שוד בסילבסטר (צילום: Bloomberg)
שוד בסילבסטר (צילום: Bloomberg)

כתב אישום נגד שני תושבי חיפה: סחטו באיומים קבלנים בחיפה ובקריות

השניים, חאלד ומוחמד אבו כליב, מואשמים, כי נהגו להציע לקבלנים, העוסקים בשיפוץ ובבנייה לפי תמ"א 38, שירותי שמירה, תוך שהם מבהירים להם כי אם לא יעשו כן, ייגרמו להם נזקים. בין הנסחטים – חברת בנייה ידועה באזור הצפון

פורסם בתאריך: 9.9.21 17:09

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי חיפה כתב אישום נגד חאלד ומוחמד אבו כליב בגין עבירות סחיטה באיומים, הלבנת הון, עבירות מס ושמירה ללא רישיון. השניים מואשמים כי סחטו באיומים קבלנים בחיפה ובקריות.

בכתב האישום, שהוגש על ידי עוה"ד טל פרג'ון ואלעד אשכנזי, נטען, כי במהלך התקופה שבין שלהי 2019 ועד אוגוסט 2021, נהגו חאלד, ובאחד האישומים גם מוחמד אבו כליב, לאתר קבלנים אשר עסקו בבניית ובשיפוץ מבנים לפי תמ"א 38 בחיפה ובקריות. לאחר איתורם, כך נטען, נהגו הנאשמים לפנות לקבלנים ולהציע להם שירותי שמירה. עוד נטען, כי הנאשמים הבהירו לקבלנים בדרכים שונות, כי האזור בו הם פעלו הוא אזור "בשליטתם", מתוקף היותם בני משפחת אבו כליב "השולטת בשטח", וכי עדיף להם לשכור את שירותי השמירה שלהם, אחרת עלולים להיגרם נזקים לאתרי הבנייה או לרכוש המצוי בהם. על פי כתב האישום, בעקבות דברי הנאשמים נענו, בחלק מהמקרים, הנסחטים והסכימו לשלם עבור "שירותי שמירה" כביכול.

בכתב האישום נטען עוד, כי במקרים שבהם סוכמו "שירותי השמירה" הסווה חאלד אבו כליב את הכספים שהתקבלו כתוצאה מהסחיטה, בכך שביקש להירשם כשכיר אצל אחד הנסחטים ובמקרים אחרים סיפק לנסחטים, בגין "שירותי השמירה", חשבוניות כוזבות של חברות שלא היו צד לעסקה בפועל. את פעילותו הפלילית עשה חאלד אבו כליב, כנטען בכתב האישום, תוך שביצע עבירות הלבנת הון, עבירות מיסים לפי חוק מס ערך מוסף ופקודת מס הכנסה וכן ללא רישיון למתן שירותי שמירה.

 

 

נגד חאלד אבו כליב הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים, שבה טענו עוה"ד פרג'ון ואשכנזי, כי מסוכנותו נלמדת אף מהתנהגותם של הנסחטים, המעידה על הפחד שחשו מלהתנגד לו. "חלק מהנסחטים נכנעו לדרישותיו, על אף שכלל לא נזקקו לשירותיו ועל אף שסיפק להם שירותי שמירה חלקיים, אם בכלל, ועשו זאת רק בגלל הפחד שיאונה להם רע", דברי עוה"ד פרג'ון ואשכנזי.

את מוחמד אבו כליב ביקשה הפרקליטות לשחרר למעצר בית בתנאים מגבילים, בין היתר, בערבות עצמית של 100 אלף שקלים, שני ערבים צד ג' על סך 100 אלף שקלים ועוד.

עו"ד תומר נווה (צילום: עצמי)

עו"ד תומר נווה (צילום: עצמי)

החקירה המורכבת מנוהלת על ידי כוח משימה מיוחד, שהוקם לאחרונה במטרה להילחם בתופעת סחיטת דמי חסות באמצעות חברות שמירה לכאורה. הכוח כולל את משטרת ישראל והמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ורשות המיסים.

את חאלד אבו כליב מייצג עו"ד ואליד גאנם, ואילו את מוחמד אבו כליב, ששוחרר למעצר בית, חרף היותו בעל עבר פלילי כבד והקלטות של איומים על קבלנים, מייצג עו"ד תומר נווה.

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי אחת החברות שנסחטו על ידי השניים היא חברה קבלנית מהגדולות והידועות בצפון.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נביא

    דלת מסתובבת. משטרה חסרת אונים.
    העתיד הוא כזה:
    "וואלה אדוני השופט אני מסכין, אין לי כסף לאכול, יש לי משפחה גדולה…אז ככה קצת עושים שמירה…באמת כבודו המשטרה סתם נטפלים אלי למה שאני בעבר הייתי עבריין. עכשיו אני נקי וזה וואלה סתם שקרים. בבקשה תתן לי לחזור לעבוד בכבוד ומגיע לי פיצוי מהמשטרה שככה מאשימים סתם".
    כעבור שבועיים משוחרר. כעבור שלשה שבועות חוזר לאיים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר