נמל חיפה (צילום: RuslanKal/depositphotos.com)
נמל חיפה (צילום: RuslanKal/depositphotos.com)

נמל חיפה תובע מהמדינה כ-2.5 מיליון שקל

בכתב תביעה שהגישה חברת נמל חיפה לבית המשפט המחוזי נטען כי בניגוד להסכם בין הצדדים שילמה המדינה לנמל סכום חסר עבור קומה נוספת ותחנת טרנספורמציה בבית המכס, ולאחר מכן חדלה לשלם בכלל: "הדבר מהווה הפרה בוטה של הסכם החכירה ואף מצדיק את ביטולו". משרד האוצר: "נגיב בערכאות המקובלות"

פורסם בתאריך: 27.12.22 08:09

נמל חיפה תובע את מדינת ישראל: אתמול (שני) הגישה חברת נמל חיפה תביעה לבית המשפט המחוזי נגד משרד האוצר על סכום של 2,520,000 שקל.

במרכזה של התביעה עומד בית המכס, שנמצא בשטחו של הנמל ואשר הוחכר בשנת 1965 לרשות הנמלים דאז לתקופה של 99 שנים. כעבור מספר שנים ביקשה המדינה להקים קומה נוספת על בית המכס ותחנת טרנספורמציה, ובשנת 1982 נחתם הסכם שבמסגרתו הוסדרו הקמת הקומה הנוספת ומתקן הטרנספורמציה ואשר בו נקבע כי דמי החכירה ייפסקו על ידי שמאי מקרקעין. השמאי העריך את הסכום ב-113,000 שקל.

עוד עולה מכתב התביעה כי בשנת 1989 הודיע השמאי כי דמי השכירות המוערכים על ידו הם 175,000 שקל, וכי שנתיים לפני כן לא נחתם הסכם הארכה בין הצדדים, כך ש"המדינה מחזיקה בנכס ללא הסכם כלשהו". בשנת 2005, לאחר שהוקמה חברת נמל חיפה בעקבות חוק רשות הספנות והנמלים, בית המכס הועבר לידיה. "עם הקמתה של התובעת (חברת נמל חיפה; ב"כ) שבה ועשתה התובעת ניסיונות חוזרים ונשנים לבוא בדברים עם המדינה לצורך המשך החזקתה במושכר מחד והסדרת ההיבטים החוזיים של החזקה זו מאידך. המדינה מצדה המשיכה לשלם דמי שכירות שנתיים בסכום זעום של 7,219 שקל – סכום שאינו תואם אפילו את ההסכמה הבסיסית, ולפיה גובה דמי השכירות ייקבע על ידי השמאי המחוזי – ולא התכחשה למחויבותה לשלם לתובעת עבור החזקתה במושכר".

 

 

בשנת 2017, כך על פי כתב התביעה, הודיעה המדינה לאחר משא ומתן ארוך כי לעמדתה היא פטורה לחלוטין מתשלום דמי שכירות בגין הקומה הנוספת ומתקן הטרמנספורמציה וכי היא "לא תשלם עוד בגין השכירות ולו פרוטה שחוקה, לרבות בגין חובות עבר שלה". כמו כן, בנמל חיפה טוענים כי משנת 2008 ועד לשנת 2015 שילמה המדינה עבור חכירת הקומה ותחנת הטרנספורמציה סכום שנתי של 17,000 שקל, בניגוד לחוזה החכירה והסכם החכירה שקבע כי גובהם יקבעו על ידי השמאי המחוזי, כלומר 175,000 שקל.

עוד נטען כי "החל מחודש ינואר 2016 חדלה המדינה לחלוטין, באופן חד צדדי, מלשלם עבור חכירת הקומה בבית המכס ותחנת הטרנספורמציה – דבר שמהווה הפרה בוטה של הסכם החכירה ואף מצדיק את ביטולו. בהתאם לתחשיב שביצעה התובעת, חובה של המדינה בגין אי תשלום דמי שכירות עומד נכון ל-21 בנובמבר על סך של 2,434,017 שקל".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "המדינה תגיב בערכאות המקובלות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר