קומקום חשמלי (צילום: goglik83/depositphotos.com)
קומקום חשמלי (צילום: goglik83/depositphotos.com)

משרד הבריאות: חובת הרתחת מים בחיפה

משרד הבריאות הודיע כי בעקבות תוצאות מיקרוביאליות חריגות שהתקבלו במסגרת דיגום שגרתי של מי השתייה חלה חובת הרתחת המים לפני שתייה, בישול, הכנת מזון, הכנת תרופות וצחצוח שיניים בחיפה. ניתן להשתמש במים לצרכי רחצה וסניטציה. הנחיה על הרתחת המים תקפה עד להודעה חדשה

פורסם בתאריך: 20.11.23 14:04

בעקבות תוצאות מיקרוביאליות חריגות שהתקבלו במסגרת דיגום שגרתי של מי השתייה מודיע משרד הבריאות על חובת הרתחת המים לפני שתייה, בישול, הכנת מזון, הכנת תרופות וצחצוח שיניים בחיפה. ניתן להשתמש במים לצרכי רחצה וסניטציה.

משרד הבריאות הנחה את ספק המים לבצע פעולות לתיקון התקלה ולבצע בדיקות של איכות המים. הנחיה על הרתחת המים תקפה גם למסנני מים כמו מכשירי תמי 4, תקפה עד להודעה חדשה. ההנחיה אינה תקפה לקרית חיים ולקרית שמואל.

מתאגיד המים מי כרמל נמסר: "לנוכח תוצאות דגימות המים המבוצעות על ידי מי כרמל מדי יום בכל נקודת חיבור של חברת מקורות לעיר, ולנוכח הנחיות משרד הבריאות, תושבי העיר מונחים להרתיח מים עד להודעה חדשה. מנכ"ל מי כרמל שוחח עם מנהל המחוז במקורות שהבטיח לעשות כל מאמץ לטפל בבעיה בהקדם".

בעקבות ההנחיה שלחו בתי הספר הודעה בקבוצות הווטסאפ של ההורים, ולפיה "בגלל בעיית המים בחיפה יש להביא למחר מספיק מים מהבית לכל היום. כל הקולרים ננעלו".

עדכון (18:40): מי כרמל הודיע כי "מבדיקות שבוצעו נמצא שמקור הזיהום הוא במים המסופקים לחיפה על ידי חברת מקורות. כל המתקנים של מי כרמל בעיר נמצאו תקינים, והם לא מהווים מקור לזיהום".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נון

    התקשרתי למי כרמל והם אמרו שסננים כמו תמי 4 וסנני פחם אחרים לא פותרים את הבעיה וצריך להרתיח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר