חזיר בר בחיפה (צילום: בועז כהן)
חזיר בר בחיפה (צילום: בועז כהן)

העירייה ורט"ג עדכנו את מועצת העיר: ביוני הומתו שמונה חזירי בר "סוררים"

בדוח המסכם את פעילות חודש יוני בנושא חזירי הבר, שהובא בפני חברי מועצת העיר, צוין, כי לאחר שילוב של פעילות הסניטציה, אכיפה והמתת חזירים סוררים, יש ירידה בהיקף אירועי הפיכת פחים ודיווחים למוקד על חזירים בכרמליה, בנווה דוד ובשפרינצק. ביוני חולקו 71 דוחות על האכלת חזירים והאכלת חתולים

פורסם בתאריך: 4.7.22 12:21

עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים (רט"ג) דיווחו לחברי מועצת העיר, במסגרת העדכון החודשי בנושא צמצום הקונפליקט עם חזירי הבר, כי בחודש יוני הומתו שמונה חזירים, המוגדרים "סוררים", שהראו התנהגות אופיינית להאכלת יד והיעדר חשש מאדם.

"בחודשים האחרונים התקבלו דיווחים רבים על חזירי בר סוררים במוקדים ספציפיים, אשר חלקם תועדו בתקשורת. בחודש האחרון התמקדנו בהרחקת חזירי בר סוררים ששינו דפוסי התנהגות בשל האכלת אדם. התמקדות זו בוצעה סביב גני ילדים ומרכזי שכונות, בהן חזירי הבר גילו תוקפנות בדרישת המזון מהתושבים… נאסף מידע מפורט על כל אחד מהמקרים בהם בוצעה פעילות כוחנית של חזירים (חטיפת תיקים, שקיות מזון ועוד)", לשון הדוח.

 

 

עוד צוין בדוח, כי ניתוח פרטני של פעילות חזירים סוררים בשכונות כרמליה, נווה דוד ושפרינצק והדינמיקה בהתאם לממשק (סניטציה והוצאה מהמערכת/המתה) מראה, כי לאחר שילוב של פעילות הסניטציה, אכיפה והמתת פרטים סוררים – יש ירידה בהיקף אירועי הפיכת פחים ודיווחים למוקד על חזירים. לעומת זאת, במדגם שכלל שכונות אחרות (נווה שאנן, רמות רמז ואחוזה) – פעילות הממשק לא מצליחה לצמצם את היקפי התלונות למוקד.

בחודש יוני דווחו 254 מקרים של פחים שנהפכו, לעומת 152 דיווחים בחודש מאי. 95 מהמקרים (35 אחוז) דווחו בשכונות המגודרות, בעיקר בדניה (53 מקרים) ורמת אשכול (29 מקרים).

עוד עולה, כי בחודש יוני חולקו 71 דוחות על האכלת חזירים והאכלת חתולים, שאיננה לפי ההנחיות כחלק מניסיונות האכיפה לצמצום המזון הזמין. מדובר בהגברת האכיפה שכן בחודש מאי חולקו 50 דוחות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר