"כריתה מאסיבית של עצים ופגיעה בלתי הפיכה בחורש טבעי ותיק" (צילום: בני איתן)
"כריתה מאסיבית של עצים ופגיעה בלתי הפיכה בחורש טבעי ותיק" (צילום: בני איתן)

תושבים בשמבור: העירייה מבצעת עבודות להקמת שביל חיץ בניגוד לחוק

התושבים שלחו לעירייה מכתב דרישה מעורך דין, שבו הם טוענים כי הם מכירים בחשיבות הרבה של שביל חיץ בעת שריפה, אולם העירייה מבצעת את העבודות תוך שהיא גורמת נזקים בלתי הפיכים לטבע, בלי שהתייעצה עם בעלי מקצוע ובלי שהתקיים הליך תקין כחוק. העירייה בתגובה: "העבודות הופסקו לבקשת התושבים עד לגמר בירור טענותיהם"

פורסם בתאריך: 11.8.21 07:54

תושבים בשכונת שמבור בחיפה שלחו לעיריית חיפה באמצעות עו"ד זיו לוטן מכתב דרישה להפסיק לאלתר את העבודות שהיא מבצעת לטובת הקמת שביל חיץ בוואדיות הסמוכות לבתיהם, שמטרתו למנוע התפשטות שריפות והתקרבות האש לבתים. בין המכותבים: ראש העירייה עינת קליש רותם, מחזיק תיק ההנדסה מיכי אלפר, היועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין ומהנדס העיר אריאל וטרמן.

עו"ד זיו לוטן, בא כוחם של התושבים, כותב: "אומר בפתח דבריי, כי שולחיי, אינם מתנגדים להקמת שביל חיץ ומכירים בצורך להקמתו, ואולם, יש לבחון את הדרך הנכונה לכך, להיוועץ בבעלי המקצוע הנכונים ולקיים הליך תקין כחוק". לטענת התושבים, העבודה מבוצעת ללא מדידה, ללא חוות דעת של היועצים המתאימים וללא היתר לכריתת עצים.

"העבודות מבוצעות תוך ביצוע שגיאות ונזקים קריטיים" (צילום: בני איתן)

"העבודות מבוצעות תוך ביצוע שגיאות ונזקים קריטיים" (צילום: בני איתן)

"מייעוץ מקצועי שאני אוחז", כותב לוטן, "ניכר כי העבודות מבוצעות תוך ביצוע שגיאות ונזקים קריטיים, באופן שיסב נזק בלתי הפיך לטבע ולתושבי השכונה. על פי חוק, כל עבודה מחייבת הפקת היתר כדין… אין ספק, כי עבודה כה מסיבית, ועוד מטעם עירית חיפה (ממנה מצופה לפעול כחוק) מחייבת עבודה על פי היתר".

עוד נטען בפנייה, כי העבודה המבוצעת על ידי עיריית חיפה כרוכה בכריתה מאסיבית של עצים ובפגיעה בלתי הפיכה בחורש טבעי ותיק. על כך כותב לוטן: "לא ייתכן כי העיריה תדרוש כי כל פגיעה בעץ בודד או חלק ממנו בבקשות המוגשות לפתחה תעבור את בחינתו ואישורו של פקיד היערות, ואולם עבודה זו, הכרוכה בכריתה מאסיבית של עצים ופגיעה בלתי הפיכה בחורש ותיק, מבוצעת ללא בחינה ואישור של גורם זה".

 

 

עוד כותב לוטן: "יוזכר כי חלק מהעבודות מתבצעות בשמורת טבע… חלק מהעבודות מתבצעות ברכוש פרטי תוך הסגת גבול, ללא רשות, תוך גרימת נזקים. דריסה קניינית זו אסורה וחמורה… ניכר כי העבודה מתבצעת בלא שנערכה כל תוכנית מדידה, ללא היוועצות ביועצים הנדרשים לרבות אדריכלי נוף, קרקע ומים, ללא סימונים בשטח, ללא תוכנית עבודה סדורה. מבירור שערכו שולחיי, מדובר בעבודה על פי הנחיות כיבוי אש בלבד… כמו כן, לא בוצע סקר עצים וסימונים… ניכר כי מנהל העבודה בשטח הוא שקובע אילו עצים ייכרתו ואילו לא, כשמנגד עיניו יעילות הביצוע והקטנת עלויות וללא שקילת מכלול השיקולים הנדרשים".

באחרית מכתבם דורשים התושבים מהעירייה להפסיק את ביצוע העבודות לאלתר וללא דיחוי, "וזאת עד שתפעל כחוק – תבצע מדידה, תיוועץ עם יועצים מתאימים, תפרסם בקשה להיתר בנייה לציבור שיוכל להתנגד ותשכור את בעלי המקצוע המתאימים לביצוע העבודות תוך פיקוח הדוק ומקצועי על העבודה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אזורי חיץ מתבצעים על בסיס מסקנות ועדה מקצועית שהוקמה בעקבות השריפה בכרמל, לה היו שותפים משרדי הממשלה, מחלקת הגנים בעיריית חיפה ורשות הכבאות, שהנחתה על דרכי טיפול בחורש ברוח מסקנות הוועדה. העבודות בשטח האמור הופסקו לבקשת התושבים עד לגמר בירור טענותיהם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר