מפגש "זיכרון בסלון" בשנה שעברה (צילום: ליאורה טל פוגל)
מפגש "זיכרון בסלון" בשנה שעברה (צילום: ליאורה טל פוגל)

מתחילות ההכנות לערבי זיכרון בסלון

הפרויקט "זיכרון בסלון", שבמסגרתו מתקיים מפגש בין שורדי שואה לבין קהל, יתקיים ב-1 במאי בבתים מארחים. העמותה שמארגנת את המפגשים קוראת לציבור להקדים ולהירשם לפרויקט, שהשנה ישתתפו בו גם בני הדור השני

פורסם בתאריך: 9.4.19 13:20

מיזם "זיכרון בסלון 2019" יוצא לדרך. במסגרת הפרויקט מתקיימים בכל שנה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה מפגשים עם שורדי שואה שמספרים את סיפורם לקהל הרחב בבתים מארחים לפי מתכונת מוגדרת מראש. בעמותת זיכרון בסלון מבקשים מהציבור להקדים ולהירשם באתר העמותה כדי שניתן יהיה לסייע בארגון המפגשים הן ביצירת קשר עם אנשי העדות והן ביצירת קשר עם המשפחות המארחות.

הערב יתקיים ביום רביעי, 1 במאי, ובגלל חג הפסח שיתחיל בסוף השבוע הבא הזמן שנותר להתארגנות הוא קצר. השנה ישתתפו במיזם גם בני הדור השני לשואה שיספרו את הסיפור של משפחתם.

נועה שרמן-צחר, פעילה בעמותת זיכרון בסלון: "אנחנו מחכים שהציבור החיפאי יפנה אלינו – אנשי עדות, אנשי הדור שני ומי שרוצה לארח או להתארח. ארגון הערב נעשה בסיועם של מתנדבים חיפאים".

 

 

מה כולל הערב?

"הערב נחלק שלושה חלקים שנעים על הציר הזמן. החלק הראשון הוא העבר – העדות של שורד שואה או בן הדור השני לשואה, כאשר כאלטרנטיבה להזמנת איש עדות אפשר גם להאזין לעדות מוקלטת או כתובה. החלק השני הוא ההווה – זהו קטע אמנותי שיתופי של נגינה או הקראה שמשמש גם אתנחתה. החלק השלישי והאחרון הוא העתיד – דיון סביב נושא מרכזי כמו מהן ההשפעות של הזיכרון הזה עלינו היום, איפה הזיכרון הזה פוגש אותנו ואיך משמרים אותו. כמו כן אפשר לדבר על חסידי אומות עולם, על נשים בשואה וכדומה".

בעידן הדיגיטלי שבו הכל כבר נמצא באינטרנט, האם יש עוד מקום לערבים כאלה?

"בוודאי. ככל שהזמן עובר זיכרון השואה בחברה שלנו הולך ומשתנה. המיזם מנסה להפגיש אנשים באופן אקטיבי עם השאלות איך אנחנו מזכירים וזוכרים את השואה ולאן אנחנו לוקחים את הזיכרון כחברה וכבני אדם. בדורנו אנחנו עומדים בפני אתגר הזיכרון מכיוון שהעדויות הולכות ומתמעטות, ומחובתנו להמשיך ולספר את הסיפור. לדעתי לא ניתן להסתפק בהשתתפות בטקסים ובצפייה בסרטים. פרויקט 'זיכרון בסלון' מייצר פלטפורמה למפגש ולשיח והזדמנות לצקת תוכן ומשמעות ליום הזה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר