ילדה מוכה (אילוסטרציה: Feverpitch/depositphotos.com)
ילדה מוכה (אילוסטרציה: Feverpitch/depositphotos.com)

"הילדה צרחה כי כאב לה, אמא שלה לא הפסיקה להרביץ לה"

בסרטון מצמרר שהעלתה נועה יריב החיפאית לטיקטוק היא מתארת נסיעה ברכבת עם אם שלאורך הנסיעה פוצצה במכות את בתה, כבת 5: "היא נתנה לה מכה כל כך חזקה, שהיא השאירה לה סימן על חצי מהפנים שיהיה סגול עוד כמה ימים". והמשטרה? נתפסה שוב במערומיה

פורסם בתאריך: 3.11.22 20:19

אף אחד לא יכול להישאר אדיש לאחר שיצפה בסרטון שהעלתה נועה יריב החיפאית לטיקטוק, שם הוא רשם 66,000 צפיות. הסרטון שותף גם בעמוד הפייסבוק שלה ואף בעמוד של סטטוסים מצייצים, וזכה תוך שעה אחת לכ-300 שיתופים, 600 תגובות, יותר מ-1,200 לייקים.

"אני קצת נסערת", אומרת יריב, מקעקעת בת 22, כשהיא מישירה מבט למצלמה, "ביום הבחירות עליתי על הרכבת מתל אביב לחיפה, הרכבת היתה מפוצצת ובמקרה מצאתי מושב ריק ליד אמא והילדה שלה, בערך בת 5. בהתחלה שמתי אוזניות, הייתי בשלי, ופתאום קלטתי שאני רואה סיטואציה שלא נראית לי הגיונית. אז הורדתי את האוזניות וניסיתי להקשיב. הבנתי שהילדה כנראה עם בעיות קשב וריכוז, הם גם דיברו על זה אחר כך. היא שרה לעצמה, היא היתה חמודה, הסתכלה מהחלון והתעניינה באנשים שנמצאים ברכבת, ואמא שלה – אמא שלה – פשוט הרביצה לה".

בנקודה זו מתקשה יריב לעצור את הדמעות: "אמא שלה לא אהבה לראות אותה שהיא עושה רעש. אני בדרך כלל לא אוהבת ילדים, אני מודה, הם מעצבנים, הם מרעישים ומפריעים במרחב הציבורי, אבל הילדה הזו היתה בסדר, היא באמת היתה בסדר. אבל אמא שלה ראתה לנכון פשוט לתת לה סטירות, ואז היא התחילה לאיים ואמרה לה 'חכי תראי מה יהיה כשנגיע הביתה, סטירות כאלה לא ראית בחיים שלך'. וכשהילדה קמה, ראיתי שהרגליים שלה מלאות בחבורות ומכות. בשלב מסוים היא התחילה לבכות ולצרוח כי כאב לה, כי אמא שלה לא הפסיקה להרביץ לה. והרעש שהיא עשתה עוד יותר עצבן אותה, אז היא נתנה לה מכה כל כך חזקה, שהיא השאירה לה פה סימן (מסמנת על הלחי שלה; ח"ה) על חצי מהפנים שיהיה סגול עוד כמה ימים, אני בטוחה".

 

 

יריב לא מפסיקה לבכות ובקול שבור ממשיכה בתיאור המצמרר: "אף אחד מהיושבים ברכבת לא עשה כלום, אבל אני צילמתי. צילמתי תמונות, עשיתי סרטונים והקלטתי, ומיד כשירדתי מהרכבת הלכתי למשטרה, לפני שהלכתי להצביע. הגשתי תלונה אבל לא היה שם מישהו שאפשר היה להעביר לו את התמונות, הסרטונים וההקלטות, אז אמרו לי לחזור למחרת. חזרתי עכשיו ואמרו לי שהתיק נסגר כי הם לא יודעים מי זו האמא. יש לי את השמות שלהן, אני יודעת איפה הן גרות ואני גם יודעת לאיזה גן הילדה הולכת בחיפה. אבל הם לא יודעים מי האמא עוד לפני שהעברתי להם את התמונות והסרטונים. אז יש ילדה בת 5 איפשהו בחיפה שהאמא מרביצה לה. זה לא היה יום רע של האמא, ככה זה יום רגיל בחיים שלהן. הילדה הזו צריכה עזרה, ועשיתי כל מה שיכולתי ועדיין זה לא היה מספיק. אז אני רוצה שעוד מישהו יידע, בגלל זה אני מעלה את הסרטון לכאן".

 

 

לאחר שרבים שיתפו את הסרטון ותייגו את העמוד של משטרת ישראל, הגיבה המשטרה בפוסט: "עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בבדיקת נסיבות המקרה. תיק החקירה נסגר בשגגה, אולם עתה נפתח מחדש, תוך ביצוע כלל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת. אנו רואים בחומרה כל מעשה אלימות או פגיעה בחסרי ישע".

יריב, עברו יומיים מהמקרה, איפה הדברים עומדים?

"הבנתי שהעניין בטיפול של המשטרה ושל הרווחה. במשטרה הבטיחו לעדכן אותי ביום ראשון, אז בינתיים אני מנסה לתת להם את הזמן. היה צריך לזעזע אותם קצת כדי שיפתחו בחקירה. אני מקווה שזה לא יישמע יומרני מדי, אבל אם יש משהו שאני יכולה לומר לאנשים אחרים בפלטפורמה הזו זה שלפעמים כל כך חשוב לראות את האחר ולהבין שיש בן אדם שזקוק לעזרתנו, גם אם אנחנו לא מכירים אותו. הלוואי ונהיה קצת יותר רגישים אחד לשני, גם לקשישים, לבעלי חיים ולכל מי שזקוק לעזרתנו".

הסרטון הוא בעצם תגובה לחוסר האונים שהרגשת במשטרה?

"הייתי כל כך חסרת אונים וזועמת אחרי שיצאתי מהמשטרה בפעם השנייה, כשהבנתי שהתיק נסגר. פשוט ברגע שנכנסתי לרכב פתחתי את הטיקטוק והתחלתי לצלם. לא כל כך חשבתי מה ייצא לי מהפה, לא כל כך חשבתי על מה אני רוצה להגיד ומה המסר, פשוט הרגשתי כל כך הרבה רגשות אז התחלתי לצלם. אפשר לראות בסרטון שזה היה מהלב".

את יודעת שהוא שותף בסטטוסים מצייצים?

"לא הבנתי למה אני מופגזת בהודעות בפייסבוק, ואז אמרו לי. המזל הוא שבעקבות הלחץ מהרשתות, בסופו של דבר המשטרה החליטה לפתוח את התיק מחדש. זה לא היה קורה אם זה לא היה מתפוצץ ככה ברשת. אז מזל, באמת מזל".

 

נועה יריב

נועה יריב

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

55 תגובות
  1. נאור

    אין שום הגיון לפנות למשטרה במקרים כאלה , יש הגיון בלעצור את האם המופרעת גם באלימות אם צריך , המשטרה לא מתאימה לטיפול במקרה כזה…

  2. יעקב

    המשטרה איננה מתפקדת כבר הרבה שנים.
    הפניה היותר יעילה לפנות לעובדת סוציאלית, כדי שתביא לפירוק המשפחה .
    זה הדבר היחיד ש…..אולי יעזור ביעילות.

  3. אבי כהן

    תודה לאל על אנשים אכפתיים כאלו
    טעויות יכולות לקרות במשטרה ובכל מקום אחר.

  4. מישהי

    ממש מזל שיש טיקטוק, כדי לגרום למשטרה לעשות את העבודה שלהם.
    בהמות

  5. סמי

    מזל שיש צדיקות כמוך ונלחמות על צדק ומגנות באכפתיות על החלש! את תגדלי לבטח ותהיי אדם טוב!
    למשטרה אין צפייות רבות! גם הם נטפלים לחלשים ולא מטפלים בתלונות רבות אלא רק לאחר שעושים רעש מההתעלמות! לצערנו האזרחים משלימים עם הנורמה הארורה ותרבות ארגונית רקובה מקטן ועד גדול! משטרה רקובה עם אנשים בינונים ומטה שנ
    שחקים בגלל שכר זעום! העיקר שירבו כמותך שלא ישתקו וישלמו על צדק חברתי ! יישר כוח צדיקה!

  6. ניב

    בטוח במאה אחוז שהאמא לא ילידת הארץ..והמבין יבין…יש בינהם הרבה חולי נפש….נקרע הלב על הילדה !!! היא גם מסוגלת לרצוח אותה…

  7. גקי

    אם הייתי נוכח באירוע , הייתי מצלצל למשטרה כך שתמתין לאם המופרעת תוך כדי צילום וידיאו.

  8. אור

    בחורה מדהימה! כן ירבו כמוך! נהגת בדרך הטובה ביותר שיכולת, להפסיק את האמא באותו רגע, לא היה מבטיח שלא תמשיך אחר כך להתנהג ככה. היא צריכה עזרה ודחוף

  9. ישראלי

    כול הכבוד על העמידה והחוסר ויתור למשטרה,המדינה אלימה ותהיה עכשיו עוד יותר אלימה,לצערי לרוב האנשים לא אכפת מכלום חוץ מעצמם,

  10. סיגלית

    גברתי הנכבדה, חבל באותו רגע שאת רואה ונוכחת
    יכולת למנוע את האלימות של האמא, ולא להתרכז
    בצילום על מנת לתאם את הזוועה הזו. תכף את חייבת
    להשפיע על האם האלימה לאפסיק את התעללות בביתה
    חבל מאד שדאגת רק לצלם ולא להשפיע אחרת.

  11. סיגלית

    הבחורה יכלה להיות יותר עניינית למנוע מהאמא
    האלימה להרביץ, ולא להיות מפוקסת רק בל לם

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נראה נורא שאף אחד לא עצר אותה והתערב בזמן אמת

  13. חנה

    מזעזע שאיש מיושבי הרכבת לא התערב. חייבים דחוף לערב את הרווחה. זה תפקידם. המשטרה אימפוטנטית

  14. רונית

    למה לא -ראת למשטרה בעת האירוע? למה היית עסוקה בלצלם במקום למנוע?

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה למשטרת ישראל,כל הזמן מתרצים את סגירת תיקים של מקרים מובהקים עם פרטי מבצעי האיוולת
    בושה…

  16. אני

    כל הכבוד לך, ביזיון למשטרה ולאנשים שהיו ברכבת. המשטרה מערימה קשיים כדי לפתוח תלונות וכשפותחים, ברגע שאנו מסובבים את הראש, הם סוגרים את התיקים. הייתי במצעד הגאווה לפני כמה שנים, היה שם אדם מבוגר מאוד, שנראה שמאושפז בבית החולים והרגע יצא משם, הוא הסתובב בין הקהל ונצמד לנשים. אני הייתי אחת מהנשים. הלא נכונה שנצמד אליה. דאגתי שיחזיקו אותו, קראתי למשטרה ועצרו אותו. כשניסיתי לברר מה קורה עם התלונה, הם אמרו לי ששחררו אותו עד לסיום החקירה. אחרי שנה וחצי התקשרו לומר לי שהתיק נסגר כי הוא… מת! ככה המשטרה עובדת. והאנשים ברכבת? תתעוררו על החיים שלכם! ילדה קטנה עוברת גהינום ואתם נותנים לשטן שפוגע בה, יד. עוזרים לו לטאטא את הדברים. תחשבו: אם זה מה שהיא עושה בפומבי, מה היא עושה בחדרי חדרים?!

  17. ירון

    לא מאמין…שזה פה במדינה שלנו קורה
    כזאת אלימות …היה צריך גבר לתפוס את האמא המכשפה הזאת לעצור אותה…ולהזמחן בלייב משטרה
    חבל על המכות שספגה הילדה המסכנה…כאב לב
    ואלוהים ישלם את המחיר אמןןןן
    דברים מהסוג שלא ניתן להישאר אדיש…בטח לא במקרה של ילדה פעוטה ואומללה…

  18. סיון

    אם הייתי יודעת מי האימא הייתי מפוצצת אותה במכות שתדע איך הבת הקטנה שלה מרגישה!, אני עברתי על בשרי את השינאה הזו (בין האימא לבת), באותו הרגע ברכבת הייתי שוברת לה את הידיים והרגליים

  19. סיון רוזן

    אם הייתי יודעת מי האימא הייתי מפוצצת אותה במכות שתדע איך הבת הקטנה שלה מרגישה!, אני עברתי על בשרי את השינאה הזו (בין האימא לבת), באותו הרגע ברכבת הייתי שוברת לה את הידיים והרגליים

  20. הלוואי ויכולתי להיות ולעזור פשוט כאב לב

    הייתי לוקחת את הילדה איתי ולא נותנת לאמא להתקרב עד שהמשטרה הייתה מגיעה אפילו משמשת כבית אומנה לילדה העיקר שלא תעבור סבל, לא הייתי מסוגלת לראות את הסרטון הספיק לי לקרוא ולראות את התמונה בכותרת . שבר את לבי.

  21. קובי

    אני חושב שרק אמהות מברית המועצות יכולות להרביץ לילדים שלהם, הם אוהבים להעניש ולהרביץ את הילדים .
    הוליד הארץ לא יעשה דבר כזה.

  22. אסף

    בבקשה תשתפי את שם הילדה ושם הגן, אני גר בחיפה אגיע לה בהקדם האפשרי, תודה

  23. דטו

    ממש אצילות נפש מצידך. במקום לקום, לעשות משהו פיזי כמו להפיסק את המכות, להגן על הילדה עמדת וצילמת ואפילו בכית על זה בכל מיני רשתות.

  24. יעל ימנית

    משטרת ישמעאל . ראיתם את מבחני הקבלה שקוף העלוב הזה?
    ב ז י ו ן . עולב של שאריות אדם .ממש כך , צריך להכפיל את המשכורת ולגייס את טובי בנינו כדי להגן עלינו מעולה זה.

  25. איציק

    תודה לאלוהים שבאת לעולם,בחורה מדהימה עם רגישות
    לעוולות חברתיות
    הרבה צבועים רק מצקצקים בלי האומץ לעשות משהו
    תודה ענקית לך

  26. לימור

    במקום רק לצלם היית צריכה להציל את הילדה לעמוד מול האמא ולמנוע ממנה להמשיך בהתעללות.ובמקביל לצלצל למשטרה

  27. ירון

    אני אוהב אותך על זה נועה.
    כל הכבוד לך, מרגש מאד מה שעשית והמצפון שלך

  28. יונית

    משטרה במלוא אוזלת ידה ובמלוא חוסר רצונה לעסוק בבטחון האזרחים ובמיוחג בבטחון חייה של ילדה קטנה וחסרת ישע שחיה עם אמא שפוגעת בה.
    עד שלא עושים קצת רעש ציבורי בתקשורת, המשטרה סוגרת תלונות כי…. כל מיני תירוצים חסרי בסיס. פשוט כי לא עושים.

  29. אלמוני

    משטרת ישראל פשוט תתביישו לכם בחוסר מעש והתעלמות ממקרים כאלה שקורעים לא רק את הלב והאמא הזאת אני לא מקנא בה אם הייתי שם.. אבל חלילה שלא נעמוד בסיטואציות כאלה כי החוסר שליטה שיכול לקרות לי או למישהו שיראה דבר כזה זוועתי אי אפשר יהיה לדעת איפה זה יגמר כל הכבוד קודם כל שניסת בדרכך לעזור אבל איפה הגברים פה בסיפור ברכבת אף גבר לא קם ועשה משהו עם רכבת מפוצצת כזאת וכל אלה שיתעלמו מהמקרה המזעזע הזה ברכבת במיוחד או במשרטה אתם לא פחות גרועים מהאמא הזוועתית הזאת פשוט תתביישו ותתחילו להתעורר על החיים שלכם כי אני ממש לא מקנא בחלילה מה שיכול היה לקרות לכם או לילדים שלכם!!!

  30. דליה

    מופתעת מהתגובות. רק לי נראה שהיא לא אמינה בכלל ומחפשת רק עוקבים נוספים בפייסבוק ואינסטגרם. איך כלבו מפרסם מבלי לבדוק העובדות.

  31. נאוה

    כל הכבוד לך !! אני הייתי נוהגת בדיוק אותו הדבר. אסור להתעלם. חייבים לעזור לחסרי ישע. הצלת את נפשה של הילדה ונקןוה שיימצאו לה מסגרת מפנקת שתפצה אותה על התקופה שעברה. כל הכבוד!!

  32. מישהי

    כל הכבוד לך ! טוב שתיעדת – זו תהיה הוכחה חותכת לרווחה שצריך להוציא את הילדה מהבית ! עכשיו תמשיכי במצווה ולכי עם הסרטון הזה לרווחה – שיוציאו הילדה מהבית. ואת תבורכי על מעשייך. צריך יותר אנשים כמוך בעולם !

  33. אדי

    כל הכבוד לך נועה, השאלה איפה הרווחה והמשטרה שצריכים אותם, הילדה סובלת, כואב מאוד, בכיתי כשראיתי את נועה מסבירה, חייב להציל את הילדה

  34. קרן

    אני מגיבה פה על סמך הכתבה ולא הוידאו כיוון שלא אהיה מסוגלת לראות את זה.אני מעריכה מאוד את הבחורה,כל הכבוד לה,לי לא היה אפילו אומץ לצלם אני חושבת ,כי אנשים כאלה אלימים אי אפשר לדעת איך ינהגו ברגע האמת של כעס אמיתי,ברגע שמסופר שאמא ככה מכה את בתה ליד כל אץהאנשים ברכבת ברור מאוד שיש כאן משהו חולני ביותר וזה כואב מאוד ופוצע את הלב.אני מאחלת לילדה שיגיעו אליה,אם כבר יש לי טענות אז הן מופנות לגן של הילדה שבטוח יכול לראות ולהבחין על פי ההתנהגויות של הילדה והסימנים שעל גופה וכנראה שלא עשה כלום,וזה ממש מקומם.אני בת לאמא שעברה התעללות של מכות קשה ואכזרית והיא בעצמה כל הזמן היתה אומרת שאנשי החינוך כנראה שידעו ותיארו לעצמם אך לא עשו כלום.ברור שהיום יש הרבה יותר מודעות וזה לא נסבל שגננות יראו חסרי ישע ולא יפנו לרווצה או למשטרה להפסיק את הגיהנום של הנשמות הקטנות האלה! שוב כל הכבוד לך בחורה אמיצה שעשית מעשה !ולכל גיבורי המקלדת אני מאחלת סובלנות לאחר .

  35. ם

    כנראה זאת אמא שהילדה הזאת לא שלה אוליי היא
    מאמצת אותה או שהיא אם אומנה לכן המשטרה סגרה את התיק מהר ועכשיו שהרבה הגיבו עדיף שיחזירו את הילדה הזאת לאמא שלה הביולוגית . כי אמא ביולוגית לא תעשה ככה לילדים שלה

  36. ליאורה

    נכון מאוד!צברים פשוט מרביצים לילדים בבית כשאף אחד לא רואה ולא שומע. יניב אתה כל כך נבזי..

  37. ליאורה

    נכון מאוד!צברים פשוט מרביצים לילדים בבית כשאף אחד לא רואה ולא שומע. ניב אתה כל כך נבזי.. וגזען…

  38. שלה

    מה שיכול להיות וקורה במקרים רבים, יתכן והאם או האב הם אנשים מוכרים בקהילה או עובדי ציבור לכן לא יפתחו נגדם שום תיק, אף פעם.
    עצוב ומעצבן ברמות קשות.
    קשה להישאר אדיש,
    הייתי מתערבת במקום ומזמינה משטרה או עזרה סוציאלית/רווחה בו ברגע.

  39. צ.

    פנייה למשטרה היא בדיוק הדבר הנכון לעשות. גם אנשי רפואה מחוייבים על פי חוק לפנות למשטרה כשמזהים חשד לאלימות נגד חסרי ישע וקטינים.
    לא מאמינה שהתלונה נסגרה בשגגה. המשטרה סגרה אותה כי לא בא לה לטפל בה. רק ההד הציבורי גרם לפתיחתה מחדש.
    יריב-כל הכבוד!!!!

  40. יהודית קטן

    צריך לעשות פה הרבה רעש בתקשורת עד משהוא יועיל הטובות לבדוק. פשוט בושה של משטרה, ככה זאת התגובה שלהם לכל תלונה . מניסיון!

  41. דן

    מזל שלא הייתי שם כי לא יכולתי בסיטואציה הזו לשלוט בעצמי
    לא הייתי עוזב עד שהיתה מגיע ניידת ועובדת סוציאלית ואם היה צריך להשתמש בכח כדי לעצור פגיעה בילדה הייתי עושה זאת

  42. ...

    המשטרה לא עודה כלום בזמן האחרון.
    פשוט בושה.
    היתקשרתי 5 פעמים למשטרה .כי היה רעש מוסיקה 2 לפנות בוקר חיכתי לניידת. רק אחרי שעה נזכרו לבוא וגם לא יצאו מהניידת היה להם קר. עמדו 7 דקות עם הניידת שיחקו בנייד.ופשוט נסעו. בושה

  43. אני

    יש לפנות ללשת הרווחה במידית
    כי את יודעת באיזה גן הילדה
    מסרי להם את הםרטים
    כל הכבוד לך

  44. חלי

    ראשית אני מזועזעת , ושנית איזה אנשים היו ברכבת ? למה לא קמו להוציא את הילדה מידי המפלצת שנקראת אמא של הילדה , בושה לאטימות , וכל הכבוד לבחורה העירנית ששמה לב וטוב שהיא צילמה יחד עים זאת היתה צריכה להוציא אותה מידי המפלצת האמא .

  45. סיגלית

    ידעתי שהיא רוסיה, יש בהם הרבה אלימות. רובם ככולם קרים וחסרי רגישות, פשוט אכזריים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר