אושר תקציב העירייה ל-2022
אושר תקציב העירייה ל-2022

אושר תקציב עיריית חיפה לשנת 2022

ברוב של 17 בעד ושבעה נגד, אושר התקציב עם השינויים שביצעה בו מועצת השינוי. קליש-רותם שהצביעה נגד, מיהרה להכריז בפייסבוק על אישור התקציב. "זו בשורה משמחת לכל תושבי העיר", כתבה. מועצת השינוי: "התקציב מביא סוף-סוף בשורה לאחר שלוש שנים, בהן העיר מוזנחת, והתושב אינו רואה תמורה לאגרה"

פורסם בתאריך: 30.3.22 21:27

מועצת העיר חיפה אישרה לפני שעה קלה את תקציב העירייה לשנת 2022 עם השינויים שביצעה בו מועצת השינוי.

התקציב עבר ברוב של 17 בעד ושבעה נגד (ראש העירייה עינת קליש-רותם, נחשון צוק, מיכי אלפר, ניר שובר, סיגל ציוני, מנחם קפלן ואריה בליטנטל). למרות שהצביעה נגד, מיהרה קליש-רותם לכתוב פוסט בפייסבוק. "תקציב עיריית חיפה לשנת 2022 אושר", כתבה קליש-רותם, "התפעול השוטף של העירייה יחזור לשגרה. זו בשורה משמחת לכל תושבי העיר. תקופת ההרס הסתיימה. האופוזיציה ביקשה לאגור לעצמה 102 מיליון שקלים בתקציב הרזרבה, כדי לשלוט באמצעותו על סדר היום הציבורי, אבל הצליחה בפועל להסיט רק 13 מיליון, סכום זניח בהשוואה ל-2.4 מיליארד.

"ההישג החשוב יותר מכל – כל הטענות שעלו בחודשים האחרונים על השכר והחלטתם לפטר עובדים ספציפיים – נוטרלו. על פי ההליך שאושר, חברי המועצה לא יוכלו לגזור את גורלו של אף עובד ספציפי. שמחה שתקופה זו הגיעה לסיומה. תודות לפז גליקמן שגישר, לרו"ח זיצר, תודה לכל אנשי מינהל הכספים והמשפטית על העבודה הרבה. ממשיכה לעבוד בשבילכם ולמען חיפה באהבה".

 

 

ממועצת השינוי נמסר: "מועצת השינוי אישרה הערב תקציב מאוזן עם בשורה והבראה לתושבי חיפה, למרות ניסיונה של ראש העיר לסכל את העברת התקציב, לפגוע בתושבים ולעצור את העיר מפעילות. ברגעים אלו ממש, ישבה מועצת השינוי והעבירה תקציב חדש בעל בשורה לתושבי חיפה. זאת לאחר חודשים שבהם ראש העיר תוקעת את התקציב, עושה פיליבאסטרים ומנסה לזרוע כאוס בעירייה.

"בתקציב בשורה אמיתית לשיקום העיר בתחום הסביבה ושיתוף הפעולה עם תוכניות הממשלה לפינוי המפגעים במפרץ; תוספות משמעותיות להבריא את החיים המשותפים והשוויון בעיר לכל האוכלוסיות, ושמירה מושכלת על כספי הציבור.

לאחר הזנחה של שלוש שנים, ניתנת תוספת לחיזוק אגף השפ"ע כדי לשפר את ניקיון הרחובות, תוספת לבודקי תוכניות במינהל הנדסה, כדי לזרז את פיתוח הדיור בעיר ותוספות משמעותיות לתרבות, לרווחה ולקהילה.

"התקציב שעבר הערב יחזיר את הכסף של התושב לתושב. תוספות משמעותית יש לתרבות ולתיאטרון, להסעות ולתחבורה, לשוויון מגדרי, לקהילה הגאה, לספורט הקהילתי, למתנ"סים, לקליטת עלייה ועוד. סוף-סוף אישור תקציב רחב לחברה הערבית בחיפה – לתכנית לחינוך בלתי פורמלי, למלגות לסטודנטים מעוטי יכולת, לתיאטרון ערבי ועוד. עוד תוספות לתמיכות בעמותות וארגונים קהילתיים, לקבוצות ספורט, לארגוני נוער ותנועות נוער, לפסטיבל תאטרון ילדים, לירידי תעסוקה, לטיפול בדרי רחוב, למוזיאון הלאומי למדע, לחתולי הרחוב ועוד.

תקציב מועצת השינוי מביא סוף-סוף בשורה לאחר שלוש שנים, בהן ראש העיר הפקירה את תושבי חיפה, ולאחר שלוש שנים שבהן העיר מוזנחת, והתושב אינו רואה תמורה לאגרה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר