מאגר ד.נ.א לכלבים? (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
מאגר ד.נ.א לכלבים? (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הצעה לסדר: בדיקות דנ"א לצואת כלבים למתן דוחות לבעלים שלא אספו את הצואה

חבר מועצת העיר מסיעת הליכוד, אלי בן-דיין, הגיש הצעה לסדר שמבקשת ליצור אכיפה על צואת כלבים שלא נאספה באמצעות בדיקות דנ"א. את זהות הכלבים ובעליהם ניתן יהיה לאתר באמצעות מאגר דגימות דנ"א שיוקם על ידי הווטרינר העירוני. בן-דיין: "לדאבוננו הרב האכיפה והפיקוח בנושא לוקה בחסר. השילוב בין אכיפה בלתי מתפשרת, חינוך והגברת המודעות לנושא תביא את התוצאות בטיפול התופעה"

פורסם בתאריך: 22.7.21 18:59

חבר מועצת העיר מטעם סיעת הליכוד, אלי בן-דיין, הגיש הצעה לסדר שעוסקת בטיפול בצואת כלבים במקומות ציבוריים והגברת האכיפה. "אין שכונה בחיפה אשר לא סובלת מריבוי צואת כלבים במקומות ציבוריים רבים, ברחובות, במדרכות, בפארקים, בכניסות לבתי ספר וגני ילדים ואפילו בטיילת בחוף הים (בחיפה ובקרית חיים)", כותב בן-דיין, ומוסיף: "צואת כלבים זוהי לא גזירת גורל. אפשר וניתן לטפל במפגע שהינו מפגע סביבתי ובריאותי. לבטח במקומות ובפארקים אשר נמצאים בהם ילדים".
בן-דיין טוען בהצעתו כי למרות חקיקת חוק העזר העירוני "שמירת הסדר והניקיון" שבמסגרתו נקבע כי "לא ירשה אדם לבעל חיים שבבעלותו או שבפיקוחו לעשות את צרכיו במקום ציבורי…" – "האכיפה והפיקוח בנושא לוקח בחסר. אין ספק שחינוך הוא אחד האמצעים לפתרון הבעיה. השילוב בין אכיפה בלתי מתפשרת, חינוך והגברת המודעות לנושא תביא את התוצאות בטיפול התופעה".

במסגרת הצעתו לטיפול במפגע, מעלה בן-דיין נוסח החלטה שבמסגרתה הוא מבקש "להביא לדיון בוועדת הכספים המלצות בהגדלת שעות הפיקוח על ידי מיפוי אזורים "אדומים" והגברת האכיפה באזורים הללו; הקצאת תקציב פרסום והסברה בנוגע לתחלואה ולמפגעים שזה מייצר; והקדשה של שעת מחנך בבתי הספר בחיפה המסבירה את התופעה ומעלה את המודעות לחינוך ואכיפה".

אלי בן דיין (צילום: בועז כהן)

אלי בן דיין (צילום: בועז כהן)

 

עוד מתבקש בן-דיין להביא לישיבה הקרובה של וועדת כספים את נושא "מאגר דנ"א בשיתוף הווטרינר העירוני תוך מספר חודשים של בעלי הכלבים בחיפה; יצירת תקנות עירוניות חדשות המאפשרות ביצוע אכיפה באמצעות מטושים ובדיקת דנ"א של צואת הכלבים ומתן דוחות תוך חודש; פריסה של שקיות איסוף "ירוקות" ופחי אשפה בפארקים וגנים ציבוריים אשר לא קיים בהם מתקנים ייעודיים לכך".
בשבוע שעבר אימצה מועצת העיר קריית מוצקין הצעת החלטה דומה לפיה יבוצעו בדיקות דנ"א לצואת כלבים שלא נאספה על ידי בעליהם. הבדיקות, כך על פי ההצעה, יתבצעו למסור דגימת דנ"א של כלבם במעמד חידוש רישיון הכלב. לבעלים שיתגלו כמי שלא אספו את צרכיו של הכלב יישלח קנס בדואר והם אף יחויבו בעלות הדגימה. בן-דיין לא שולל שיתוף פעולה בנושא זה עם הקריות הסמוכות.

בן-דיין אמר ל"כלבו חיפה והקריות": "במשך תקופה ארוכה תושבי חיפה סובלים ממפגע בריאותי של צואת בעלי כלבים. בצר לה עירית חיפה לא השקיעה מספיק משאבים בטיפול ובמיגור התופעה שרק ממשיכה להחריף בשנים האחרונות . אין יום שהורים וילדים לא חווים מפגש ״מרענן״ עם התופעה בפארקים ציבוריים, בגני משחקים בשבילים ולמעשה בכול מקום! היום על מנת לתת דוח לבעלי כלבים הוא רק אם הפקח תופס את הכלב בשעת מעשה לחד הבעלים שלו. ברור שאפשרות האכיפה הינה קשה אם לא בלתי אפשרית. לצערי הרב בעלי כלבים שהם לא הרוב הדומם, מתעלמים מהסביבה ומאיכות החיים של התושבים ומשאירים את הצואה. אני, אשר מגיע לפארקים העירוניים עם הילדים ועובר בשבילים, נתקל בזה באופן יום יומי. השיא היה שכלבים את צואתם בכניסה לבית ספר. אין ספק שחינוך פרסום והגברת התודעה הוא אחד הכלים אולם מצד ההסברתי יש גם להגביר את האכיפה. הקמת מאגר דנא של הכלבים הוא פתרון מצוין אשר מחד ישמש כלי הרתעתי ומאידך יספק פתרון קל ואופרטיבי באכיפה. שמחתי לשמוע כי גם קריית מוצקין יוזמת מהלך כזה. בכוונתי לפנות לכול ראשי העיר בקריות על מנת שנשתף פעולה בנושא על מנת לייצר מאגר דנ"א רחב ככול שניתן אשר ישמש את כול הערים".

צואת כלבים. צילום: אלי בן-דיין

צואת כלבים. צילום: אלי בן-דיין

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. השקוף

    יישר כח לחבר המועצה אלי בן דיין!!!!נמאס לדרוך על צואת כלבים בכל חור בעיר שלנו ובפרט בקרית חיים.

  2. מעולה מצויין. יש את זה כבר בקריות !!

    וכולם אוספים אחרי הכלבים.
    אלי בר דיין -תותח !!

  3. בדיקת איי קיו לחברי מועצת העיר מטעם הליכוד

    קודם היה מישהו עם פאה שהציע למכור את החזירים בתור נקניק לגויים. עכשיו ההצעה לעשות בדיקות גנטיות לצורת כלבים. לאחר ההרס הרב שמפלגת הליכוד עשתה במישור הארצי והמוניציפאלי יש לחייב את חברי הליכוד בבדיקות מנת משכל לפני שיותר להם להתמודד בבחירות.

  4. דין דין

    מי שזורק פסולת בראש חוצות לא איכפת לו שכלבו משאיר את צואתו ברחוב ובכך הופך אותה למטרד כללי לעוברי אורח.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בואו… הרעיון יקר מאוד ולא הוכח כיעיל (רק עבר בת"א)
    פופוליסטויות לשמה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר