הפריקסה של ליאת וגל
הפריקסה של ליאת וגל

הפריקסה של ליאת וגל שיעיף לכם את הסכך

כאשר ליאת זאור יצאה לחל"ת ממקום עבודתה כקונדיטורית במפעל של קונדיטוריית שני, ובעלה גל, שהוא די.ג'יי שעובד באירועים, נשאר ללא תעסוקה, הם היו זקוקים למקור פרנסה. אירוע בעברם הוביל אותם אל הפריקסה (ובשמו העממי - סנדוויץ' תוניסאי), וכפי שזה נראה - הם כבר לא יביטו לאחור

פורסם בתאריך: 3.11.20 17:17

כשפרצה הקורונה לחיינו יצאה ליאת זאור לחל"ת ממקום עבודתה כקונדיטורית במפעל של קונדיטוריית שני. גם בעלה גל, שהוא די.ג'יי שעובד באירועים, מצא את עצמו ללא תעסוקה. השניים, הורים לשלושה ילדים, חיפשו אחר מקור פרנסה, ואז נזכר גל באירוע מעברם.

"לפני חמש שנים הוזמנו ליום הולדת של חבר, שם טעמנו לראשונה בחיינו פריקסה", הוא משחזר, "עף לנו הסכך כמו שאומרים, אבל כשחיפשנו באזור חיפה והקריות לאכול שוב את הכריך המדהים הזה, לא מצאנו. בסגר נזכרתי ואמרתי לליאת שתפתח מתכון. התחלנו להכין בבית לחברים ולבני משפחה, כולם התלהבו, וזה הגיע לאן שהגיע".

לאן?

"אני לא רוצה לעוף על עצמי, אנחנו הכי צנועים שיש ועושים הכל מהבית באהבה. אני עושה את השליחויות ואחראי על השיווק, ליאת על הטיגונים, וכפי שזה נראה – נפתח את העסק גם אחרי הקורונה".

מעז יצא מתוק, או יותר נכון חרפרף.

"מיזם קטן שימשיך להתפתח".

 

 

החיסרון היחיד זה ריח הטיגון כל היום בבית.

"זה מטורף. עכשיו היא הכינה פסטה לילדות, ואמרתי שגם לפסטה כבר יש ריח של פריקסה. אבל הריח לא גרם לי להפסיק לאכול. כל יום אני אוכל פריקסה ולא נמאס לי. אני מגוון לפעמים ומכניס בו שניצל או חביתה".

מאיזה מוצא אתם שלא ידעתם מה זה פריקסה?

"אני פולני-תימני וליאת היא רומנייה-גרמנייה. תוניסאים אנחנו לא. זה מטורף, אנשים שולחים לי הודעות שזה בדיוק כמו שסבתא שלהם הכינה".

אז לכל מי שלא מכיר, פריקסה מסורתי (ובשמו העממי – סנדוויץ' תוניסאי) הוא מעין לחמנייה מטוגנת, והמילוי המקובל מכיל טונה, ביצה קשה, פרוסות של תפוח אדמה מבושל, מלפפון חמוץ, לימון כבוש ואריסה חריפה. ניתן להזמין פריקסה מלא (14 שקל) או פריקסה ריק (שבעה שקלים) ולבקש את המילוי ארוז בנפרד, ואפשר גם להזמין לימון כבוש ואריסה במשקל (35 שקל לחצי ק"ג). מרגע קבלת ההזמנה מכינה זאור את הבצק, ואז מתחיל תהליך ההתפחה שבסיומו נכנס הבצק לטיגון ויוצא ישירות מהשמן למשלוח. לכן זמן האספקה הוא כשעתיים מרגע ההזמנה.

הזמנות בימים ראשון-חמישי בשעות 20:00-10:00 בהתראה של שעתיים מראש, ובימי שישי בהזמנה מראש בלבד. טלפון: 073-7867201, ווטסאפ: 054-4770268

 

הפריקסה של ליאת וגל

הפריקסה של ליאת וגל

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר