המטרונית (צילום: צבי רוגר)
המטרונית (צילום: צבי רוגר)

הוועדה המקומית תדון בהקמת מסוף למטרונית בטירת כרמל

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תדון בתוכנית חדשה שיוזמות במשותף עיריית חיפה ועיריית טירת כרמל להקמת מסוף קצה למטרונית ולאוטובוסים על שטח של 16 דונם בצפון טירת כרמל, סמוך מאוד לגבול תחום השיפוט המוניציפלי של שתי הערים

פורסם בתאריך: 14.12.18 08:02

כבר בישיבתה הראשונה לקדנציה זו נדרשת ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית חיפה בהרכבה החדש להכריע בסוגיה תחבורתית משמעותית. מסדר היום של הישיבה שזומנה ליום שני עולה כי ועדת המשנה תדון בתוכנית חדשה שיוזמות במשותף עיריית חיפה ועיריית טירת כרמל להקמת מסוף קצה למטרונית ולאוטובוסים בקצה רחוב הרדוף בצפון טירת כרמל, סמוך מאוד לגבול תחום השיפוט המוניציפלי של שתי הערים.

המסוף אמור לשמש את קווי המטרונית המתוכננים מחיפה לטירת כרמל והוא ישרת גם אוטובוסים. שטח התוכנית הוא 16 דונם, כאשר 11.3 דונם מהם מיועדים לדרכים ו-2.3 דונם למסוף התחבורתי עצמו. 242 מ"ר בלבד משטח התוכנית מצויים בתחום השיפוט של חיפה, וכל שאר השטח מצוי בתחומה של טירת כרמל. השטח הקטן בתוך חיפה הוא חלק מהמבואות הדרומיים של העיר, שבהן הוקמה שכונת נאות פרס אשר צפויה להתרחב משמעותית לכיוון טירת כרמל. בסדר היום צוין כי מטרת התוכנית היא גם להרחיב מקטע מרחוב הרדוף ולחבר בין כביש מספר 11 בחיפה (הכביש שממזרח לנאות פרס) לטירת כרמל על מנת לאפשר רצף לתוואי המטרונית.

ביולי אשתקד דיווח "כלבו – חיפה והצפון" כי החברה לתשתיות ותחבורה יפה נוף, אשר שייכת לעיריית חיפה, פרסמה מכרז לניהול תכנון מפורט לפרויקט הכולל שני קווי מטרונית חדשים – האחד מצומת מת"מ לנאות פרס ולצפון טירת כרמל, והשני מצומת מת"מ למרכז טירת כרמל. שני הקווים החדשים יהיו למעשה הארכה של קו 1 הנוכחי של המטרונית, שמתחיל את נסיעתו במרכזית הקריות ומסיים אותה במרכזית חוף הכרמל.

מבין שני הקווים החדשים, הקו הראשון, שמוזכר כעת בתיאור התוכנית החדשה בסדר היום, ימשיך מצומת מת"מ דרומה לאורך כביש חיפה-תל אביב הישן (כביש 4) עד לצומת רחוב רוטנברג, ומשם יפנה מזרחה עד לכביש 11. הקו יסיים את נסיעתו ברחוב הרדוף בטירת כרמל. הקו השני ימשיך מצומת מת"מ דרומה לאורך כביש 4, אבל בניגוד לקו הראשון פנייתו מזרחה תהיה כבר לתוך טירת כרמל מצומת רחוב הרצל הראשי, ומשם ינוע הקו עד למפגש הרחובות הרצל וסיני שבמרכז העיר, סמוך לבניין העירייה. שני קווי המטרונית ינועו בנתיב בלעדי לתחבורה ציבורית.

 

 

הצעתו של משרד מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן לחברי ועדת המשנה היא להמליץ בפני הוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית החדשה, ובהתייחסותו לתוכנית צוין כי "רוב התוכנית אינו בתחום חיפה, אך החיבור של הדרך המתוכננת מהווה חיבור חשוב בין חיפה לטירת כרמל ויהווה ציר תחבורתי חיוני לפיתוח המבואות הדרומיים".

בדברי רקע כללי לתוכנית צוין בסדר היום: "התפישה התכנונית הרווחת היא לעודד את האוכלוסייה לעבור משימוש ברכב פרטי לשימוש מירבי בתחבורה ציבורית, וזאת באמצעות הנגשה של תחבורה ציבורית יעילה ומגוונת לכלל הציבור. בהתאם לתפישה זו עולה הצורך לחבר את היישובים הסובבים את חיפה באמצעות שירותי תחבורה ציבורית לעיר, אשר ייתנו מענה תחבורתי בתדירות גבוהה ויהוו תחליף ראוי לשימוש בכלי רכב פרטיים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חיים

    שוב חלם – בטירת הכרמל המסוף צריך להיות בדרום העיר כי שם יש אוכלוסיה יותר גדולה בשכונה החדשה.

  2. רק תחנות מטרו תת קרקעי

    עוד חצי מליארדהשקל יירדו לטמיון על מטרונית הגהנום האיטית. היה צריך להקים מעתלית דרך טירת כרמל קו מטרו תת קרקעי ובהמשך לחבר אותו צפונה עד בת גלים וקרית הממשלה במקום פסי הרכבת.
    בטירת כרמל יגורו 60 אלף איש הם יגיעו חמתם באוטובוס אחד? בדיחה עהיו פקקים של שעה

  3. איזה מטרו? זה פתרון ששייך לעבר!

    צריך לחשוב בגדול ולטווח ארוך: להאריך את הכרמלית מכיכר פריס עד נחל מערות ואת הרכז"ל מכביש דורי עד המוחרקה!

  4. ליר

    בזמן שבמחוז חיפה נוסעים להם המטרוניות וחולמים על רכבת קלה מנצרת, גוש דן עובדת על רכבות קלות ומתכננת מטרו שיהיה בנוי עד 2030

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר