לינא מח'ול (צילום: ויקישיתוף, זאהר אבו אלנסר, CC-SA-BY-4.0)
לינא מח'ול (צילום: ויקישיתוף, זאהר אבו אלנסר, CC-SA-BY-4.0)

נמשכת הסערה סביב הופעתם המתוכננת מחר של לינה מח'ול ותאמר נאפר מחר בבית הגפן

חבר המועצה קיריל קארטניק: "איך ייתכן שבדף העירייה מציגים אותם כ'אמנים פלסטינים', בלי להתבלבל? ועוד רושמים 'החברה הערבית המאוימת'". חברת המועצה יעל שנער: "מותר לאמן שיהיו לו את דעותיו, אבל יש דעות שהן מעבר לגבול ואנחנו פשוט לא רוצים שזה ייצא מהכסף שלנו"

פורסם בתאריך: 8.6.22 12:00

ההופעה המתוכננת מחר (חמישי) של הזמרת לינא מח'ול והראפר תאמר נאפר בבית הגפן במסגרת אירועי "ימי תרבות ערבית" ממשיכה לעורר סערה. מח'ול נוהגת לתייג באינסטגרם שלה תמונות של חיפה תחת המילים "חיפה – פלסטין", ונאפר נוהג לכנות את מדיניות ישראל כ"גזענות ואפרטהייד".

חבר המועצה, קיריל קארטניק: "אני מוצא את ההתנהלות המבזה הזו פסולה. מדובר באירוע תרבות, הכולל אמנים שמחשיבים את עצמם פלסטינים, כאלו שמשווים את ישראל לגרמניה הנאצית, המצדיקים את פעולות הטרור והאינתיפאדה ומאשימים את ישראל בטרור. איזה מסר אנחנו מעבירים פה לכלל תושבי העיר?".

עוד אמר קארטניק: "איך ייתכן שבאתר העירייה מציגים אותם כ'אמנים פלסטינים', בלי להתבלבל? ועוד רושמים 'החברה הערבית המאוימת'. איך יתכן שהגענו למצב שהמימון עבור אירועים שכאלה מגיע מהכספים של משלמי המיסים בעיר? מה שקורה בפועל זה שראש העיר, שרואה את ההפסד שלה בבחירות הקרובות, מנסה להתחזק במגזר הערבי בכל מחיר ועל חשבון התושבים. אנחנו לא ניתן לזה יד.

"אני דורש מראש העיר להתערב באופן אישי ובאופן בהול לעצור את הפארסה הזו לאלתר. בנוסף, אני חושב שלמי שמתעסק בפרובוקציות על חשבון תושבי חיפה אין מקום בתפקיד עירוני".

יצוין, כי לאור הסערה שנוצרה החליטו בעירייה למחוק מהאתר העירוני את ההודעה על ההופעה של מח'ול ונאפר. לדברי גורמים בעירייה, בתור אתר עירוני הם נוהגים לדווח על כל אירוע עירוני שמתקיים בעיר, אולם לאחר שהבינו שהאירוע שנוי במחלוקת – הוחלט להסיר את הפרסום מהדף. בנוגע לטענות של קארטניק, אמרו אותם גורמים, כי האירוע מופק במסגרת בית הגפן, והם, רק הם, האחראים על שיבוץ האמנים, ולקליש אין כל מעורבות בנושא.

 

 

גם חברת המועצה יעל שנער מסיעת הירוקים יוצאת נגד הההופעה המתוכננת מחר: "לא מתאים להכניס לחיפה דמויות שהן מתסיסות, וחבל שזה בכלל עולה. כמו שלא הייתי רוצה לראות את הצל מופיע בחיפה, ככה אני גם לא רוצה לראות את תאמר נפאר. יש אלף ואחד אמנים אחרים שהם מקובלים, ובקונצנזוס. מותר לאמן שיהיו לו את דעותיו, אבל יש דעות שהן מעבר לגבול ואנחנו פשוט לא רוצים שזה ייצא מהכסף שלנו. אם הוא מופיע במקום פרטי זה משהו אחד, אבל מהכסף של עיריית חיפה, אני לא רוצה אותו".

מנכל בית הגפן, אסף רון: "בית הגפן הוא בית תרבות, וככזה אינו שופט אמנים על פי דעותיהם הפוליטיות. ככל שאמן הוא אמן לגיטימי ורשאי להופיע במדינת ישראל והוא חלק מעולם התרבות הישראלי, הרי שנשמח להזמין כל אמן, גם כאלה שמביעים דעות אחרות משל תאמר נפאר ולינה מח'ול. מה שבטוח שלא נפסול אומן בגלל דעות פוליטיות.

"לפי אותה משוואה מסוכנת של בחירת אמנים על פי דעות פוליטיות ישנם עשרות זמרים ושחקנים יהודים במדינת ישראל ש'אסור' לבית הגפן ( וכנראה לכל מוסד תרבות נתמך ציבורית אחר, לשיטתם של הטוענים), לאפשר להם להופיע. מחר גם למורים בעלי דעות מסוימות אסור יהיה ללמד, הרי משכורתם היא ציבורית. ולאן אנו הולכים?".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר