החוף השקט (צילום: בועז כהן)
החוף השקט (צילום: בועז כהן)

סכנה למתרחצים בחוף השקט. חברת מפעלי ים: העירייה מתעלמת

במכתב ששלחה חברת מפעלי ים המפעילה את חוף השקט היא מתריעה בפני עיריית חיפה על סכנה בטיחותית למתרחצים ולעובדי החוף בעקבות הפסקות חשמל, שנתקלות לטענתה בהתעלמות מצד העירייה: "כל עוד המצב של חוסר בכוח חשמל נשאר, איננו אחראים לכל תקלה ו/או נזק לגוף או לרכוש שייגרמו עקב כך"

פורסם בתאריך: 21.8.22 07:58

חברת מפעלי ים, החברה המפעילה את חוף השקט, מתריעה בפני עיריית חיפה על סכנה בטיחותית למתרחצים בעקבות הפסקות חשמל שנתקלות בהתעלמות מצד העירייה.

במכתב התרעה ששלחה החברה ליועצת המשפטית לעירייה ימית קליין, למבקר העירייה עופר טל ולמכותבים נוספים, באמצעות עו"ד אהוד פורת ממשרד אוהד פורת ושות', ואשר כותרתו היא "התעלמות העירייה מדרישת מפעלי ים להגדלת כוח החשמל בחוף השקט תוך סיכון המתרחצים", כתב פורת: "בשנים האחרונות יש הפסקות חשמל תכופות בחוף השקט בשל כוח חשמל נמוך שאינו תואם את הצריכה בחוף. יודגש כי הפסקות חשמל אלה מהוות סכנה בטיחותית ועשויות לסכן את חיי המתרחצים. הפתרון למצוקה שנוצרה נעוץ בהגדלת כוח החשמל על ידי חברת החשמל, אלא שחברת החשמל דורשת לקבל את אישור עיריית חיפה להגדלה. מרשתי פנתה מספר פעמים לעיריית חיפה, וזו מסרבת ליתן אישור 'מסיבות תכנוניות', ללא כל פירוט ענייני, וחרף העובדה כי מרשתי מפעילה את החוף כדין ומכוח הסכם הפעלה כדין".

מהמכתב עולה כי ב-22 ביוני התקיימה פגישה בין נציגי חברת מפעילי ים, עורך דינה, מנהל אגף החופים בעירייה חיליק אמסלם, היועצת המשפטית קליין ועו"ד אדוה מוסקוביץ' מהייעוץ המשפטי, "שבמסגרתה ביקשה מרשתי להבין מדוע דרישתה להגדלת כוח החשמל בחוף השקט לא מאושרת. יוער כי בפגישה הוסכם כבר כי מרשתי תקבל כל נוסח שלפיו קבלת הבקשה לא תקנה או תקים כל זכות למרשתי. עוד הוסכם בפגישה כי מרשתי תעביר פירוט של כל השינויים המחייבים את הגדלת כוח החשמל בחוף, וכי אמסלם יבחן את הצרכים ואת הדרישות ויעביר את ממצאיו ליועצת המשפטית לעירייה. בהתאם לסיכום הפגישה, מרשתי העבירה ב-23 ביוני פירוט לעירייה.ב-11 ביולי סייר אמסלם עם הממונים על תחום החשמל בעיריית חיפה בחוף השקט ואישר את הגדלת כוח החשמל. ב-17 ביולי שלח הח"מ (עו"ד פורת; ב"כ) תזכורת נוספת לעו"ד קליין, לאחר שפנייתו מ-13 ביולי לא נענתה, וטרם התקבלה כל התייחסות לבקשה".

עוד כתב עו"ד פורת כי "ב-14 ביולי שלח יוסי לייט (נציג חברת מפעלי ים; ב"כ) דוא"ל למפקח הרחצה הארצי במשרד הפנים עאטף חיראלדין, ובו התריע בפניו על הסכנה הגדולה שיש באי הגדלת כוח החשמל בחוף השקט, וביקש כי יפעל לחייב את העירייה להסכים להגדלת כוח החשמל בחוף. ב-1 באוגוסט שלח לייט מייל נוסף למפקח הרחצה הארצי, תוך הבהרה כי במקרה של כשל בטיחותי ואירוע של טביעה ו/או פציעה עקב הפסקות החשמל – כל האחריות תבוא לפתחה של העירייה בלבד".

 

 

לדבריו של עו"ד פורת, הוא פנה מספר רב של פעמים לקליין "בדרישה לקבלת התייחסות לבקשה להגדלת כוח החשמל. תחילה קיבל הח"מ תשובה כי הנשוא 'נמצא בבדיקה', ללא כל פירוט נוסף, ולאחר מכן זכה להתעלמות צינית, כאשר ידוע לעירייה כי מדובר בעניין הקשור בביטחון המתרחצים וברווחת עובדי החוף (הפעלת המזגנים במרפאה ובסוכת המציל מגדילה את הסיכוי לכשל בהזרמת החשמל. לא ברור מדוע העירייה גוררת רגליים ולא מאשרת את הגדלת כוח החשמל, שאמור להטיב עם המתרחצים ולדאוג לביטחונם. סירוב העירייה תמוה עוד יותר משעה שאין מדובר בדרישה לאישור חיבור חדש אלא בהגדלת הכוח לחיבור הקיים, ומשעה שמרשתי תסכים לכל נוסח של העירייה ולפיו אין בהסכמת העירייה להגדלת כוח חשמל כדי להקנות למרשתי כל זכות".

את מכתבו לעירייה סיים פורת בהתרעה: "כולי תקווה כי גרירת רגליים מצד העירייה לא תעלה בפגיעה בגוף או גרוע מכך – בחיי אדם. כל עוד המצב של חוסר בכוח חשמל נשאר, מרשתי אינה אחראית לכל תקלה ו/או נזק לגוף או לרכוש שייגרמו עקב כך".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי הראל

    מבין השורות ניתן להבין שהחברה מבקשת לצמצם נזקים תפעוליים בתואנה של סיכוני בטיחות, שאינם מפורטים, מכיוון שאינם שונים מאלו של הפסקות חשמל בכל מקום ואתר אחר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר