מסעדת BP
מסעדת BP

"חלום בלהות": הגרסה של בעלי מסעדת BP

מנכ"ל רשת BP, שמשרד הבריאות הוציא צו סגירה לסניף שלה במפרץ חיפה (וביטל אותו), פרסם פוסט נוקב שממנו מצטיירת תמונה שונה מזו שהציג המשרד. "בביקורת לא נלקחו דוגמיות מהמזון, ולא בכדי - הכל טרי, וגם הפקחים הבינו את זה", כתב כהן ומחה על כך שלא ניתנה לו הזכות להתייחס לדברים "שחלקם נעדר כל קשר למציאות"

פורסם בתאריך: 19.6.23 07:55

בעקבות צו הסגירה למסעדת BP בשדרות ההסתדרות 157, שעליו חתמה סגנית רופאת המחוז במשרד הבריאות ד"ר רנא שיבלי ואשר בוטל כעבור שבוע לאחר תיקון הליקויים שהיוו עילה להוצאת הצו, פורסם אתמול (ראשון) פוסט בדף הפייסבוק של המסעדה שעליו חתום מנכ"ל הרשת יעקב כהן, ומדבריו מצטיירת תמונה שונה ממה שהציג משרד הבריאות.

כזכור, ב-8 ביוני נערכה ביקורת במסעדה בעקבות תלונה שמתאימה להרעלת מזון, ובה נמצאו "ליקויים תפעוליים חמורים ביותר ומצב תברואי ירוד, והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מיידי". שבוע מאוחר יותר בוטל הצו בעקבות ביקורת נוספת שבה "נמצא כי הליקויים תוקנו, ולכן הוסרה הסכנה לבריאות הציבור".

בפוסט מבקש כהן להבהיר את השתלשלות העניינים: "אני כותב את השורות האלו עם ותק של 30 שנה בענף המסעדנות, אני מכיר את הענף על בוריו, ויותר מהכל – אני באמת אוהב את מה שאני עושה. בכל המסעדות שניהלתי ושהיו בבעלותי במהלך השנים אכלו וביקרו מיליוני אנשים. ענף המסעדות עבר הרבה תהפוכות בשנים האחרונות והרבה משברים, ובכל זאת BP מפרץ חיפה עדיין כאן, עוד כמה חודשים חוגגים 20 שנה".

והוא ממשיך: "לעולם ומעולם לא הייתי פותח את דלתות המסעדה אם הייתי חושב או מסכים שהמסעדה 'מסכנת באופן מיידי את בריאות הציבור'. שלא תיפול טעות בדבריי – אני מאוד מעריך, מבין ומברך על האחריות של משרד הבריאות כלפי הציבור. אכיפה ובקרת מזון הן הכרחיות בענף הזה. מי שמכיר אותי ועבד איתי במהלך השנים יודע שאין פשרות בעניין הזה – טריות, איכות וניקיון הם ערך עליון אצלי. המשפחה שלי, העובדים שלי ואתם אוכלים במסעדה על בסיס יומיומי. מעולם לא נרשמה נגדנו תלונה על הרעלת מזון או קלקול קיבה (ברוך השם ושגם לא תירשם לעולם)".

לדבריו, "לביקורת המדוברת הגיעו בגלל תלונה שתואמת הרעלת מזון, ועד לכתיבת שורות אלו לא ראיתי מסמך רפואי או אפילו קבלה של הלקוחה שהתלוננה, ואני אפילו לא יודע מה היא אכלה. בביקורת לא נלקחו דוגמיות מהמזון, ולא בכדי – הכל טרי, וגם הפקחים הבינו את זה. לא הושמד קילו וחצי של פילה כמו שפורסם, היה פילה בקר שהיה מיועד להחזרה לספק, שהיה תקין ועם תוקף, הוא פשוט לא היה מספיק איכותי לטעמנו, וגם לא יצאה תעודת השמדה. אנחנו כל הזמן בודקים את עצמנו, כבר 20 שנה אנחנו עובדים עם חברה חיצונית לבקרת מזון (אפקטיב), שעושה ביקורות פתע באותו הסגנון של ביקורת של משרד הבריאות. הם מעולם לא התריעו בפניי שהמסעדה 'מסכנת את בריאות הציבור'".

עוד כתב כהן כי למקום "הגיעו מפקח תברואה מטעם משרד הבריאות והווטרינר הרשותי של עיריית חיפה. זה היה ממש סמוך לתחילת פעילות המסעדה. מנהל המסעדה עשה איתם סיבוב במסעדה ובמטבחים. קצת אחרי השעה 17:00 בערב קיבלנו בדוא"ל צו הפסקה מינהלי לפעילות המסעדה. הייתי בהלם. זה נחת עליי כמו רעם ביום בהיר. ביום חמישי בשעה 17:00 בערב אין עם מי לדבר, במסעדה יש סועדים, יש הזמנות לכל הסופ"ש, מקררים מלאים ואין לי מושג מה עושים. עוד לא הצלחתי לעכל את זה, וכמו אש בשדה קוצים, תוך חצי שעה, אולי פחות, מבלי שניתנה לי הזכות להתייחס לדברים אשר ברובם אינם מדויקים וחלקם נעדר כל קשר למציאות, הופץ צו ההפסקה המינהלי וכתבות בומבסטיות החלו לעטר את אתרי החדשות באזור הצפון וכמובן את הרשתות החברתיות. הכל מבלי שמישהו חשב לנכון לפנות אלינו ולשמוע את הצד שלנו או חלילה לבקש את תגובתנו. הרגשתי כיצד מישהו מנסה לשכתב את סיפור חיי מבלי שאני, השחקן הראשי, מודע לדברים. נדהמתי מהנזקים שמילים יכולות לגרום, והכל בגלל כמה אריחים שבורים. שבור, בהלם ועם צער ענק, התחלנו הצוות ואני לסגור את המסעדה. נפרדנו מהאורחים, התקשרנו לכל ההזמנות, ביטלנו אירוע של 80 איש בהתראה של יום, ובקושי הצלחנו להסביר את מה שאנחנו עוד לא מבינים. לא פחות מחלום בלהות".

 

מתוך הפוסט של מסעדת BP

מתוך הפוסט של מסעדת BP

 

 

כהן ציין כי "כבר בליל חמישי (היום שבו נחתם צו הסגירה; ח"ה) התחלנו בטיפול בליקויים שנרשמו בדוח. עוברים סעיף סעיף ומבינים שחלק 'מהליקויים' שנרשמו הם 'ליקויים' שקיבלו את אישורו של אותו מפקח בביקורות הקודמות שלו. מבולבלים עוד יותר ניסינו להבין את המציאות שנכפתה עלינו (במהלך כל השבוע אנחנו מקבלים טלפונים לביטול הזמנות ואירועים שנסגרו מראש). במהלך כל הקריירה שלי בענף עברתי מאות בדיקות וביקורות של משרד הבריאות ממחוזות שונים בארץ. תמיד תיקנתי בהתאם לדרישות, תמיד הדרישות משתנות, ואני בגמישות עם הדרישות. זה חלק מהמקצוע, כל מסעדן מכיר ויודע את זה. לא העליתי על דעתי שליקויים כמו אלו שהוצגו יביאו לצו סגירה, ועוד מיידי, ושמילים כמו 'סכנה לציבור' או 'הרעלת מזון' יפורסמו ביחס למסעדה ויהיו מנת חלקי מתישהו. כל הליקויים שהוצגו היו ניתנים לתיקון תוך שלושה ימים לכל היותר אם רק היו מבקשים כפי שביקשו בעבר. לא היה כל צורך לסגור את המסעדה ולצאת בפרסום מכפיש בגנותה מבלי ששמעו אותנו, תוך שהם פוגעים בשמה הטוב של המסעדה וגורמים לנו לנזקים אדירים".

כהן הוסיף כי "ביום שני הגעתי לשימוע במשרד הבריאות, מלווה בעורך דין ובטכנולוג מזון מטעם חברת אפקטיב. שם אני מוצא את עצמי נלחם על הזכות שישמעו אותי. חשבתי בתמימותי שכשסוגרים מסעדה נותנים לבעליה זכות אמיתית להישמע ומקשיבים בחפץ לב, הופתעתי לגלות שהקציבו לי שעה לשימוע ושלא ממש מעוניינים להקשיב לי, בכל פעם שניסינו להבהיר את הליקוי ולהסביר ולטעון את דברנו, הושתקנו. עם גרון חנוק ועם דמעות בעיניים ניסיתי להסביר שההתנהלות שלהם מביאה לריסוק של מפעל חיים שנבנה במשך 20 שנים ושהמינימום זה להקשיב. לא משנה כמה ניסינו להעמיד את המציאות על דיוקה בגלל תיאורים לא נכונים שהיו בדוח. לא הקשיבו לנו, החוויה לא פשוטה בכלל. לצערי הגדול, השימוע התנהל בצורה בעייתית וביטול הצו המינהלי התעכב במשך שבוע שלם ללא כל צורך אמיתי".

לדבריו, "כל מי שהתייעצתי איתו בעניין הזהיר אותי מלהתעמת עם משרד הבריאות מהסיבה שהם גוף ממשלתי עם סמכות ללא גבולות ושאסור להתעסק איתם. למרות אזהרות אלו, אני לא מוכן להרגיש פחד ואימה. משרד הבריאות קיים כדי להגן על הציבור. האנשים שעובדים שם מחויבים להשתמש בסמכות המוקנית להם על פי דין כאשר חובתם להפעיל שיקול דעת ולחשוב היטב לפני שחותמים על צו סגירה מיידי לעסק שעובד 20 שנה ושהאכיל מאות אלפי סועדים, ובהחלטתם זו הם בעצם שולחים עשרות עובדים הביתה. האומץ והקלות לחתום על צו כזה ולפרסם אותו ברבים, תוך פגיעה חסרת תקדים בשם המסעדה והכל עוד לפני ששמעו אותנו, צריכים להדאיג כל אזרח במדינת ישראל, ובוודאי בעל עסק עצמאי. יש לי עוד הרבה מה להגיד על ההתנהלות, על חוסר המידתיות, על הכוחניות ועל השרירותיות שחשתי שהפעילו בענייננו, אבל זה לא המקום, יהיה לזה עוד זמן. כרגע אני רוצה להתמקד בחזרה לפעילות הסדירה של המסעדה. אחרי שתי ביקורות של משרד הבריאות, חילופי מכתבים עם עורכי דין, שיפוצים כלליים ותיקון הליקויים אנחנו שמחים לשוב ולפתוח את דלתות המסעדה. לקח לי זמן לעכל את המציאות ולהגיב לה, והנה הצלחתי להביא את זה לכאן".

את הפוסט סיים במילים: "ביום ראשון פתחנו את דלתות המסעדה, ואנחנו מאוד מתרגשים לפגוש אתכם שוב".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "צוותי לשכות הבריאות המחוזיות וכל עובדי משרד הבריאות פועלים במקצועיות ובאובייקטיביות על מנת לשמור על בריאות הציבור. הביקורת במסעדה נעשתה בעקבות תלונה על הרעלת מזון שנגרמה לאחר אכילת במסעדה. בביקורת שנערכה על ידי מפקח לשכת הבריאות המחוזית של משרד הבריאות והווטרינר העירוני נמצאו ליקויים חמורים – תברואיים ותפעוליים – שהיוו סכנה מיידית לבריאות הציבור, ובעקבותיהם הוצא צו הפסקה מנהלי לפני שימוע. בשימוע הציג בעל העסק את טענותיו, ולבקשתו הוחלט על קיום ביקורת חוזרת למחרת על מנת לאפשר את תיקון הליקויים. במהלך הביקורת מנע בעל העסק מהפקחים לקיים ביקורת תקינה תוך התנהגות תוקפנית, גידופים, צעקות והשמצות. התנהגות אלימה זו נגד עובדי ציבור שבאים לעשות את תפקידם כדי לשמור על בריאות הציבור אינה מקובלת ויש לגנותה. רק בביקורת שלישית שנערכה תוקנו הליקויים ובוטל צו ההפסקה המינהלי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. צדק תרדוף

    מסעדת bp מסעדה מעולה, אןכל טרי וטעים. הייתי שם באירוע, וחייבת לציין שכל מנה שהגיעה לשולחן היתה טעימה מאוד כולל קינוחים.
    זה דבר ידוע שמשרדי הממשלה אטומים ורעים בהתנהלותם, אז מה חדש??

  2. אני

    לא מאמין לאף מילה, גם לפני הקורונה לקחו להם את רישיון העסק…. פעם פוגע בבריאות הציבור, תמיד פוגע / יפגע!!!

  3. אילן

    נעשתה ביקורת והיו ממצאים ולא סגרו סתם , הזילזול בכמה אריחים שבורים , זה רק מראה שלא בדקת והקפדת והחברה החיצונית גם לא התריעה , כלומר לא עשו כלום , מי שעובד לפי הכללים לא ייסגר , ולכן תגביר בקרה ותחליף מנהל כי מישהו שם נכשל , ולא משרד הבריאות אשם .

  4. אנונימית

    נהגתי לפקוד את המסעדה הזו לא מעט, עד שלפני כמה חודשים אכלתי שם עוף, שידוע כבשר רגיש. חטפתי מזה חיידק מעיים מסוכן ( בתור חולה עם מערכת חיסון מוחלשת, חיידק כזה יכול גם להרוג אותי). לא אכלתי באותו שבוע שום בשר, כך שאני בטוחה שהמקור הוא העוף ( זה חיידק שנמצא רק בעוף מקןלקל או שלא מבושל מספיק). לא התלוננתי אז, אבל אני בטוחה שגם הפעם לא הייתה סתם תלונה, והסגירה הייתה מוצדקת. חבל שבעל המסעדה לא לוקח אחריות.

  5. אזרח

    מטרד הבריאות פועל כגוף עברייני ובריוני, בדיוק כמו בקורונה, שיכור מהכוח שלו ומנחית על אנשים בשורות איוב שלא קשורות למציאות כרעם ביום בהיר, הכל בתירוץ של שמירה על הבריאות

  6. נתין עצבני

    ברור שיש כאן תגובות מטעם המסעדה המזלזלת בבריאות הציבור.
    מי שפעם אחת סגרו אותו – כף רגלי לא תדרוך אצלו יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר