עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)
עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)

העירייה השיקה אתר ייעודי לרישוי עסקים

במסגרת האתר החדש יכול מי שמבקש לפתוח עסק חדש לקבל מידע על תהליך הרישוי בלי להגיע לעיריית חיפה ולהעביר לה תצהירים לגופים השונים כמו שירותי הכבאות, משרד הבריאות והמשטרה שלפיהם העסק שלהם עומד בדרישות, כדי לקבל היתר זמני לפתיחת עסק

פורסם בתאריך: 26.5.19 08:00

עיריית חיפה השיקה אתר אינטרנט ייעודי לרישוי עסקים. במסגרת זו מאפשרת העירייה למי שמבקש לפתוח עסק חדש, לשכור מקום לעסק או לשפץ מבנה שישמש לעסק לקבל מידע מוקדם ספציפי על תהליך הרישוי לפני הפתיחה, ללא צורך בהגעה לעירייה כפי שהדבר התבצע עד היום.

על פי החוק, כדי לקבל רישיון עסק נדרש המבקש לקבל אישורים משירותי כבאות והצלה, ממשרד הבריאות, ממשטרת ישראל ומהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. עם הגשת הבקשה בודק כל אחד מהגופים אם העסק עונה על הדרישות לצורך קבלת רישיון – תהליך ארוך ולעתים מורכב. כעת, במקום להתנהל מול כל גוף בנפרד, יכולים בעלי עסקים להעביר לעירייה תצהירים שלפיהם העסק שלהם עומד בדרישות הגופים השונים. לאחר שהתצהירים מועברים לעירייה מקבל בעל העסק היתר זמני לפתיחת עסק למשך חצי שנה, ובמקביל בודקת העירייה את אמיתות התצהירים המוגשים.

 

 

עם זאת, הגשת תצהיר לרשות הארצית לכיבוי והצלה באמצעות האתר מיועדת אך ורק לעסקים ברמת סיכון אש נמוכה. בתצהיר החתום מתחייב בעל העסק בפני העירייה כי העסק שלו עומד בדרישות בטיחות אש לעסקים. האפשרות להגשת תצהיר למשטרת ישראל מיועדת לעסקים בעלי תפוסה של פחות מ-200 איש, שאינם מוכרים ומגישים משקאות אלכוהוליים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נתן

    ואיפה הקישור לאתר הזה? הכתבים שלכם צריכים לעבור לפחות הדרכה בסיסית בכתיבת מאמרים

  2. דני דין

    לשם מה צריך רישוי עסקים ? כל עסק בחיפה עושה כראות עיניו בתי קפה פותחים שלא על פי חוקי העיריה .לאיש לא איכפת איש לא בודק ובודאי של כופה.שירותי הבריאות מעלימים עין מחוקי התברואה .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר