החוף השקט (צילום: בועז כהן)
החוף השקט (צילום: בועז כהן)

שוב לא שקט בחוף השקט: פתיחת החוף מוטלת בספק

בין העירייה וחברת "מפעלי ים", המפעילה את החוף השקט, עדיין לא נחתם הסכם הפעלה לעונת הרחצה הנוכחית. העירייה טוענת, כי בהתאם להסכם ההפעלה מהשנה שעברה, על החברה להפעיל את החוף עד 1 במאי. מנגד, בחברה טוענים, כי הפעלת החוף על ידה הסתיימה בנובמבר האחרון, וכי העירייה מעכבת את החתימה על הסכם חדש

פורסם בתאריך: 6.4.22 14:15

עיריית חיפה פנתה לחברת "מפעלי ים", המפעילה את מתחם החוף השקט, בדרישה לפתוח את החוף לרחצה כבר ביום שישי הקרוב, מועד פתיחת עונת הרחצה הרשמית. המכתב מגיע על רקע חילוקי הדעות בין הצדדים בנוגע להסכם ההפעלה לשנה הנוכחית, הסכם שעדיין לא נחתם.

במכתב לעורך דינם של מפעילי החוף, אהוד פורת, נכתב: "בימים אלו מתנהל משא ומתן באשר להפעלת החוף על ידי מרשתכם גם בעתיד לבוא. בהתחשב בכך שעונת הרחצה בפתח, הצענו לקיים עימכם פגישה בנוגע לכך כבר מחר, ברם המועד לא התאים ליומנכם ונקבעה פגישה רק ל-10 באפריל. משכך ולפי התחייבותכם החוזית, הנכם נדרשים לפעול לאספקת שירותי הפעלת החוף עד ל-1 במאי 2022 (כולל), וזאת ללא כל קשר לתוצאות המשא ומתן בין הצדדים ובאם ייחתם בפועל הסכם חדש".

העירייה מתרה במכתבה: "אי פתיחת החוף השקט במועד בו תחל עונת הרחצה – קרי ביום 8 באפריל – מהווה הפרה יסודית ועיקרית של ההסכם הקיים, על כל המשתמע והנובע מכך". כמו כן העירייה דורשת מחברת "מפעלי ים", "להודיע לאלתר כי תפתח את החוף השקט ב-8 באפריל ותספק את כל הנדרש ממנה בהתאם לתנאי הסכם ההפעלה".

במכתב תשובה ליועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ימית קליין, כותב עו"ד פורת: "דומה שעיריית חיפה שברה כל שיא של חוסר תום לב במכתב השגוי, שנשלח אליי, תוך התעלמות מוחלטת מהמציאות ומאשמתה המלאה באי פתיחת חוף הרחצה במועד".

לטענת עו"ד פורת, מכתבה של העירייה מנוגד להוראות ההסכם שנחתם בין הצדדים במאי בשנה שעברה, לפיו תוקפו של ההסכם פג ב-1 במאי 2022 וכי הפעלת החוף תהיה עד 4 בנובמבר 2021. כותב פורת: "הנה כי כן… הסכם הפעלת החוף מתייחס במפורש להפעלת החוף עד לסיום עונת הרחצה 2021, כלומר עד 4 בנובמבר 2021". משכך, כותב פורת: "אני דוחה לחלוטין את טענתך כי על מרשתי להפעיל את החוף השקט למשך 22 ימים בלבד מ-8 באפריל ועד 1 במאי 2022… מעבר לכך", מוסיף פורת, "מרשתי פנתה אליך עוד ב-5 בינואר 2022 בדרישה להארכת הסכם ההפעלה, על מנת לוודא כי עונת הרחצה הקרובה תיפתח כסדרה, ולשם כך ייערך כבר בינואר הסכם להארכת תקופת ההפעלה באמצעות מרשתי, והציבור שנהנה זה עשורים רבים משירותי חוף מסודרים ימשיך לקבל שירותים אלו גם בעונה הקרובה, ללא כל תקלות או שיבושים", אלא שלטענת פורת, פנייה זו לא זכתה למענה.

מוסיף וכותב פורת: "לאחר התעלמות וזלזול במשך שלושה חודשים תמימים, פנו אליי מלשכתך ונקבעה פגישה ליום ראשון הקרוב. פגישה "מהיום למחר" לא התאפשרה עקב דיונים בצווי מניעה שנקבעו לח"מ מבעוד מועד. לעיריית חיפה ידוע היטב, כי הפעלת החוף מחייבת התקשרות עם מצילים, דבר שלא ניתן לביצוע לתקופה של 22 ימים בלבד, ובנוסף, יש להסדיר את מימון שיפוץ השירותים וכיוצ"ב, פעולות התארגנות להפעלת החוף במשך עונת הרחצה. טענת העירייה כי על מרשתי להפעיל את החוף השקט למשך 22 ימים היא חסרת תום לב, הן משום שהיא מנוגדת ללשון הסכם ההפעלה שנחתם, הן בשל העלתה לראשונה שלושה ימים בלבד לפני פתיחת עונת הרחצה, והן בשל התעלמותה מפניותיה של מרשתי, שכל מטרתן הייתה להסדיר את פתיחת החוף השקט לעונת הרחצה הקרובה מבעוד מועד ולמנוע את המצב שנותר.

"עיריית חיפה יודעת, כי החל מ-1 במאי 2022 לא ניתן לפתוח את עונת הרחצה לשנת 2022 ללא חתימה של הסכם הפעלה מסודר לעונת הרחצה כולה, והניסיון להתעלם מהמציאות ולהעלות עקב לחצים פוליטיים טענות סרק לא ענייניות ומנותקות מהמציאות – לא יצלחו. לאחר שייחתם ההסכם, מרשתי תפעל במרץ ובנחישות, כפי שהיא עושה זאת עשרות שנים, לפתוח את החוף מוקדם ככל הניתן".

תזכורת: הפעלת החוף השקט עלתה לכותרות עוד בשנה שעברה, אז התגלעו חילוקי דעות בין העירייה ל"מפעלי ים", לאחר שהעירייה פנתה לרשות מקרקעי ישראל בבקשה להקצות לה שטחים שבבעלותה בחוף, כדי להפעיל את החוף בעצמה ובכך לייתר את ההתקשרות עם חברת "מפעלי ים", שמפעילה את החוף זה עשרות שנים. גורמים בעירייה ציינו אז, כי מטרת הצעד היא לחסוך את עלות התפעול שמשלמת העירייה. בהמשך, הודיעה העירייה לחברה, כי החוף לא ייפתח ואף דרשה ממנה להסיר כל סממן שעשוי להיות "נחזה לרחצה" ועלול להטעות את הציבור, לרבות הצבת שלט אזהרה "הרחצה אסורה".

 

 

הניסיונות של העירייה להתנתק מחברת "מפעלי ים" הובילו לעיכוב בפתיחת החוף, ומאחר שהחוף משמש בימי חול כחוף רחצה נפרד, הדבר עורר תרעומת וזעם בקרב הציבור החרדי. אחד הפתרונות שהוצעו היה להפוך את חוף מרידיאן לחוף נפרד באופן זמני, אלא שיו"ר אגודת ישראל, אריה בליטנטל, ויו"ר סיעת ש"ס, הרב אורי אוזן, התנגדו בתוקף לרעיון. משרד הפנים התערב בנושא ודרש מקליש לפתוח את החוף לאלתר. בעקבות הלחץ, במאי בשנה שעברה, נחתם בסופו של דבר הסכם התקשרות בין הצדדים לשנה נוספת.

כעת טוענים בחברת "מפעלי ים", כי למרות שקיים הסכם חתום משנה שעברה, העירייה מעכבת חתימה עימם על הסכם חדש. לדבריהם, ללא התחייבות על העלויות הנדרשות להפעלת החוף, מימון שאמור להגיע מהעירייה – הם לא יפתחו את החוף. "מחודש ינואר השנה אנחנו כותבים לעירייה מכתבים מתי אפשר לשבת ולסגור את פתיחת העונה הבאה", אומרים גורמים בחוף, "הם לא עונים, הם לא מתייחסים, אנחנו אוויר בשבילם. אף אחד לא מדבר איתנו. ניסינו לפעול דרך חברי המועצה הדתיים כדי להתכונן לעונה, כי לא פותחים חוף מהיום למחר. יש עבודות של חודש וחצי כדי להכשיר את החוף, ואנחנו מתחננים ורצים לחברי המועצה, כי בעירייה אף אחד לא מדבר איתנו. אנחנו מתקשרים לגורמים בעירייה אף אחד לא עונה לנו. עורך הדין שלנו כותב מכתבים ומתעלמים ממנו. עכשיו פתאום הם מוציאים מכתב. בהסכם אנחנו התחייבנו להפעיל את החוף בעונת 21-20, התאריכים מצוינים במפורש, ולפי זה שילמו לנו. השנה לא חתמו איתנו על הסכם הפעלה. ההסכם לא מתייחס לשנת 2022. הם רוצים שנתחייב להסכמי עבודה עם מצילים וחובשים וכל הצוות ומי יממן את זה? חוזרת אותה הסאגה משנה שעברה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר