רוטב מחומם במיקרוגל במסעדת טאיפיי (צילום: דוברות משרד הבריאות)
רוטב מחומם במיקרוגל במסעדת טאיפיי (צילום: דוברות משרד הבריאות)

25 ק"ג בשר שהושמדו וג'וקים במטבח: צו סגירה למסעדת טאיפיי

סגנית רופאת מחוז חיפה ד"ר רנא שיבלי חתמה על צו הפסקה מינהלי למסעדת טאיפיי במרכז הכרמל: "בביקורת נמצאו ליקויים חמורים ומצב תברואי ירוד במיוחד, והכל באופן שמסכן את בריאות הציבור באופן מיידי. בנוסף, אני שוקלת לבטל את אישור משרד הבריאות לרישיון העסק"

פורסם בתאריך: 14.2.23 12:39

סגנית רופאת מחוז חיפה ד"ר רנא שיבלי חתמה היום (שלישי) על צו הפסקה מינהלי למסעדת טאיפיי ברחוב יפה נוף 108 במרכז הכרמל.

במסגרת הצו הורתה ד"ר שיבלי לבעלי המסעדה נעים סמיר להפסיק באופן מיידי את הפעלת המסעדה: "על המסעדה להיות סגורה וללא קבלת לקוחות, אין להוציא, לשווק ו/או לעשות שימוש בכל המוצרים הנמצאים בעסק, ואין להכניס מוצרים לעסק, כל זאת עד למתן הוראה אחרת".

הצו הוצא על סמך ממצאי הביקורת שערכו במקום אתמול מפקחת המחלקה לבריאות הסביבה של לשכת הבריאות המחוזית בחיפה בהשתתפותו של הווטרינר העירוני בעיריית חיפה. לפי הצו, "בביקורת נמצאו ליקויים חמורים ומצב תברואי ירוד במיוחד, והכל באופן שמסכן את בריאות הציבור באופן מיידי. לנוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהיעדר צו סגירה קיימת סכנה ממשית לבריאות הסועדים במקום. בשל מיידיות הסכנה לבריאות הציבור, אני מוציאה צו הפסקה מינהלי לעסק לפני שימוע. בנוסף, אני שוקלת לבטל את אישור משרד הבריאות לרישיון העסק הניתן על ידי הרשות המקומית".

 

 

פירוט הליקויים במסעדה שנצפו בעת הביקורת: העסק נמצא במצב תברואה ירוד ביותר; בעת הביקורת נצפה ג'וק בפס הגשה נכנס לתוך גסטרונום המכיל בשר; הושמדו על ידי הווטרינר 25 ק"ג בשר עוף שהופשר והוקפא בחזרה בניגוד למותר, וכל חלקי העוף מאוחסנים בתוך קופסאות המיועדות לבשר בקר; נמצאו קופסאות עם עוף שעברו בישול והוקפאו בחזרה בניגוד למותר; בישול ואפייה מתבצעים בחניון של המרכז המסחרי בקומת המסעדה בתנאי תברואה ירודים ביותר, בין השאר בקרבה לפחי אשפה ולחתולים; הרצפה לא נקייה, וחלק ממנה מכוסה בקרטון המשמש שטיח; חלק מהמדפים הם מדפי עץ במצב תברואי לקוי ומקולפים; המחסן החיצוני אינו מתאים לאחסון מזון; מתקני הקירור במחסן זה אינם תקינים, אינם נקיים ומלאים בעובש; במקפיא נמצאו קופסאות רטבים שהוכנו והוקפאו בשנית; מתבצעת הכנת רוטב סויה בכמות גדולה, והוא אוחסן בדלי של חומרי ניקוי ללא רישום תאריך – לא ראוי למאכל; נמצאה קופסת רביולי לא ראויה למאכל.

ליקויים נוספים שנמצאו: במטבח יש מדורי עבודה ללא כיורים, ולא ברור היכן מכינים עוף ובשר; אין מתקנים ייעודים להפשרת בשרים; אין הפרדה בין מזון גולמי למזון מוכן; מקרר הדגים אינו תקין; מקרר הסלטים המוכנים אינו נקי, והגומיות קרועות ומלאות בעובשים; נמצאו קופסאות מזון מתחת לעמדת פס הגשה ללא קירור כנדרש; מתבצע חימום רטבים בתוך המיקרוגל; אין מים חמים – הדוד לא פעיל; נראו ג'וקים בהרבה מקומות בעסק ומחוץ לו.

הצו נכנס לתוקף באופן מיידי, ועל העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת הצו.

 

עוף שהופשר והוקפא בשנית (צילום: דוברות משרד הבריאות)

עוף שהופשר והוקפא בשנית (צילום: דוברות משרד הבריאות)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. דבי

    כל הכבוד לד"ר שיבלי ממשרד הבריאות על השמירה המתמדת על בריאות הציבור

  2. סופי

    מתי יבדקו את המסעדות בשוק תלפיות? עכברים רצים שם על הכביש ואחרי רדת החשיכה כל הדוכנים מתמלאים בג'וקים. איך אנשים מוכנים לאכול שם אני לא מבינה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר