אמבולנס (צילום: דוברות מד"א)
אמבולנס (צילום: דוברות מד"א)

במד"א נערכים בכוחות מתוגברים לסילבסטר

חובשים, פראמדיקים, מתנדבים ועובדים של מד"א יתפרשו בכוננות מוגברת בליל הסילבסטר, ותחנות מד"א יתוגברו באמבולנסים, בניידות לטיפול נמרץ ובכונני מד"א הרכובים על אופנועי חירום. במד"א מזכירים לציבור את דגשי הבטיחות הרלוונטיים, שנועדו לשמור על שלומם וביטחונם של החוגגים

פורסם בתאריך: 27.12.22 13:57

בליל הסילבסטר שיצוין בשבת יתפרשו חובשים, פראמדיקים, מתנדבים ועובדים של מד"א בכוננות מוגברת על מנת לתת מענה רפואי מהיר ויעיל בכל צורך שעלול לעלות בליל השנה האזרחית החדשה. תחנות מד"א ברחבי הארץ יתוגברו באמבולנסים, בניידות לטיפול נמרץ ובכונני מד"א הרכובים על אופנועי חירום.

בליל הסילבסטר בשנה שעברה טיפלו צוותי מד״א בכ-1,000 בני אדם, ש-34 מהם נפגעו מתאונות דרכים ובהם גבר בן 23 שמותו נקבע במקום התאונה, 28 נפצעו באירועי אלימות, ועשרות בני נוער ומבוגרים נזקקו לטיפול בשל צריכת יתר של אלכוהול.

 

 

במד"א מזכירים לציבור את דגשי הבטיחות הרלוונטיים, שנועדו לשמור על שלומם וביטחונם של החוגגים:

– הימנעו מצריכה מופרזת של אלכוהול. צריכת מוגברת של משקאות משכרים עלולה לגרום להרעלה ואף למוות במקרים מסוימים. יש לזכור כי מחקרים מוכיחים שאלכוהול נוטה לגרום להפעלת אלימות של השותה כלפי סביבתו. נהיגה ברכב ורכיבה על אופניים או על כל כלי ממונע אחר תחת השפעת אלכוהול היא אסורה ומסכנת את חייהם של הנוהג ומשתמשי הדרך האחרים. במצב חירום בעקבות שתייה מופרזת של אלכוהול יש להרחיק את הנפגע ממקום מסוכן כגון כביש, מרפסת, מכונות חשמליות וכלי רכב. אם הנפגע מקיא, הטו אותו על צדו. אין לתת לנפגע לשתות מכיוון שבשל אובדן הרפלקסים, הוא עלול לשאוף את הנוזל אל ריאותיו ולהיחנק. אם הנפגע מחוסר הכרה ואינו נושם, התחילו מיד בפעולות החייאה והזעיקו את כוחות מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום 101 או באמצעות יישומון מד"א שלי, והחובש במוקד יידע לאתר את מיקומכם המדויק.

– אל תשאירו בקבוקי משקה ללא השגחה. יש להימנע מהשארת כוסות או בקבוקי משקה פתוחים ללא השגחה במסיבות מחשש פן יוכנסו אליהם חומרים כימיים כמו סמים מסוגים שונים וכדורי מרץ.

– הימנעו מצריכת סמים. ההשפעות שטמונות בצריכת סמים הן לרוב אינדיבידואליות ומשפיעות על כל אדם באופן אחר.

– הימנעו מכניסה לאולמות צפופים. צעירים שמתכננים לבלות במסיבות רבות משתתפים מתבקשים לבדוק בעת כניסתם לאירוע את התפוסה המירבית של האולם ולהימנע מלהידחק למקומות שבהם התפוסה עולה על המותר מחשש לפגיעה כתוצאה מדוחק ומצפיפות. כמו כן, חשוב לזכור כי הקורונה ומחלות החורף נמצאות כאן, ולכן מומלץ לעטות מסיכה במקומות הומי אדם.

– היום שלאחר חגיגות הסילבסטר שמתמשכות אל תוך הלילה הוא בדרך כלל יום עבודה, ויש אפקט משמעותי של עייפות כבדה. מחסור בשעות שינה פוגע בתפקוד, בריכוז ובנהיגה.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "שנה אזרחית חדשה מביאה עמה התרגשות, התחדשות ושמחה. כמדי שנה, צוותי מד"א מטפלים במבלים שזקוקים לטיפול רפואי, ואני קורא לציבור – אנא נהגו בזהירות ובאחריות. צאו לחגוג וליהנות, אך חזרו הביתה בשלום כדי שתוכלו להתחיל את השנה האזרחית החדשה בריאים ושלמים".

 

כוננים רכובים על אופנועי חירום (צילום: דוברות מד"א)

כוננים רכובים על אופנועי חירום (צילום: דוברות מד"א)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר