חניית נכים (צילום: gretanrk/depositphotos.com)
חניית נכים (צילום: gretanrk/depositphotos.com)

"לא כל מי שיש לו מחלה או מוגבלות זכאי לתו נכה"

יו"ר עמותת נגישות ישראל יובל וגנר פרסם עצומה הקוראת לממשלה החדשה "להתחייב לרביזיה משמעותית בנוגע לחוק הנכים" וטען רק מי שיש לו מוגבלות בניידות זכאי לתו נכה. הדבר עורר סערה בקרב "הנכים השקופים" ובני משפחותיהם: "כולנו ניפגע. מדובר בהצעה מפלה"

פורסם בתאריך: 10.11.22 13:15

עמותת נגישות ישראל פועלת לשינוי הקריטריונים לזכאות לתו חניה לנכים, כאשר העדיפות היא למוגבלי ניידות. על הפרק עומדת שלילת התו מנכים רבים שהוכרו על ידי המוסד לביטוח לאומי, ונכים המוגדרים נכים שקופים – אנשים עם מוגבלות לא נראית לעין כמו מוגבלות נפשית, אוטיזם ועוד – חוששים כי התו יילקח מהם.

אם לילד על הרצף האוטיסטי מחיפה: "נכה על הרצף האוטיסטי מוגדר נכה שקוף, ואם אצטרך להסתובב שעות כדי למצוא חניה כשהילד מאבד סבלנות ומשתולל באוטו, זה יהיה סיוט. כל הנכים השקופים ייפגעו. מדובר בהצעה מפלה".

לאחרונה פרסם יו"ר עמותת נגישות ישראל יובל וגנר עצומה הקוראת לממשלה החדשה, למשרד התחבורה ולחברי הכנסת "להתחייב לרביזיה משמעותית ובהולה במליאה הקרובה בכנסת בנוגע לחוק הנכים". וגנר פירט את השינויים הנדרשים: הגדרה ברורה לזכאות לתו נכה רק למי שיש מוגבלות מוכחת בניידות; תו החניה יהיה אישי בלבד; תו החניה יהיה טכנולוגי/ביומטרי ויאפשר שימוש בו רק בנוכחות הזכאי עם המוגבלות; הקנס על חניה בחניית נכה על ידי אדם שאין לו זכות לתו נכה ו/או בן משפחה כאשר הזכאי לא נמצא ברכב יוגדל ל-2,000 שקל; יוגדרו שני תמרורי נכים – האחד יסומן עבור חניות נכים גדולות המיועדות רק למשתמשים בכיסאות גלגלים או בקלנועיות, והם יוכלו להחנות בכל סוגי החניות, והשני יסומן עבור חניות נכים קטנות יותר לאלה שהולכים ללא עזרים, והם יוכלו להחנות רק בחניות הקטנות; משרד התחבורה יקים צוות למענה מקצועי לבדיקת זכאות לתווי חניה ולטיפול בערעורים ובתופעת המאכערים; ובמקומות שבהם מציבים עמדות לטעינה חשמלית יוסיפו עמדה נגישה בנוסף לעמדה הרגילה.

 

 

בסיום כתב וגנר: "ביחד נפעל לרביזיה בחוק הנכים עבור אנשים עם מוגבלות ולטובת חניות נכים זמינות. בואו – ארגונים, אנשים עם מוגבלות וכל מי שמבין כמה הסוגיה היא קריטית עבור חייהם של אנשים עם מוגבלות – ונפעל ביחד לשינוי המצב הבלתי נסבל הזה".

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" התייחס וגנר לחששותיהם של הנכים השקופים: "אני מכיר את הטענות שלהם, והם צודקים. נעדכן את הסעיף הראשון בעצומה, אבל עם זאת – את התו צריך לתת לאלה שבאמת צריכים לחנות בחניה קרובה. לא כל מי שיש לו מחלה או מוגבלות זכאי לתו נכה. מי שסובל ממוגבלות ביד וזכאי לאחוזי נכות מהביטוח הלאומי – אין קשר בין זה לחניית נכים. ההקשר הוא כל מוגבלות, לא רק פיזית, שמצדיקה קבלת תו נכה. בסופו של דבר, האדם שצריך את ההטבה הזו יקבל אותה. שיהיה צידוק ענייני למשאב הזה שנקרא חנית נכים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ראש קטן

    אנשים קטנים שמתעסקים רק עם הילדים הנכים ,מה כואב לכם? מי שקיבל תג נכה כנראה מגיע לו ומספיק לחפור ולהפוך את חיינו לסיוט ,גם ככה לא קל!!!!

  2. די תבטלו את תו הנכה שפוגע בכל שאר הציבור

    בכל העולם גם נכים מוגבלי תנועה עולים לאוטובוסים ונוסעים במוניות וברכבות
    הרי בשביל זה בונים להם מעליות ומעלונים
    אז למה בכלל לתת דבר שנקרא תו נכה?? לנכה יש מספיק אפשרויות בתחבורה הציבורית ואם אין אפשר
    לדאוג בכל הארץ למוניות מונגשות לנכים קשים.
    צריך לבטל בכל הארץ תו נכה – עושים בו שימוש פסול ונצלני מאות אלפי גמלאים בלי שום נכות מהותית.
    אנשים עם תו נכה חונים בחוף הים בחניית נכים והולכים לשחות ולרוץ בטיילות. ממש נכים קשים מה???

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר