אטליז אבי (אטליז אחוזה) (צילום: חגית הורנשטיין)
אטליז אבי (אטליז אחוזה) (צילום: חגית הורנשטיין)

בשר שאינו ראוי למאכל אדם ומדבקות מזויפות: צו סגירה לאטליז אבי

בשל ממצאים חמורים הוציאה סגנית רופאת מחוז חיפה ד"ר רנא שיבלי צו הפסקה מינהלי לאטליז אבי (אטליז אחוזה) ברחוב דישראלי עוד לפני קיום שימוע לבעלים. בצו צוין כי הווטרינר העירוני החליט להשמיד כ-25 ק"ג של בשר שאינו ראוי למאכל אדם, אך העובד במקום סירב לבצע השמדה

פורסם בתאריך: 2.2.23 16:15

סגנית רופאת מחוז חיפה ד"ר רנא שיבלי חתמה היום (חמישי) על צו הפסקה מינהלי לאטליז אבי (אטליז אחוזה) ברחוב דישראלי 1 בחיפה. בצו שנשלח לבעלים של האטליז אברהם לוי כתבה ד"ר שיבלי: "הריני להודיעך כי בתוקף סמכותי לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים, אני מוציאה בזאת צו הפסקה מינהלי (צו סגירה) המצווה עליך או על כל אדם אחר הפועל מטעמך להפסיק באופן מיידי את הפעלת האטליז. במסגרת הצו אין להוציא, לשווק ו/או לעשות כל שימוש בכל המוצרים הנמצאים בחנות ואין להכניס מוצרים לעסק עד למתן הוראה אחרת".

הצו הוצא לנוכח ממצאי ביקורת שנערכה במקום על ידי מפקח המחלקה לבריאות הסביבה בלשכת הבריאות המחוזית ובהשתתפותו של הווטרינר העירוני של עיריית חיפה, ואשר בה "נמצאו ליקויים חמורים המסכנים באופן מיידי את בריאות הציבור".

אלו הליקויים שנמצאו באטליז: בעסק מתבצעות פעולות יצרניות – הכנת קבבים, המבורגרים, נקניקיות והקפאתם – בניגוד למותר, ללא תנאים בסיסיים וללא חדר עבודה; בזמן הביקורת נראתה פעולה של טחינה מראש והכנת קבבים; בשר בקר הופשר מחוץ למקרר על וו תלייה מעל הכיור ונמדדה טמפרטורה של 15 מעלות לבשר; במקרר אין הפרדה בין בשר בקר לבשר עוף, הבשר אינו מסומן וחלק ניכר ממנו נמצא בקעריות פלסטיק; בביקורת נמצא כי התאריכים המעידים על מוצרי בשר פגי תוקף מכוסים במדבקה לשינוי תוקף המוצר ולהצגתו כתקין, ולפי הסימון הקיים נמכרים באטליז מוצרים פגי תוקף; המדבקות על מוצרי הבשר אינן עומדות בתקינה הנדרשת על פי תנאי רישיון היצרן, ובבדיקה של מוצר יחיד עם סימון תקין לכאורה בהשוואה לשאר המדבקות המיועדות לסימון מוצרים נראה כי שאר המדבקות על מוצרי הבשר הן מזויפות.

 

 

עוד נמצא כי על חלק מהמוצרים מודבקת התווית "HOUSE MEAT" שאינו בעל רישיון ייצור, כך שעל פניו יוצרו ללא פיקוח וללא אישור, ולא ברור באלו תנאים תברואיים; על מקרר הבשרים הצטברו עובש ושומן; רצפת המקרר עשויה מדיקט עץ – חומר שסופח לחות ומפתח עובשים; קיימות רטיבות והתקלפות של צבע על הקירות; לא הוצגו תעודות משלוח; ובחצר מוסלק מקרר בתור ארון חשמל הצמוד לקיר העסק. בעת הביקורת סירב העובד לפתוח את המקרר; האטליז פועל ללא רישיון עסק.

כמו כן צוין בצו כי הווטרינר העירוני החליט להשמיד כ-25 ק"ג של בשר שאינו ראוי למאכל אדם – 15 ק"ג קבבים וקציצות, 2.2 ק"ג נקניקיות, 7.3 ק"ג שומן ו-5 ק"ג בשרים שונים – אך העובד במקום סירב לבצע השמדה על פי החלטת הווטרינר.

ד"ר שיבלי הדגישה כי "בגלל חומרת הסכנה ומיידיותה, אני מוציאה את צו ההפסקה המינהלי לעסק לפני שימוע. תחולתו של צו זה היא מיידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחמד

    פחד אלוהים, סכנה לבריאות
    למה אין איתם שוטרים וצו חיפוש?
    מעניין מה היה בארון חשמל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר