אויסטר סגור (צילום: בועז כהן)
אויסטר סגור (צילום: בועז כהן)

"העירייה המציאה את הפרויקט הזה, אבל אני המצאתי את אויסטר"

אחרי כל התלאות שעבר, מוחמד אבו סגייר, מבעלי הפודטראק אויסטר, סגר את העסק לאחר שקיבל התראת פינוי מעיריית חיפה. כעת הוא מדבר מדם לבו: "אין שום סיבה אחרת נראית לעין להתראה שקיבלנו מלבד הודעת צד שלישי נגד העירייה שהגשנו לבית המשפט. מכל הארץ באים לאכול כאן"

פורסם בתאריך: 22.11.22 07:56

מוחמד אבו סגייר, מבעלי הפודטראק אויסטר שהפך כבר מזמן למוסד קולינרי שמושך אליו מאות לקוחות ביום, כבר שבע קרבות מול הרשויות, וכעת נוספה לו צרה חדשה בדמותה של התראת פינוי.

באפריל אשתקד פנתה חברת נמלי ישראל (חנ"י) לבית המשפט השלום בחיפה בדרישה לסלק את הפודטראק שלו, שהוצב בדרך העצמאות, סמוך לתחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה. חנ"י טענה כי "בחודש ינואר 2021 הציב הנתבע על המקרקעין כלי רכב למכירת מזון מבלי לקבל את אישורה של התובעת ו/או של מי מטעמה, תוך שהוא משיג את גבולה של התובעת".

אלא שאת הפודטראק הציב אבו סגייר בדיוק בהתאם למכרז שפרסמה לא אחרת מאשר עיריית חיפה. בחנ"י טענו כמובן כי לעירייה אין ולא היו זכויות במקרקעין, ולכן לא היה בסמכותה לאשר את הצבתו של הפודטראק במקום. בעירייה הבינו את טעותם והעתיקו את מיקומו של הפוד טראק לצדו השני של חניון הרכבת.

במרץ השנה, לאחר שכבר נסגר התיק, הוא קיבל כתב תביעה מחנ"י בסך של 135,000 שקל כדמי שימוש ראויים בתוספת של פיצויים עונשיים על "השגת גבול מתמשכת ביודעין ובזדון". בחודש שעבר, באמצעות בא כוחו עו"ד ביקי מורד, הגיש אבו סגייר הודעת צד שלישי לבית המשפט נגד העירייה, שכן היא "אחראית בלעדית על פרויקט הפודטראק בעיר, והיא אשר העניקה הרשאה להעמדת הדוכנים מטעמה ברחבי העיר בכלל ובפרט במיקום נשוא הליך זה".

עכשיו נדרש אבו סגייר להתמודד עם התראת פינוי ששלחה לו העירייה ועם סירובה לתת לו רישיון עסק. מההודעה שהוא קיבל, ואשר נשאה את הכותרת "הודעה חוזרת על סירוב לבקשת היתר רוכלות להפעלת פודטראק ודרישה לפינוי לאלתר של הפודטראק על מטלטליו", עולה כי עוד במאי אשתקד סורבה בקשתו למתן אישור היתר רוכלות בשל אי מילוי של כמה תנאים לצורך קבלתו – פינוי אלמנטים מהשטח הציבורי, לרבות מקררים, בלוני גז ושולחנות אלומיניום, ופינוי הפודטראק מדי יום בסיום יום העבודה לחניון ייעודי מוסדר.

"הנך נדרש לפנות לאלתר וללא כל דיחוי את הפודטראק ממקומו, על מטלטליו, וכן את כל הציוד שהוצב בשטח הציבורי הסמוך לפודטראק והמשמש אותו", נכתב בהתראה, "אם לא תפעל כאמור תהא העירייה רשאית לנקוט כל הליך על פי סמכויותיה בדין לשם הפסקת פעילות הפודטראק שמוצב כאמור ללא היתר, ולסילוקו המיידי מהמקום על מטלטליו".

 

אויסטר סגור (צילום: בועז כהן)

אויסטר סגור (צילום: בועז כהן)

 

 

"לא רציתי לתבוע"

אבו סגייר מדבר מדם לבו. אי אפשר לעצור אותו, והתסכול, הכעס והאכזבה ניכרים בכל משפט. "הסיפור התחיל ביוזמה של העירייה", הוא אומר, "קנינו פודטראק והשקענו בו. זה עלה המון כסף אז לקחנו הלוואה. שלושה חודשים אחרי שהתחלנו להפעיל אותו, בחנ"י אמרו שפלשנו לשטח שלהם. אמרתי להם 'אין סיכוי, אני בשטח של העירייה, היא העמידה אותי פה. לא עשיתי את זה על דעת עצמי. אני דווקא רציתי מקום אחר לגמרי, אבל אם עיריית חיפה אמרה לי לעמוד כאן אז אמשיך לעמוד כאן'. ואז פניתי לעירייה ואמרו לי 'אין לך מה לדאוג, תמשיך, אתה יכול לעמוד שם ואף אחד לא יכול לדבר איתך'. אז עמדתי שם, ואחרי זה התחלתי לקבל מכתבים מעורכי דין, ואחרי זה בתי משפט ואחרי זה הוצאה לפועל, עד שעו"ד מורד נכנס לתמונה, ופתרנו את הבעיה בכך שייתנו לנו אורכה עד שאפנה את המקום. פנינו לעירייה והם אמרו 'טוב, יש לנו רעיון – תעבור לצד השני'. כל מי שדיברתי איתו אמר לי תתבע את העירייה, אבל אני כתושב בעיר לא רציתי לתבוע או להגיש תלונה. אמרתי שאם מעבירים אותי למקום אחר, אני עובר".

אך בכך לא הסתיים הסיפור הקפקאי. "עברתי למקום אחר, אבל הוא לא היה מוכן, לא תשתית ולא כלום", ממשיך אבו סגייר, "סידרתי את הכל, ניקיתי את הכל והעמדתי את הפודטראק בתנאים שהם הרבה יותר קשים מאלה שמתחת לגשר. זה מקום פתוח, אנשים לא מגיעים לשם כי זה רחוק, אין חניה. ולמרות שהעבודה ירדה וכל מה שעברתי בשנה האחרונה, באה העירייה ואומרת 'תקשיב, אתה לא מפנה את הפודטראק שלך, אתה לא שומר על הניקיון ואתה פולש באזור הזה'. למה פולש? כי שמתי מקרר מאחורה וכיור לשטיפת ידיים. העירייה אומרת שאני צריך לפרק את המקום. לטענתם, הם שלחו את המכתב במאי, אבל שום מכתב לא שלחו במאי. וגם אם כן, למה לא החתימו אותי עליו כמו שהחתימו אותי עכשיו?".

לא הכינו לך תשתיות במקום שהעבירו אותך אליו?

"שום דבר. רק חשמל, ואני משלם על החשמל הזה. שמתי את המקרר מכורח הנסיבות, בהיעדר תשתיות. הם טוענים שפלשתי וסגרתי את המעבר, אבל להיפך – אני טיפחתי, ניקיתי, שמרתי, עד 3:00 לפני בוקר אנחנו מנקים. אין שום סיבה אחרת נראית לעין להתראה שקיבלנו מלבד הודעת הצד השלישי נגד העירייה שהגשנו לבית המשפט. זה פודטראק שעושה טוב לעיר – אנשים באים לשם, נהנים ומברכים את המקום. אנשים שקשה להם ואין להם מה לאכול יודעים שיש להם מקום שאפשר לבוא אליו ולאכול. זה מקום שטוב לתושבים, אז למה שייסגר? הסיבה היחידה היא התביעה. אם היו אומרים לי 'מחמוד, תזיז את זה ואת זה' הייתי מזיז. אבל הם לא פנו ולא דיברו, ישר קיבלתי מכתב".

 

פינת הישיבה המיותמת באויסטר (צילום: בועז כהן)

פינת הישיבה המיותמת באויסטר (צילום: בועז כהן)

 

"המקום הזה טוב לתושבים ולעיר"

אבו סגייר טוען כי על אף שהפרויקט נולד ביוזמתה של העירייה, היא הערימה קשיים מלכתחילה: "מהיום הראשון העיניים של העירייה היו לכיוון של אויסטר. כנראה שהם מצטערים שהם יזמו את הפרויקט. הם המציאו את הפרויקט הזה, נכון, אבל אני המצאתי את אויסטר. לא הבאתי אותו מתל אביב, להיפך – מתל אביב באו ללמוד מאיתנו איך עושים אויסטר. הם באו לעירייה, והעירייה הפנתה אותם אלי כדי שאסביר להם איך זה עובד. אני מדבר בכל הצניעות, אני לא אומר מה אני עושה כי אני עושה דברים בטוב לב ובאהבה, נותן ועוזר ותורם לכל מי שבא. המקום הזה טוב לתושבים ולעיר, מכל הארץ באים לאכול, אבל בלי המקרר והגז אני לא יכול לקיים את אויסטר. תמיד אפשר למצוא פתרון, אבל לא ככה באים ומאיימים שאם לא מפנה אז לא רק שאני מפסיד את הפרנסה אלא גם את הערבות הבנקאית. תראה עד לאן הם יורדים. מהיום שבו קיבלתי את המכתב סגרתי את אויסטר. סגרתי אותו כי אני לא רוצה להפר את החוק. הפודטראק סגור כי כתוב במכתב לפנות במיידי ושאם לא אפנה ייקחו ממני את הערבות הבנקאית".

מה אתה מבקש?

"אני רק מתפלל לאלוהים שעיריית חיפה תתעורר ותבין שאין לי כלום נגד התנאים והחוקים שלה, אבל שהיא תתייחס אלינו כמו לכולם. יש הרבה פודטראקס בחיפה ויש הרבה עסקים בחיפה, וכמו שמאפשרים ורוצים ועוזרים למקומות אחרים, שיעזרו גם לאויסטר. כי אויסטר עושה טוב לחיפה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. פיש אנד צ'יפס 4 לייף

    איזו חלמאות! פשוט חלם!
    היה טרראם אחד גדול לגבי כך שחיפה הופכת לעיר עם פודטראקס וכולם בירכו ובאו לאכול והייתה תנועה בעיר למקומות הללו.
    אז לפלאפל עבודי מול מערת אליהו הנביא עשו את המוות, וכעת גם לאויסטר… מן הראוי העירייה תפצה ותסדר את הנושא ותמצא לו מקום הולם – הרי הכל החל מהעירייה\ניר שובר.
    רק זה מה שחסר לנו – שאויסטר ייעלם.

  2. שי

    מעיריית חיפה כרגיל לא נמסרה תגובה. גברת ראש העירייה, תושבי העיר ימסרו לך את תגובתם בקלפי בשנה הבאה. אני חושב שתוכלי לנחש כבר עכשיו מה היא תהיה.

  3. אייל חיפה

    המטרה של פוד טראק זה לא הקמת מסעדה פיראטית בשטח מסויים ואז גידור שלו בחביות ועציצים ואז השתלטות על המדרכה לפניו ואז השמעת מוזיקה רועשת ואז חסימת התנועה מהגעה של קהל לאכול שם
    זאת בהחלט לא מטרת המיזם, יש לחייב את בעלי משאיות המזון להחליף מקום כל חצי שנה. זה ימנע פלישות והשתלטויות

  4. עופר המפנה חיפה

    ולאבא שלי היתה הניידת מכירה הראשונה בארץ ישראל והיא היתה בטיילת טבריה .
    עשה מיליונים וגידל אותנו לעוני .
    יאללה מספיק עם השופוני ,,, צמצמו לי את השטויות שלכם .

  5. לעבור מחיפה דחוף

    עיריה של מניאקים, הפוד טראק הזה הביא קצת סדר לפינה מושתנת, משהו שאתם לא טורחים לעשות, טוב לדעת שאני לא משלם לכם ארנונה יותר

  6. תושב מתוסכל

    עיריית חיפה הפכה בראשותה של גברת קליש והכנופיה שלה לרשות המקומית המסואבת והשנואה בישראל. הארנונה בשמים, השירות מתחת לרצפה, הרשות הפכה ממש לאויבת של התושבים. צריך תכנית הבראה שתכלול פיטורים בהיקף גדול ושליחתם הביתה של כל האחראים על המחדל המתמשך הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר