המזכירה בסרטון (צילום מתוך הסרטון של עיריית חיפה על שבוע הספר)
המזכירה בסרטון (צילום מתוך הסרטון של עיריית חיפה על שבוע הספר)

העירייה הסירה את הסרטון על שבוע הספר

שעות אחדות לאחר הפרסום ב"כלבו - חיפה והצפון" על זעם במגזר הרוסי על סרטון שבוע הספר שהעלתה עיריית חיפה, הסירה העירייה את הסרטון מעמוד הפייסבוק שלה

פורסם בתאריך: 23.5.19 21:08

הערב (חמישי), שעות אחדות לאחר הפרסום ב"כלבו – חיפה והצפון" על זעם במגזר הרוסי על סרטון שבוע הספר שהעלתה עיריית חיפה, הסירה העירייה את הסרטון מעמוד הפייסבוק שלה.

כפי שפורסם כאן מוקדם יותר היום, עמוד הפייסבוק של עיריית חיפה התמלא ביממה האחרונה בתגובות זועמות של מגיבים, בעיקר יוצאי ברית המועצות, על הסרטון שבו נראית מזכירה שלא מבינה את תוכנה של הודעת דואר אלקטרוני ששולחת ראש העיר עינת קליש רותם ומבינה את המילים "שבוע הספר" כ"שבו הספר" (פ' דגושה וקמץ; א"א). כתוצאה מהטעות היא מחליטה לזמן את מעצב השיער האהוב על קליש רותם בדחיפות לעירייה. כשמעצב השיער, המזכירה ועוזר ראש העיר ניר שובר נכנסים ללשכתה של קליש רותם היא מופתעת לגלות את הספר, ואז מעמידה את המזכירה על טעותה ומודיעה על חידושו של שבוע הספר בחיפה במתכונת הישנה.

 

 

בעמוד הפייסבוק של העירייה זכה הסרטון לקרוב ל-400 תגובות, רובן נזעמות. "איזה סרטון מביך, אלוהים", כתבה דניאלה צירולניק, "אתם אשכרה צוחקים על מזכירה ש'אתם' העסקתם ולא יודעת מספיק עברית כדי לקרוא מיילים כראוי? למה זה הופך אתכם? אגב, אותנו הרוסים לא צריך ללמד מה זה שבוע הספר, למקרה שהתבלבלתם". מאיה ספינסקי כתבה: "הסרטון הזה הוא גזענות לשמה. הרי כמובן שתרבות היא רק 'עברי ונוסטלגי' וצריך להסביר לרוסים הבורים שלא יודעים לקרוא עברית מה זה ספר ומהי תרבות. תתביישו, עיריית חיפה". "תתביישו בכם ובקריאייטיב שחשב שזה מצחיק להנציח סטראוטיפים", כתבה ריטה וולוסין, "העלייה הגדולה הגיעה לכאן לפני כשלושה עשורים. באמת שכבר למדנו לקרוא".

רבים מאוד ראו את הניסיון להצחיק כמסווה לגזענות. בקבוצת הפייסבוק "רוסיות בלי חוש הומור וחבריהן" כתבה יבגניה גלוחמן: "הסרטון פשוט דוחה. כמובן שהמזכירה לא יודעת לקרוא עברית. למה לה בכלל? בנוסף, מקומם מאוד המסר בסוף הסרטון על חשיבותו של שבוע הספר 'העברי הנוסטלגי', כאילו מי שעומדים לפניה לא מסוגלים להבין את חשיבותו וצריך לפתוח להם את העיניים ולקרב אותם לתרבות הגדולה. דוחה, מתנשא, מגעיל וסטריאוטיפי מאוד".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. לשים לזה סוף

    לא יאמן כמות הנזק שהעוזר שלה שובר מסוגל לגרום.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חחחח מעניין אך היא התקבלה לעבודה?
    מינימום לתפקיד הזה צריך לדעת טוב את השפה העברית

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אך התקבלה לעבודה ועוד בתור מזכירה. לא היה חשוב לעירייה שבמינימום מזכירה צרכה להבין ולדעת את השפה העברית כשפת אם.ממש אבל ממש לא מובן

  4. מה זה צריך להיות?

    מי שהגה את הסרט הזה צריך לטוס הביתה
    מראה על חשיבה מעוותת וילדותית

  5. יבגניה מדורסקי

    הייתי מצפה מגברת ד"ר ראש העיר עינת קליש רותם שתצא בהתנצלות בפני כל מי שנפגעו מהסרט ותיתן הסבר לדבר המביש הזה. אבל אם עד עתה לא מצאה לנכון לעשות זאת ומתנהגת כאילו לא היה כלום וכולם ישכחו אז היא לא מבינה עם מה הסתבכה. אנו הצביור הרוסי מנומסים אבל זוכרים היטב כי את הכבוד העצמי אף אחד לא יכול לקחת לנו. גם כשטיטאנו רחובות וניקינו בתים ומשרדים עם תואר וניסיון של רופאים, דוקטור ומהנדסות.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכוונה של הסרטון הייתה להגיד מי זוכר כבר מה זה שבוע הספר, אבל יצא מה שיצא.
    בכל מקרה העולים כלל לא חפים משגיאות בעברית (מובן שיכול להתרחש אצל מי שזו אינה שפת אימו) אבל תראו כמה מהם לא יודעים בכלל עברית ולא רוצים/יכולים ללמוד עברית בעיקר המבוגרים, לכן מי שטען שהם כבר למדו לקרוא זה לא כל כך נכון. למה הם מדברים עם הילדים ברוסית שתהיה שפת אם?? כדי שהילדים יוכלו לדבר עם הסבתא שלא יודעת עברית.

  7. ליבגניה

    נכון יש כאלה שעבדו בניקיון ולא כרופאים למרות התעודה אבל הרבה כן עובדים כרופאים או במקצוע שלהם אז תפסיקו להתמרמר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר