ססמוגרף (צילום: vchalup2/depositphotos.com)
ססמוגרף (צילום: vchalup2/depositphotos.com)

תזכורת: מחר יתקיים תרגיל היערכות לרעידת אדמה

מחר בשעה 10:30 תופעל לראשונה בחיפה באופן ניסיוני מערכת התרעה חדשה של פיקוד העורף בפני רעידות אדמה. המערכת תופעל במסגרת חודש ההיערכות לרעידות אדמה עליו הכריזה עיריית חיפה, ואשר במהלכו תקים העירייה עיר אוהלים

פורסם בתאריך: 2.11.22 12:41

עדכון אחרון: 8.11.22 13:15

לראשונה בחיפה תופעל בעיר באופן ניסיוני מערכת התרעה חדשה של פיקוד העורף בפני רעידות אדמה. ההתרעה, שתופעל מחר (רביעי) בשעה 10:30, תועבר בצופרי פיקוד העורף. היא תחל באזעקה עולה ויורדת, בעקבותיה תישמע כריזה "רעידת אדמה-רעידת אדמה -רעידת אדמה", וחוזר חלילה. עם הפעלת הצופרים ברחבי העיר תועבר התרעה על רעידת האדמה גם ביישומון של פיקוד העורף, שתכלול צליל אזעקה וכריזה "רעידת אדמה". בעיריית חיפה ממליצים להוריד את היישומון שמתריע גם על ירי טילים ועל צונמי.

ניסוי המערכת נועד לבדוק את תקינותה ולהטמיע בקרב התושבים את המודעות לקיומה ולפעולות שאותן עליהם לנקוט עם הישמע ההתרעה, שכותרתן היא "שטח פתוח הכי בטוח". בהתאם לכך, בעת רעידת אדמה, על השוהים במבנים להתפנות לשטחים פתוחים על פי ההנחיות הבאות:

א. יש לצאת באופן מיידי מהמבנה תוך שימוש בגרמי מדרגות ויציאות חירום. השימוש במעלית אסור בהחלט.
ב. אם לא ניתן לצאת באופן מיידי ובטוח מהמבנה, יש להיכנס במהירות למרחב מוגן קומתי או לממ"ד ולהשאיר את הדלת פתוחה.
ג. אם לא ניתן לצאת או להתמגן במרחב מוגן, יש לתפוס מחסה בפינת החדר, צמוד לקיר, או תחת רהיט כבד.
ד. בעת רעידת אדמה אין לשהות בתוך מקלט תת קרקעי.
ה. רעידת אדמה גוררת אחריה רעידות נוספות, ועל כן לאחר שזו מסתיימת, יש לצאת לשטח פתוח מחשש לרעידות משנה.
ו. בקרבת חוף הים יש להתרחק בהתאם לשילוט צונמי ו/או לשהות בקומה רביעית ומעלה.
ז. בעת נהיגה ברכב, יש לעצור בצד ולהישאר ברכב, תוך הימנעות מעצירה מתחת לגשרים ולמחלפים וסמוך לעמודי תאורה ועצים.

בתרגיל ייקחו חלק כל המרכזים העירונים, עובדי העירייה ומוסדות החינוך בעיר, וכן תושבים באתרים השונים שיתבקשו לתרגל את הפעולות.

ב-21 בנובמבר תקים העירייה לראשונה בישראל עיר אוהלים, שאמורה לתת מענה ראשוני לתושבים שיאבדו את ביתם בעקבות רעידת אדמה. עיר האוהלים תוקם בשיתוף עם פיקוד העורף ועם משרדי הממשלה הנוגעים בדבר במגרשי האגריטק במבואות הדרומיים של העיר. עיר האוהלים תכלול מתחם של אזור סיוע לאוכלוסייה, שבו יעניקו נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים מענה ושירותים במגוון רחב של נושאים, ובהם אספקת מזון ומים, תיעוד ואחזור מסמכים רשמיים, ביטוח לאומי, שירותי דת, בריאות ורווחה.

 

אימון רענון של יחידת החילוץ העירונית (צילום: לאוניד רזניק, אגף הביטחון וחירום בעיריית חיפה)

אימון רענון של יחידת החילוץ העירונית (צילום: לאוניד רזניק, אגף הביטחון וחירום בעיריית חיפה)

 

 

חודש המוכנות לרעידות אדמה נפתח השבוע באימון רענון דו יומי, שאותו עברו השבוע מתנדבי יחידת החילוץ העירונית. האימון התקיים במתקן אימונים ייעודי אשר מדמה מבנה לאחר קריסה. באימון תרגלו חברי היחידה טכניקות של חילוץ לכודים מאתרי הרס, תוך שימוש ותפעול כלים וציוד חילוץ מקצועי ומתן עזרה ראשונה לנפגעים.

יחידת החילוץ וההצלה הוקמה ביוזמת אגף הביטחון ושירותי החירום בעיריית חיפה. היחידה מונה 46 מתנדבים תושבי העיר מכל המגזרים, שהוכשרו לתפקידם על ידי פיקוד העורף בקורס מחלץ 02, ולאחר מכן עברו קורס מתקדם בתחום החילוץ והצלה.

מהעירייה נמסר כי הניסיון מלמד ש-95 אחוז מכל הלכודים ברמות השונות ברחבי העולם, ניצלים על ידי תושבי שכונתם, עוברי אורח מזדמנים ומתנדבים מקומיים. יחידת החילוץ וההצלה הוקמה על בסיס הבנה זו ככוח תגובה ראשוני לאיתור ולחילוץ לכודים, עד להגעת כוחות החילוץ וההצלה של פיקוד העורף. במקביל פועלת העירייה בשיתוף עם פיקוד העורף להקמת צוותי חילוץ שכונתיים שעוברים הכשרה למתן סיוע עצמי ראשוני בתחום חילוץ קל ועזרה ראשונה. בנוסף, שותפה העירייה למיזם של פיקוד העורף ומשרד החינוך, שבמסגרתו מוכשרים מדי שנה תלמידי כיתות י' למתן סיוע לראשוני.

מנהל אגף הביטחון ושירותי החירום בעירייה יאיר זילברמן: "רעידת אדמה עשויה להתרחש בישראל בכל רגע נתון, ובהתאם לכך יש חשיבות להיערך בכל הרבדים והכרת הפעולות שיש לבצע כדי לצמצם נפגעים, מתוך הבנה כי היערכות נכונה והטמעת כללי התנהגות נכונים מצילות חיים".

 

אימון רענון של יחידת החילוץ העירונית (צילום: לאוניד רזניק, אגף הביטחון וחירום בעיריית חיפה)

אימון רענון של יחידת החילוץ העירונית (צילום: לאוניד רזניק, אגף הביטחון וחירום בעיריית חיפה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר