כביש 6 בקטע שבין עין תות ליוקנעם (צילום רחפן: נועם מרדו)
כביש 6 בקטע שבין עין תות ליוקנעם (צילום רחפן: נועם מרדו)

כביש 6: הורחב המקטע שבין עין תות ליוקנעם

הרחבת מקטע הכביש בין יוקנעם למחלף עין תות מכפילה את מספר הנתיבים בו משניים לארבעה לכל כיוון. הרחבת הכביש תוביל להקלה משמעותית בעומסי התנועה ותקל על החיבור בין הצפון למרכז הארץ. לפי ההערכות, מדי יום נוסעים במקטע זה כ-120,000-100,000 כלי רכב

פורסם בתאריך: 21.9.22 14:17

סוף סוף, לאחר עיכוב של מספר שנים, הורחב המקטע בכביש 6 שבין עין תות ליוקנעם, אשר בו הורחב הכביש משני נתיבי נסיעה לארבעה נתיבים בכל כיוון. הרחבת הכביש תוביל להקלה משמעותית בעומסי התנועה ותקל על החיבור בין הצפון למרכז הארץ. לפי ההערכות, מדי יום נוסעים במקטע זה כ-120,000-100,000 כלי רכב, ופתיחת המקטע צפויה לחסוך לחלק גדול מהנהגים זמן יקר בכבישים.

בטקס חגיגי שהתקיים אתמול (שלישי) נחנך קטע הכביש לאחר סיום ביצוע העבודות להרחבתו על ידי חברת חוצה ישראל, זרוע הביצוע של משרד התחבורה. האירוע התקיים במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי, מנכ"לית המשרד מיכל פרנק, יו"ר חוצה ישראל רוני מילוא, מנכ"ל חוצה ישראל דן שנבך וראש העיר יקנעם סימון אלפסי.

 

 

הפרויקט, שבוצע בהובלתה של חברת חוצה ישראל, נחשב למורכב במיוחד מכיוון שהכביש נותר פתוח לתנועה רציפה במהלך עבודות ההרחבה.

לצד פרויקט הרחבת הכביש הושקעו משאבים רבים בקידום ובפיתוח של פרויקטים נוספים לאורך תוואי הדרך לצורך שימור סביבתי ולרווחת תושבי ישראל, ובהם שדרוג חניון קק"ל המשמש נקודת עצירה ורענון, הכשרת חניון למשאיות, לאוטובוסים ולרכבים פרטיים, . הקמת פארק עם מתקנים ושולחנות פיקניק עבור ציבור המטיילים, הסדרה של ארבעה מעברי מים לשימור הנחלים החוצים באזור, ושתילה של עצים חדשים. כמו כן נבנו ארבעה קירות תמך לאורך תוואי הכביש לצורך שמירה על ההרים ושימור העצים; נבנה קיר אקוסטי סמוך למושב אליקים לצורך הפחתת מפגעי רעש לתושבים; שודרגו רמפות העלייה והירידה לכביש 6 במחלף אלייקים; וכן שודרגה והורחבה לנסיעה דו כיוונית דרך הגישה בין אזור התעשייה של יוקנעם למפעל סולתם ב'. עלות הפרויקט היא 450 מיליון שקל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר