צביקה ברבי וג'אקי ואקים בפגישה בלשכת הרווחה (צילום: אדי גיצמן)
צביקה ברבי וג'אקי ואקים בפגישה בלשכת הרווחה (צילום: אדי גיצמן)

לשכת הרווחה בקרית אליעזר תיהרס, ובמקומה תוקם לשכה חדשה

לדבריו של מחזיק תיק הרווחה בעיריית חיפה חבר מועצת העיר צביקה ברבי, לשכת הרווחה העירונית ששוכנת במבנה רעוע וישן ברחוב ש"י עגנון בקרית אליעזר תיהרס, ובמקומה תיבנה באותו המקום לשכה חדשה שתשתמש גם כמעון יום

פורסם בתאריך: 13.2.19 14:32

לשכת הרווחה העירונית ברחוב ש"י עגנון 12 בקרית אליעזר תיהרס, ובמקומה תיבנה באותו המקום לשכה חדשה שתשתמש גם כמעון יום – כך מסר ל"כלבו – חיפה והצפון" מחזיק תיק הרווחה בעיריית חיפה חבר מועצת העיר צביקה ברבי.

ביום שני התקיימה בלשכה פגישה של בכירי אגף הרווחה עם גזבר העירייה ג'אקי ואקים. לדבריו של ברבי, בשלב הראשון הוצע לשפץ את המבנה הישן והרעוע שאינו מונגש ומקשה על עבודת הצוות הטיפולי, אך אומדן תקציבי העלה שהשיפוץ יעלה 3.2 מיליון שקל בעוד שהריסת המבנה ובנייה של מבנה חדש במקומו תעלה פחות.

ברבי: "המבנה הקיים אינו ראוי לשמש כלשכת רווחה, והעניין נסחב כבר שנים רבות. אפילו מבקר העירייה התייחס לבעיה הזו בדוח שלו משנת 2010. בתוקף תפקידי כמחזיק תיק הרווחה בעירייה הגעתי לפני כחודש לביקור עבודה בלשכה ונחרדתי. דיברתי עם העובדים שם והם אמרו לי 'תראה באלו תנאים אנחנו עובדים, לאף אחד לא אכפת מאיתנו'. הבאתי למקום את בכירי האגף ואת גזבר העירייה, הצגתי בפניהם את הדברים ואמרתי להם שזה לא יכול להימשך כך".

 

 

האם לא ניתן לשפץ את המבנה?

"ואקים בדק עלות מול תועלת ואמר שהוא מעדיף למחוק את הבניין, לבנות בניין חדש ולרכז בו את כל יחידות הרווחה שנמצאות במבנים אחרים בשכונה. אני שמח מאוד שכל הגורמים התייחסו ברצינות לדרישתי. עובדי הלשכה עובדים בתת תנאים. יש שם אסלות שבורות ואת החלונות סוגרים בחוטי ברזל, שלא לדבר על הנגשה שלא קיימת וזה בניגוד לחוק. מה שקורה שם זה ביזיון אחד גדול. לא יכול להיות שבמאה ה-21 עובד סוציאלי ייקח פיזית על הגב שלו עגלת נכה או מטופל קשיש ויעלה איתו 70 מדרגות כדי להיכנס ללשכה. עובד סוציאלי לא אמור להיות סבל. אני מעריך שבקרוב תיכנס התוכנית להליכי אישור וביצוע".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר