"להגביר את המודעות בקרב הרוכבים" (צילום: אור ירוק)
"להגביר את המודעות בקרב הרוכבים" (צילום: אור ירוק)

יותר מ-300 רוכבי אופנועים וקטנועים נפגעו בחיפה בחמש השנים האחרונות

בחיפה נפגעו 3956 בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות, מהם 305 רוכבי אופנועים וקטנועים, שמהווים 7.7 אחוז מסך כל הנפגעים בעיר. חיפה מדורגת במקום ה-22 במסוכנות לרוכבי הדו גלגלי

פורסם בתאריך: 14.11.21 10:51

שנת 2021 היא שנת שיא קשה וכואבת במותם של רוכבי אופנועים וקטנועים עוד בטרם הסתיימה, ועוד חודשיים שלמים לפנינו. במהלך 2021 נהרגו בתאונות דרכים 79 רוכבי אופנועים, לעומת 68 שנהרגו בכל שנת 2020, שגם היא הייתה שנת שיא במותם של הרוכבים. יש לזכור ששנת 2020 הייתה שנת קורונה וסגרים, ולפיכך חלה ירידה חדה בנסיעת כלי הרכב. בנוסף לכך, מגמת העלייה ברוכבים ההרוגים נמשכת זו השנה הרביעית ברציפות.

בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של רוכבי האופנועים והקטנועים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2020-2016) בערים של יותר מ-50 אלף תושבים ואת חלקם היחסי של הרוכבים הנפגעים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר.

בחיפה נפגעו 3956 בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות, מהם 305 רוכבי אופנועים וקטנועים, שמהווים 7.7 אחוז מסך כל הנפגעים בעיר. חיפה מדורגת במקום ה-22 במסוכנות לרוכבי הדו גלגלי.

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "המדד שיצרנו מדרג את הערים הבטוחות והמסוכנות לרוכבי האופנועים והקטנועים. שנת 2021 מציבה בפני הממשלה תמונת מצב קודרת ועגומה, כאשר אוכלוסייה אחת בולטת לרעה בהיפגעות הגבוהה, ואלו הם רוכבי האופנועים והקטנועים. במשך שנים המדינה הפקירה את הרוכבים והתוצאה היא עלייה חדה ורצופה במספר הרוכבים ההרוגים מתאונות דרכים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכין תוכנית לצמצום הקטל בקרב הרוכבים. יש להחזיר את הכסף שנלקח מפרויקט התקנת פסי ההגנה במעקות הבטיחות ולהשקיע אותו לא רק בכבישים חדשים אלא גם בכבישים הישנים שבם נהרגים רוכבים רבים. יש להגביר את המודעות בקרב הרוכבים לרכיבה בטוחה ועידוד התקנת מערכות בטיחות בכלי הרכב הדו גלגליים. שילוב של הסברה וחינוך, שיפור התשתיות ושיפור מיומנויות הנהיגה יובלו לצמצום היפגעותם של הרוכבים ויצילו חיים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר