המטרונית (צילום: רמי שלוש)
המטרונית (צילום: רמי שלוש)

חברת נתיבי המפרץ תובעת כ-780 אלף שקלים מיפה נוף

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום טוענת נתיבי המפרץ, כי בחוזה עם יפה נוף סוכם, כי התמורה שתקבל בגין עבודות שתבצע לאורך תוואי המטרונית תהיה צמודה למדד המחירים לצרכן, ונקבע אופן חישוב ההתייקרות. לדבריה, חשבונות הביניים שהגישה שולמו ללא התייקרויות תוך הפרה של החוזה ללא הסבר המניח את הדעת

פורסם בתאריך: 3.8.21 15:03

חברת נתיבי המפרץ, המתמחה באחזקת כבישים, הגישה לבית משפט השלום בחיפה תביעה בסך כ-780 אלף שקלים נגד חברת יפה נוף.

בתביעה טוענת נתיבי המפרץ, כי בינואר 2016 היא חתמה על חוזה לביצוע עבודות תחזוקה ובקרה לאורך תוואי המטרונית במטרופולין חיפה. לטענתה, מדי שנה הוארכו העבודות בהתאם לחוזה, אלא ש"במהלך ביצוע העבודות ובמסגרת החוזה, הוסיפה הנתבעת (יפה נוף – ב"כ) לתובעת מטלות ועבודות נוספות (עבודות חריגות) כגון עבודות תחזוקה ובקרה רשות תמרור כביש 4 – טירת כרמל, כביש 4 – עכו, כביש 4 – לצפון מצומת קליל, ריהוט רציפי מטרונית וכו'".

עוד טוענת חברת נתיבי המפרץ, כי באחד הסעיפים בחוזה נקבע, כי התמורה עבור העבודות תהיה צמודה למדד המחירים לצרכן, וכי בסעיף אחר נקבע אופן חישוב ההתייקרות. לטענת נתיבי המפרץ, היא הגישה ליפה נוף חשבונות ביניים בגין העבודות, אך "חשבונות הביניים שולמו על ידי הנתבעת ללא התייקרויות תוך הפרה של החוזה", וכי דרישתה לקבלת תשלום עבור ההתייקרויות "נדחתה על ידי הנתבעת באופן סתמי וללא כל הסבר או נימוק המניחים את הדעת".

בכתב התביעה טוענת נתיבי המפרץ, כי לאחר עריכת חשבון ההתייקרות שביצעה עולה, כי יפה נוף חייבת לה 659,809 שקלים שמסתכמים ב-771,977 שקלים בצירוף מע"מ. מבית המשפט מבקשת נתיבי המפרץ לחייב את יפה נוף לשלם לה את הסכום בצירוף הפרשי הצמדה וריבית.

תזכורת: בעקבות החלטת משרד התחבורה להפסיק את ההתקשרות עם חברת יפה נוף, הועבר ביצוע פרויקטים מידיה לחברות ממשלתיות אחרות, וגם ההתקשרות בין נתיבי המפרץ ויפה נוף הופסקה, והמשך ביצוע העבודות הועבר לאחריותה של חברת נתיבי איילון.

 

 

אין זו ההתנהלות המשפטית היחידה עימה נאלצת יפה נוף להתמודד בבתי משפט מאז החלטת משרד התחבורה על העברת הפרויקטים.  בשנה שעברה הגישה נגדה תביעה חברת דניה סיבוס, שנבחרה לבצע עבודות שונות בפרויקט חיבורי הנמל. בתביעה נטען, כי תאגיד יפה נוף "הזניח את חובותיו החוזיות והמנהליות באופן שעיכב את העבודות בפרויקט, שיבש אותן והסב לתובעת נזקים משמעותיים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים", אולם תביעה זו נמחקה.

במארס האחרון הגיש משרד התחבורה עתירה נגד יפה נוף והעירייה, שבה ביקש, בין היתר, להורות ליפה נוף להוסיף לפוליסות הביטוח של הפרויקטים שהועברו מידיה את חברות התשתיות.  עתירה זו עדיין מתנהלת בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בחודש מאי הגישו החברות האוסטריות שנבחרו להקים את הרכבלית תביעה לבית המשפט המחוזי בעיר נגד יפה נוף, נתיבי ישראל ומשרד התחבורה, שבה הן טוענות, כי בשל העברת הפרויקט מידיה של יפה נוף לנתיבי ישראל הן נקלעו ל"מצב קפקאי" וכי נוצר מצב שבו אף חברה לא לוקחת אחריות מלאה על הפרויקט וכתוצאה מכך נגרמו להן נזקים כספיים כבדים. תביעה זו ככל הנראה תיסגר לאחר שבית המשפט מצא מתווה להסדר בין הצדדים.

מחברת יפה נוף נמסר בתגובה: "נלמד את הנושא ונגיב בהתאם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר