האזור שבו חלה תוכנית התעסוקה (צילום: רמי שלוש)
השטח שבו יוקם פארק התעסוקה המשותף (צילום: רמי שלוש)

ראש עיריית נשר נפגש עם קליש רותם. פארק התעסוקה המשותף הענק יוצא לדרך

בפגישה שהתקיימה הבוקר בין ראש עיריית חיפה וראש עיריית נשר רועי לוי סוכמו הפרטים האחרונים להקמת המינהלת שתקדם את הפארק. על פי התוכנית, אזור התעסוקה ישתרע על 460,411 מ"ר, ואזור המסחר על 145,973 מ"ר. יוקצו שטחים לספורט ונופש. לוי: "את מינהלת ירכיבו נשר, חיפה וזבולון. כעת אנחנו מגבשים את ההסכמות על חלוקת ההכנסות"

פורסם בתאריך: 9.8.21 13:07

הבוקר (שני) התקיימה פגישה בין ראש עיריית נשר, רועי לוי, ובין ראש עיריית חיפה עינת קליש-רותם, שעסקה בקידום פארק התעסוקה והמסחר שיהיה משותף לנשר, חיפה והמועצה האזורית זבולון. בסיום הפגישה אמר לוי ל"כלבו – חיפה והקריות", כי סוכם על הקמת מינהלת משותפת לשלוש הרשויות שתקדם את הקמת הפארק.

הפארק מבוסס על תוכנית מכ/777 להקמת פארק תעסוקה ומסחר מדרום לאזור התעסוקה הקיים שבין שדרות ההסתדרות וכביש 75.

רועי לוי. צילום: מיכה בריקמן

רועי לוי (צילום: מיכה בריקמן)

התוכנית חלה על שטח של 2934 דונם, 710 דונם מהם נמצאים באזור הצ'ק פוסט. התוכנית כוללת גם שטחים לפארק ציבורי ולשטחי ספורט ונופש שישמשו כפארק מטרופוליני קישון "ברמה מתארית בלבד".

על פי התוכנית, אזור התעסוקה ישתרע על 460,411 מ"ר, ואילו אזור המסחר על 145,973 מ"ר. בדברי ההסבר לתוכנית נכתב: "הגישה לאזור התעסוקה ולפארק תהיה על ידי הוספת רמפת כניסה מעל כביש 75, נתיב השתזרות לכביש, השתלבות במעבר התת קרקעי הקיים וכן בהתחברות לכבישים הראשיים העיקריים שבאזור התעשייה הקיים".

 

 

באוקטובר 2018 נתן יו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה איתמר בן דוד תוקף לתוכנית. הוועדה המחוזית קבעה בהחלטתה: "תנאי למתן היתר בנייה יהיה קיום גוף שבאחריותו ניהול כל ההיבטים התפעוליים והביצועיים של אזור התעסוקה והפארק בתחום התוכנית". אותו גוף, שהוא המינהלת, אמור לכלול שלושה נציגים מעיריית נשר, שלושה מעיריית חיפה ואחד מהמועצה האזורית זבולון.

לוי אמר ל"כלבו – חיפה והקריות" בצאתו מהפגישה עם קליש: "זו מינהלת משותפת שאותה ירכיבו נשר, חיפה וזבולון. אנחנו מגבשים את ההסכמות על חלוקת ההכנסות של המינהלת ומקווים שזה ייצא לפועל בהקדם. יהיו הכנסות מארנונה, והחלוקה, לפי החלטתה של ועדת הגבולות, אמורה להיות בצורה כזו: 40 אחוז לנשר, 40 אחוז לחיפה ו-20 אחוז לזבולון. עיריית נשר מובילה את הקידום של הוצאת התב"ע אל הפועל, אך כדי לממש את התב"ע יש צורך בהקמת מינהלת משותפת, ולכן נפגשנו כדי לסכם את הפרטים האחרונים. הרעיון הוא להקים פורט-סיטי, שזה עורף נמל לכל הנושא של אחסנה ולוגיסטיקה, בוודאי עכשיו לאור הפתיחה הקרובה של נמל המפרץ, שבוודאי יביא עימו דרישה אדירה לכך באזור".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. את העיריות מעניין רק כסף כסף כסף

    עוד שטחי חקלאות לקניונים ומשרדים.. כאילו אי אפשר להקים אותם במקום אלפי מבנים נטושים ובסיסים חצי מאוכלסים קיימים…
    במקום מחצבת נשר, במקום בסיסים בחיפה.
    שצריך לקחת עוד שטחי חקלאות ולהרוס אותם, במקום שבו אמור להיות פארק מטרופוליני זוכרים??

  2. דודו

    אם ישנה הסכמה על דברים גדולים,
    אולי יסכימו ראשי הערים נשר וחיפה לשפץ ולהביא לרמת נסיעה נוחה, טובה ובטוחה את הכביש הקצר שמחבר בין גבעת עמוס לנוווה-שאנן..?!

  3. לפני שתופר לעצמו עוד חליפות

    שמישהו ילמד את ראש עירית נשר איך לקשור עניבה, התמונה מביכה ממש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר