נתח פלדה מושרה בצ'ימיצ'ורי
נתח פלדה מושרה בצ'ימיצ'ורי

איטלקי, אמריקאי וברזילאי נפגשים ברחוב הנמל

השף ג'נאן סלימאן מהכפר גוש חלב (ג'יש) ייקח אתכם לטיול קולינרי בשלושה מטבחים מוכרים - האיטלקי, האמריקאי והדרום אמריקאי - במסעדה החדשה ג'ינוס שנפתחה ברחוב הנמל בעיר התחתית. "רציתי לעשות משהו קצת שונה", הוא אומר, "מסעדת פיוז'ן עם טעמים של שלושה מטבחים פופולריים, אבל עם טוויסט ובמחירים נוחים"

פורסם בתאריך: 7.8.23 14:07

מקסיקני, ברזילאי, ארגנטינאי, איטלקי, ואמריקאי נפגשים ברחוב הנמל בעיר התחתית של חיפה. לא, זו לא תחילתה של בדיחה, זה התפריט של המסעדה החדשה של ג'נאן סלימאן, שף צעיר מהכפר גוש חלב (ג'יש בערבית).

למסעדה הוא קרא ג'ינוס, כי כך קורא לו כל מי שמכיר אותו, והיא מציעה תפריט של שלושה מטבחים בינלאומיים – דרום אמריקאי, אמריקאי ואיטלקי. כל מטבח מציג מנות דגל המאפיינות את המדינות – ממנות ראשונות, דרך עיקריות ועד לקינוחים.

"רציתי לעשות משהו קצת שונה בנוף של הסצנה הקולינרית בעיר התחתית", אומר סלימאן, "מסעדת פיוז'ן עם טעמים של שלושה מטבחים פופולריים ואהובים מהעולם, אבל עם טוויסט ובמחירים נוחים". 

אתה רק בן 26, איזה רזומה יש לך? 

"התחלתי את דרכי הקולינרית לפני שמונה שנים בקפה אלברטו בתל אביב, והתמחיתי בבישול איטלקי וצרפתי ובאפיית לחמים ללא גלוטן במכללת בישולים. יש לי דיפלומות של שף גורמה מקצועי ושף גורמה השוואתי. חזרתי לצפון ועבדתי במסעדת באלדנא בכפר שלי ג'יש, אבל בגלל הקורונה נאלצתי לעזוב. פתחתי מסעדת משלוחים שמציעה מגוון של מנות דיינר מושחתות, והיא מצליחה עד היום".

למה בחרת בקונספט הזה?

"גם בגלל האהבה למטבחים הללו וגם מהמקום המקצועי. כל חומרי הגלם הם טריים ואיכותיים, וחלקם מיובאים מאיטליה ומדרום אמריקה. יש לנו טאבון אבן שהגיע מטוסקנה, קמחי דורום מאיטליה להכנת פסטות בעבודת יד, והרטבים המיוחדים נעשים בייצור עצמי". 

 

 

מהמטבח האיטלקי ניתן למצוא בג'ינוס סלט קמפני של שלושה סוגי עגבניות, בזיליקום, בייבי מוצרלה, בלסמי מצומצם ופיצוחים קלויים (58 שקל); קרודו דג ים עם קראמבל פקאן מקורמל, זסט ליים, מנטה, פירות, ורוטב הדרים (58 שקל); רביולי פלרמו בעבודת יד ממולא בקרם גבינה, רוטב חמאת לימון לצד שיפוד ג'מבו שרימפס (112 שקל); פיצה לה פטאטה עם קוביות תפוחי אדמה, מוצרלה, ארטישוק א לה רומנה, עגבניות מיובשות, קרם פרש וסלטון (64 שקל); וטרמיסו (42 שקל); 

המטבח האמריקאי מציע מגוון של המבורגרים (68-58 שקל); דינמיט שרימפס בציפוי טמפורה פריכה, ספייסי מיונז וגרניש של בצל ירוק (68 שקל); צ'יפס מושחת – בריסקט מפורק מונח על צ'יפס, שום קונפי, סלסה פיקו דה גאיו, פלפל חלפיניו ורוטב ברביקיו לבן (52 שקל); ופאי תפוחים או פאי אגוזים (42 שקל).

מהמטבח הדרום אמריקאי יש סלט שוק מקסיקני (48 שקל); קריספי דג טאקוס עם רוקט בצל מוחמץ, סלסה וורדה ואיולי לימון כבוש (62 שקל); צ'וראסקו – נתח פלדה ותפוח אדמה קריספי לצד רוטב צ'ימיצ'ורי (82 שקל); אורוגוואי בסטייק – נתח אנטרקוט של 300 גרם עם חמאה מתובלת ועם תוספת לבחירה (188 שקל); ואלפחורס (42 שקל). 

ג'ינוס, הנמל 27. שעות פתיחה: ראשון-רביעי 23:00-12:00, חמישי-שבת 24:00-12:00. טלפון: 04-8574432. 

 

מסעדת ג'ינוס ברחוב הנמל

מסעדת ג'ינוס ברחוב הנמל

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר