חנוכה במד"א (צילום: אבו סעיד, תיעוד מבצעי מד"א)
חנוכה במד"א (צילום: אבו סעיד, תיעוד מבצעי מד"א)

חנוכה בפתח: המלצות מד"א לקראת החג

מד"א פרסם את המדריך המלא לשמירה על ביטחון בני המשפחה במהלך ימי חג החנוכה. במד"א מציינים כי חשוב לנהוג משנה זהירות עם קשישים, עם ילדים ועם תינוקות, ולהיזהר בעת אכילת סופגניות והשארת נרות דולקים בבית. מנכ"ל מד"א אלי בין: "הקפידו על כללי הזהירות שיכולים לסייע לשמור על חייכם ועל חיי ילדיכם"

פורסם בתאריך: 18.12.22 08:50

ארגון מגן דוד אדום פרסם את המדריך המלא לשמירה על ביטחון בני המשפחה במהלך ימי החג. במד"א מציינים כי חשוב לנהוג משנה זהירות עם קשישים, עם ילדים ועם תינוקות, ולהיזהר במיוחד בעת השארת נרות דולקים בבית.

כבכל שנה, חג חנוכה מביא איתו סכנות מוחשיות לפגיעות ולפציעות סביב מנהגי החג. כך למשל, ילדים הנפגעים מכוויות משמן רותח ומהתלקחות נרות, משאיפת גופים זרים כמו סביבונים, ומחנק כתוצאה מאכילת מטבעות שוקולד וסופגניות. במד"א מדגישים כי שמירה על כללי הזהירות יכולה למנוע אסון הבא.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "צוותי מד"א ערוכים גם השנה בערב החג בכוחות מתוגברים ובפריסה ארצית במטרה להעניק מענה רפואי מהיר, מקצועי ויעיל ככל הניתן, ולהציל חיים. אני מבקש מהציבור לנהוג בזהירות רבה ולהקדיש תשומת לב יתרה בעיקר לילדים ולקשישים בכל הנוגע להדלקת נרות, לאכילת סופגניות ולקיומם של מנהגי חג נוספים. אנא הקפידו על כל כללי הזהירות שיכולים לסייע לשמור על חייכם ועל חיי ילדיכם".

חנוכייה והדלקת נרות

– הדלקת הנרות תתבצע בחנוכייה המיועדת לנרות חנוכה, כשהיא יציבה ושלמה. אין לעשות שימוש בחנוכייה לא יציבה, מאולתרת או עשויה מחומרים דליקים, כדוגמת חנוכיות שהוכנו בגן או בבית ספר.
– החנוכייה תוצב על משטח יציב ובלתי דליק כגון שיש. יש להימנע מהצבת החנוכייה על משטח שאינו מבודד מחום ודליק, כדוגמת מפה, ניירות ועיתונים, או בקרבת וילונות, ארונות חשמל ופתחי מזגן.
– להתהלך עם חנוכייה דולקת.
– יש להימנע מלהשאיר את החנוכייה חשופה לרוח, שעלולה לגרום לשריפה. כמו כן, יש למנוע מצב שבו רוח תעיף חומר דליק לכיוונם של הנרות, כמו וילונות, ניירות ומפות שולחן.
– בדירה שבה מוחזקים בעלי חיים יש לנקוט משנה זהירות מחשש שבעל החיים יקפוץ ויפיל את החנוכייה.
– הדלקת נרות על ידי ילדים תיעשה אך ורק בהשגחת מבוגר.
– יש להרחיק חנוכיות, מצתים וגפרורים מהישג ידם של ילדים.
– חל איסור מוחלט להשאיר נרות דולקים ללא השגחת מבוגר.
– על מנת למנוע כוויות בפנים יש להקפיד להרחיק את ראשם של ילדים בעלי שיער ארוך מחנוכיות, בזמן ההדלקה ולאחריה.
– במקרה של שריפה יש להתקשר למכבי האש במספר 102.
– אם נתפסה אש בבגדיו של אדם יש להרחיק אותו ממקור החום ולגלגל אותו על הקרקע. מומלץ להיעזר בשמיכה כדי לחנוק את האש, ולהזעיק מיד את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות היישומון מד"א שלי, אשר מאתר את מיקומכם המדויק. עד להגעת כוחות מד"א יש להסיר את בגדיו של הנפגע ולשטוף את האזורים הפגועים בהרבה מים זורמים פושרים. אין להשתמש במים קרים, בקרח או במשחות.

 

 

מאכלים מטוגנים

– בזמן השימוש בשמן חם יש להשתמש בלהבות האחוריות (הרחוקות יותר) של הכיריים, להשגיח על הכלי לכל אורך הטיגון ולהרחיק ילדים מהמקום.
– יש להפנות את ידית המחבת פנימה כדי שילד לא יוכל לתפוס בה ועל מנת להימנע מהיתקלות בידית המחבת ומהפיכתה.
– אין לשפוך מים על שמן בוער. במידת הצורך יש לכסות את הסיר או את הכיריים עם מכסה או באמצעות במגבת רטובה.
– מומלץ לא לחמם סופגניות במיקרוגל מכיוון שהריבה מתלהטת בשניות ויכולה לגרום לכוויות. יש להיזהר גם מנגיעה בסופגניות או בלביבות שחוממו מחדש בידיים חשופות, משום שהשמן שנמצא בהן עלול לגרום לכוויות.
– במקרה של כוויה מקומית יש לשטוף את המקום במים זורמים. אין למרוח חומרים מסוגים שונים שמחריפים את סכנת הזיהום, ואין לפוצץ שלפוחיות, מאותה סיבה. יש להזעיק את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון מד"א שלי.

מניעת חנק

– בצק הסופגנייה עלול להיות מסוכן לתינוקות, לילדים, לקשישים ולאנשים הסובלים מבעיות בליעה. לכן יש לחתוך את הסופגנייה לחתיכות קטנות ולהשגיח בזמן האכילה.
– הרחיקו מילדים עד גיל 5 סביבונים קטנים, מטבעות ומטבעות שוקולד.
– במקרה של חנק, אם הנפגע מסוגל לדבר או להשתעל יש לעודד אותו להשתעל, ובמקביל להזעיק את צוותי מד"א. אם הנפגע אינו מסוגל לדבר, אינו משתעל או אינו נושם יש להתקשר למד"א בטלפון חירום 101 או באמצעות יישומון מד"א שלי, ולפעול לפי הנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד לביצוע פעולות החייאה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר