סגור על סורג ובריח. מועדון הנוער בחליסה (צילום: מוסטפא אבו דאבוס)
סגור על סורג ובריח. מועדון הנוער בחליסה (צילום: מוסטפא אבו דאבוס)

ועד שכונת חליסה פתח במאבק נגד העירייה: "אם צריך נצא גם להפגנה בכביש הראשי"

מועדון הנוער הגיבורים, היחיד שפעל בשכונה, נסגר לאחר שהמדריך היחיד שעבד במקום עזב. במכתב לקליש-רותם מפרטים פעילים בשכונה את דרישותיהם להפעלת המועדון מחדש וכותבים: "זה המועדון היחיד בעיר שזה שנים סובל מחוסר כרוני בכוח אדם ומהיעדר פעילות חיונית בסיסית ביותר"

פורסם בתאריך: 17.7.22 17:04

פעילי שכונת חליסה יוצאים במאבק ציבורי נגד עיריית חיפה בגלל מה שהם מכנים "מחדל מועדון הנוער הגיבורים".

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות", העירייה החליטה לשפץ את המועדון בשיא חופשת הקיץ והותירה את ילדי השכונה ללא מענה. המדריך היחיד שעבד במועדון עזב, ומחשש לשלום הילדים ובני הנוער שיסתובבו במבנה ללא השגחה, נעל ועד השכונה את שער הכניסה למועדון.

במכתב לראש העירייה עינת קליש-רותם תחת הכותרת "המשבר המתמשך במועדון הנוער הגיבורים בשכונת חליסה", כותבים פעילי הוועד: "לאחר שהסברנו את המצב מספר פעמים לכל הגורמים האחראים בעירייה, קיבלנו הבטחות, אבל שום צעד מעשי לפתרון לא נראה באופק. עקב כך החלטנו, אנו, פעילי שכונת חליסה, להכריז על סגירת המועדון שאינו מתפקד בלאו הכי ולצאת למאבק ציבורי, כדי לקבל את השירותים החיוניים לעתיד הנוער בשכונה. אם לא נראה פעולה מיידית לפתרון הבעיה, נאלץ להחריף את המאבק ולצאת גם להפגנה בכביש הראשי".

 

 

במכתבו דורש הוועד מקליש-רותם לטפל במצב בדחיפות: "כפי שידוע לך מפגישותינו הקודמות, מועדון הנוער הגיבורים סובל זה תקופה ארוכה מחוסר איוש של תפקידים חיוניים. להפעלה תקינה של המועדון דרושים לפחות: מרכז/ת למועדון, שני מדריכי ספורט בחצי משרה כל אחד, מדריך נוער, חוגים ופעילות העשרה. ישנם כ-200 ילדים ובני נוער שבאים למועדון לחפש תעסוקה מתאימה, ומלבד הדרכת כדורגל לא מוצאים שום פעילות נוספת ויוצאים להסתובב ברחובות".

עוד כותבים פעילי הוועד: "למרות הצורך החיוני במסגרת חינוכית לנוער בשכונה, מועדון הגיבורים הוא המועדון היחיד בעיר שזה שנים סובל מחוסר כרוני בכוח אדם ומהיעדר פעילות חיונית בסיסית ביותר. בנוסף, במועדון מתקיימת גם פעילות 'פינה חמה' עבור אוכלוסיית הקשישים בשכונה. לפני מספר חודשים החלו בבניית מעלית לקומה השנייה כדי להקל על הקשישים, אולם לאחר שנחפר בור, הופסקה העבודה להקמת המעלית, והמצב עכשיו עבור הקשישים ועבור כל באי המועדון גרוע עוד יותר".

מעיריית חיפה לא התקבלה עד כה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר