הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הכרמלית לא תפעל מחר. הסיבה: כבל ארוך מדי

בשל התארכותו של הכבל המסיע את קרונות הכרמלית, נדרשות עבודות כדי לקצרו. הנהלת חברת הכרמלית ביקשה לבצע את העבודות בשבת, אך לא קיבלה את האישור הדרוש לכך ממשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

פורסם בתאריך: 4.4.19 12:55

הכרמלית לא תפעל מחר (שישי) במשך כל היום בעקבות עבודות לקיצור הכבל שבאמצעותו מוסעות הקרוניות. הכבל שהונח במנהרת הכרמלית בחודש אוגוסט 2018 התארך, ובשל כך הכרמלית אינה עוצרת במקום המדויק שבו היא צריכה ברציפים, והדבר פוגע בשירות.

הנהלת חברת הכרמלית ביקשה ממשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים אישור מיוחד לביצוע העבודות בשבת כדי לא לפגוע באלפי הנוסעים שמשתמשים בשירותיה, אך נענתה בסירוב.

מנכ"ל הכרמלית אבישי הדר: "אלו הן עבודות תחזוקה שוטפות. כבל הפלדה התארך באופן טבעי מכיוון שמופעלים עליו לחצים והוא נמתח. כתוצאה מהתארכותו, קרונות הכרמלית לא עוצרים במקום הנכון בתחנה, בדיוק מול הרציפים. אחרי שנקצר את הכבל הבעיה תיפתר. כל הפעילות הזו תימשך כתשע שעות"

לדבריו של הדר, בשנתו הראשונה של הכבל הוא מקוצר פעמיים, ולאחר מכן הפעולה מתבצעת פעם בשנה: "ככל שהשימוש בכבל הולך וגדל, נדרש פחות קיצור".

 

 

האם החיתוך לא מביא בסופו של דבר להקטנת אורכו של הכבל עד לכדי הוצאתו מכלל שימוש?

"בהחלט לא. באיזשהו שלב יגיע הכבל למצב שכבר לא צריכים לחתוך אותו יותר. זה יכול לקחת שנתיים, שלוש או אפילו ארבע שנים. מדי יום אנחנו עוקבים אחרי העצירה של הכרמלית בתחנות, וכך אנחנו רואים מה קורה עם הכבל. כשנראה עצירה לא מדויקת זה יהיה הסימן לכך שהכבל שוב התארך ושהגיע הזמן לקצר אותו. נסיעות המבחן על הכבל החלו באוגוסט, ובאוקטובר הכרמלית החלה לפעול באופן מלא, כך שעברו כמעט תשעה חודשים".

יצוין שהכרמלית מסיעה כ-100,000 נוסעים בחודש, וכפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והצפון", לאחר חג הפסח תפעל הכרמלית בימי חמישי במשך 24 שעות ביממה במסגרת פיילוט שיבחן את הביקושים לשירות סביב השעון.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. צפוני

    למה מאפשרים עבודות בשבת בנת"ע (גשר יהודית, הקו האדום, הקו הירוק ….) ומשביתים את הכרמלית? מה היתרון להכריח אנשים בחיפה לנסוע בשבת במקום לנסוע בכרמלית? קדושת השבת נפגעת יותר עם השבתת הכרמלית. ביום שבת עובדים אנשי חברת החשמל, מים, בתי חולים,…

  2. נוסעת קבועה בתחבורה הציבורית

    עבודה של 9 שעות, לא ניתן לעשות בלילה????
    די להתעללות בנוסעים!!!

  3. למדתי בטבריה ועבדתי בחיפה

    ידעתי שחיפה וטבריה עובדות בתיאום.
    זה לא רק קאליש וקובי…
    זה כל פעם שהכינרת ריקה הכרמלית עובדת, וכשהכינרת מתמלאת הכרמלית שובקת. אין עולם מושלם!!

  4. אלמוג

    בכרמלית מסרבים ללמוד את הלקח. בפעם הקודמת שעשו עבודות בשבת נשרפה כל המערכת, והכרמלית הושבתה לאיזה שנה וחצי. טוב מאד שמשרד העבודה לא אישר את העבודות בשבת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר