תאונת דרכים (צילום: דוברות כבאות והצלה חוף)
תאונת דרכים (צילום: דוברות כבאות והצלה חוף)

צמתים אדומים: זהו הצומת המסוכן ביותר בחיפה

בצומת יצחק בן צבי-ההסתדרות נפגעו 34 אנשים, שמהם הרוג אחד וארבעה פצועים קשה, והוא הצומת המסוכן ביותר בחיפה - כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק המבוסס על נתונים של הלמ"ס. אחריו ניצבים צומת ההסתדרות-אריה שנקר שבו נפגעו 24 אנשים, וצומת ביאליק-החלוץ שבו נפגעו 23 אנשים

פורסם בתאריך: 17.8.22 10:05

בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) במשך שלוש שנים – מ-2018 ועד 2020 – כאשר סף הכניסה לרשימה הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ויותר בשנת 2020.
בחיפה נמצאו עשרה צמתים אדומים, שבהם נפגעו 169 בני אדם בתאונות דרכים, כאשר שניים מהם נהרגו.

הצמתים האדומים בחיפה הם:
צומת יצחק בן צבי-ההסתדרות שבו נפגעו 34 אנשים, שמהם הרוג אחד וארבעה פצועים קשה
צומת ההסתדרות-אריה שנקר שבו נפגעו 24 אנשים
צומת ביאליק-החלוץ שבו נפגעו 23 אנשים, שמהם שניים פצועים קשה
צומת שמחה גולן-רופין שבו נפגעו 19 אנשים, שמהם הרוג אחד ופצוע קשה אחד
צומת משה דיין-החרושת-ההסתדרות שבו נפגעו 18 אנשים, שמהם פצוע קשה אחד
צומת זאב ברודסקי-האיצטדיון-דגניה שבו נפגעו 17 אנשים
צומת יגאל ידין-האיצטדיון-חלוצי התעשייה שבו נפגעו 17 אנשים, שמהם פצוע קשה אחד
דרך צרפת שבה נפגעו 15 אנשים, שמהם שני פצועים קשה
צומת העצמאות-כיאט-שער פלמר שבו נפגעו תשעה אנשים, שמהם שניים קשה
צומת רופין-פיק"א-קרן היסוד שבו נפגעו שמונה אנשים

 

 

הרשימה המלאה של אור ירוק כוללת 234 צמתים עירוניים מרובי נפגעים ברחבי הארץ, שבהם נפגעו בשלוש השנים האחרונות 3,461 בני אדם בתאונות דרכים, כאשר 17 מהם נהרגו ו-218 נפצעו באורח קשה.

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס עולה כי 54 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2021 (נתון כמעט זהה לשנת 2020) – 15 אחוז מכלל ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2021. שנת 2021 היא שנת שיא (ביחד עם שנת 2017) במספר ההרוגים בצמתים העירוניים בעשור האחרון. 5,968 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בשנת 2021 – עלייה של חמישה אחוזים בהשוואה למספר הנפגעים בצמתים העירוניים בשנת 2020.

מנכ"ל עמותת אור ירוק עו"ד יניב יעקב: "בצמתים העירוניים מתקיים קונפליקט מובנה בין כלי הרכב שמגיעים מכיוונים שונים לבין הולכי הרגל ורוכבי האופניים. התנהלות בצמתים העירוניים דורשת תשומת לב רבה, ערנות וקריאה נכונה של המצב. בשל כך בצמתים העירוניים מתקיימת היפגעות גבוהה בתאונות דרכים. ראשי הערים חייבים למפות את הצמתים האדומים מרובי התאונות בערים שלהם ולפעול לצמצום הנפגעים. לעתים שיפור תשתית או הצבת מצלמת רמזור בולטת ומשולטת יכולים לעשות את ההבדל בין חיים למוות. בפעילות נכונה יכולים וחייבים ראשי הערים להוביל לשינוי אמיתי בכל הקשור למספר הנפגעים בצמתים העירוניים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יעקב

    הצמתים לא מסוכנים, הנהגים שנוהגים בהם—מסוכנים.
    אף פעם, אל תאשימו את הכבישים, אלא אך ורק את הנהגים.

  2. המטרונית - תכנון רצחני

    הכל קשור למטרונית בתכנון כושל באמצע כבישים סואנים
    ובעיריית חרפה משתיקים את הנושא וממשיכים לספור נפגעים והרוגים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר