"מתחם 95 דונם" (צילום: רשות נחל הקישון)
"מתחם 95 דונם" (צילום: רשות נחל הקישון)

"ראוי להגדיל את שטח פארק הקישון ל-1,500 דונם"

רשות נחל הקישון מתנגדת להמשך דיוני הוועדה המחוזית בהפקדת התוכנית של חברת נמלי ישראל להקמת שטחי אחסון סחורות ועורף נמל במרחב הנחל. "אין לנו ספק כי ניתן ורצוי לצמצם את שטחי האחסנה הלוגיסטית במפרץ חיפה", כתבה הרשות לוועדה

פורסם בתאריך: 7.12.18 08:00

התפתחות משמעותית במאבקה של רשות נחל הקישון בתוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) להקמת שטחי אחסון סחורות ועורף נמל במרחב הנחל. במכתב ששלחה הרשות לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הובעה התנגדות להמשך דיוני הוועדה באפשרות להפקדתה של התוכנית, והוצגה דרישה לצרף את 534 הדונם המיועדים בה לעורף נמל לפארק מורד הנחל כך ששטחו יורחב ל-1,500 דונם.

במכתב ציינה מנכ"לית הרשות שרון נסים: "השטח שנקבע לפארק הוא מצומצם ומהווה רצועה צרה הכלואה בין שטחי בינוי של מחסנים לוגיסטיים ומשטחי אחסון מכולות. אין לנו ספק כי ניתן ורצוי לצמצם את שטחי האחסנה הלוגיסטית במרחב מפרץ חיפה ולהעתיק חלק מהם למקומות סמוכים בעלי נגישות טובה לנמל המפרץ ולא להצמידם דווקא לערכי טבע, פנאי ונופש ייחודיים. עוד נוסיף כי כוחות השוק הפרטיים מתכוננים זה זמן מה להפעלת נמל המפרץ, ושטחי אחסון של יזמים פרטיים מוקמים חדשות לבקרים במרחב המפרץ. בשל ייחודיותו האקולוגית והשילוב הנדיר בין היכולת לשמר את ערכי הטבע ובמקביל לאפשר פעילויות פנאי ונופש לקהל הרחב, אנו סבורים כי ראוי להגדיל את שטח פארק הנחל ל-1,500 דונמים".

 

 

יצוין כי עמדתה של חנ"י היא שהמתחמים הלוגיסטיים המתמחים בחוליות השרשרת הלוגיסטית של מטעני הייבוא והייצוא של הכלכלה הישראלית זקוקים למיקום קרוב לשער הנמל, וזאת על מנת לצמצם עלויות שמתגלגלות לצרכן, ולכן בסופו של דבר מתחמי עורף הנמל הם מבורכים לכלכלה העירונית.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חיפאי

    כל הכבוד לקישון ומלחמתם בתעשייה הנוראית, שעומדת להכפיל את עצמה בשביל ייצוא נפט וכסף לבעלי ההון. מקווה שינצחו

  2. תתבייש י. יהב

    עמדת חנ"י שקרית. למשל חלק גדול צהמטענים בכל מקרה מיועדים למרכז וישונעו בכל מקרה ואין צורך לתחנת ביניים בחיפה. גם שינוע של מטענים במשאית קילומטר נוסף או 5 קילומטר נוספים לא מייקר כלום. הם פשוט חושבים שמפרץ חיפה זה נדלן שלהם.
    והעה להם ראש עירייה בחיפה בכיס שלהם יהב איפשר להם לדרוס להשתלט ולהרוס

  3. גדעון

    היו בזמנו 3 אנשים בנמל חיפה וחנ"י שצדדו ואף תמכו בעמדות רשות נחל הקישון – אז חפשו אותם ותצליחו!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר