כנימה קמחית (צילום: גליה ילין)
כנימה קמחית (צילום: גליה ילין)

היא חזרה: הכנימה הקמחית תוקפת שוב

הכנימה הקמחית, זו שתוקפת עצי נוי וגורמת לצוף דביק לכסות את המדרכות ואת המכוניות, שבה לתקוף. תושבת רמת אלמוגי גליה ילין: "במחלקת הגנים בעיריית חיפה הוסבר למי שהתלונן כי הבעיה היא שהריסוס הורג רק את הכנימות אבל לא את הביצים שעדיין לא בקעו". כדי לנקות את הטפיל יש להשתמש במים ובסבון, ובמקרים קשים באלכוהול

פורסם בתאריך: 11.7.23 11:13

נחשו מי חזרה לבקר? הכנימה הקמחית, זו שתוקפת עצי נוי וגורמת לצוף דביק לכסות את המדרכות ואת המכוניות, שבה לתקוף.

כזכור, בחודש ספטמבר פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" על המפגע המטריד שכיסה רחובות שלמים בחיפה בטיפות דביקות של צוף מצופה בשעווה – דבר שמקשה על ההתנהלות היומיומית מכיוון שלא ניתן להסיר את הדבק אלא באמצעות שפשוף במים ובסבון. כעת מתברר שהמטרד חזר.

גליה ילין, תושבת רמת אלמוגי, שהתלוננה על התופעה גם בפעם הקודמת: "עדיין לא חלפה שנה, והכנימה חזרה להכות בנו שוב. פניתי למוקד 106 וגם דיברתי עם מחלקת תלונות הציבור. זו רק ההתחלה, ואם העירייה לא תקדים לטפל יהיה יותר גרוע, כי צמרות העצים הן גדולות מאוד והמדרכות והרכבים כבר דביקים".

איך עיריית חיפה טיפלה בתופעה לפני שנה?

"היא גזמה את ענפי העצים, ולטענתה גם ריססה ושטפה את העצים הנגועים. במחלקת הגנים הוסבר למי שהתלונן כי הבעיה היא שהריסוס הורג רק את הכנימות אבל לא את הביצים שעדיין לא בקעו. אבל אין ספק שזה לא פתרון שמחסל את הבעיה כי כל הזמן בוקעות עוד ועוד כנימות חדשות".

 

 

כנימה קמחית מופיעה לפתע, לבנה וקמחית, בדמות נקודות בודדות על גבעולים ועלים. היא מזיק מוצץ אשר מתפשט במהירות ומזיק מאוד לצמחים, כאשר הבעיה מוכרת בחממות, בגינות ובעצים שנטועים ברחובות. הכנימה הקמחית היא ממשפחת החרקים הקמחתיים, אשר שייכת למשפחת על שנקראת כנימות המגן. הן נוהגות להתפתח באזורים בעלי אקלים חם, גופן הוא רך, הן מחוסרות כנפיים, ולעתים קרובות מופיעות בהמוניהן בצורת צמר לבן על עלים, גבעולים ופירות.

נקבה בוגרת מטילה 600-300 ביצים בכל הפרשה, אשר נראית כמו צמר גפן דחוס או שעווה, ומופיעה בעיקר בחלק התחתון של העלים (הביצים של הכנימות יכולות להידמות לקימחון). הנקבות מתות מיד לאחר תקופת הטלת הביצים שנמשכת בדרך כלל כשבועיים. הבקיעה מתרחשת תוך שבוע עד שלושה שבועות, והנימפות הצהובות מתחילות בתהליך נדידה על פני הצמח בחיפוש אחר אתרי מזון להתיישבות. תוך כדי האכילה הן מפרישות צוף, וציפוי שעווה מתחיל להיווצר על גופן. כדי לנקות את הטפיל יש להשתמש במים ובסבון, ואם זה לא עוזר אפשר לנסות אלכוהול.

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל. יצוין כי בתגובה לידיעה הקודמת בנושא מסרה העירייה כי "עם ירידת הטמפרטורות ותחילת הגשמים, עוצמת הנגיעים של המזיקים יורדת ואף נעלמת".

 

הכנימה הקמחית תוקפת שוב (צילום: גליה ילין)

הכנימה הקמחית תוקפת שוב (צילום: גליה ילין)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר