בית הקפה של קבוצת שכולו טוב (צילומים: קבוצת שכולו טוב)
בית הקפה של קבוצת שכולו טוב (צילומים: קבוצת שכולו טוב)

בית קפה שמופעל על ידי מתמודדים עם מגבלות נפשיות נפתח בצ'ק פוסט

קבוצת העסקים החברתית שכולו טוב, הפועלת למען מתן הזדמנויות שוות, פותחת בצ'ק פוסט בית קפה שמופעל על ידי מתמודדים עם מגבלות נפשיות. בית הקפה יציע מגוון של מאפים שמיוצרים במקום במסגרת תהליך השיקום התעסוקתי של המתמודדים

פורסם בתאריך: 12.6.19 18:07

בית קפה של קבוצת העסקים החברתית שכולו טוב, הפועלת למען מתן הזדמנויות שוות לאנשים עם מגבלות נפשיות, ייפתח מחר (חמישי) בקונדיטוריה של הקבוצה ברחוב קורנס 9 באזור הצ'ק פוסט. בית הקפה שוכן במתחם הקונדיטוריה של הקבוצה שנפתח לפני כחצי שנה, והוא יציע מגוון של מאפים מלוחים ומתוקים, קפה ותה.

קבוצת העסקים החברתית שכולו טוב עוסקת בקידום וביצירה של הזדמנות חברתית שווה לאנשים המתמודדים עם מגבלות נפשיות ומאפשרת אינטראקציה חברתית בינם לבין לקוחותיה. הקבוצה הוקמה בשנת 2005 על ידי היזם החברתי עירד אייכלר, ולפני שנתיים היא זכתה בפרס מטעם ארגון Project Zero על פיתוח מודל תעסוקתי-כלכלי שזוכה באחוזי הצלחה גבוהים בשילוב של בעלי מוגבלויות. המיזם החיפאי מצטרף לעשרה מיזמים של הקבוצה שפועלים בארץ ובחו"ל, ובהם רשת הספרים החברתית לספרי יד שנייה סיפור חוזר, רשת בגדים בשם דנדשה, רשת דוגווקרים שנקראת כלב טוב ומפעל השוקולד קורינט.

בקבוצה מציינים כי במיזמים העסקיים מועסקים כ-3,000 מתמודדי נפש במסגרת סל שיקום של משרד הבריאות, וכי יותר מ-1,200 מתמודדים כבר השתלבו בשוק החופשי.

 

 

המתחם של שכולו טוב בצ'ק פוסט משתרע על פני 250 מטר, כולל חלל עבודה, מקום להעברת סדנאות ובית הקפה, והוא מופעל על ידי 180 מתמודדי נפש מחיפה והסביבה כחלק מתהליך השיקום התעסוקתי שלהם. המתחם הוקם בהשקעה של 2.5 מיליון שקל במימון של הקרן לפיתוח שירותים לנכים מטעם המוסד לביטוח לאומי, אגף השיקום של משרד הבריאות וקבוצת שכולו טוב.

משה ענאקי, מנהל תחום המותגים היצרניים של הקבוצה: "אנחנו שמחים לפתוח בית קפה שימכור את כל המאפים שמיוצרים כאן במקום בעבודת יד על ידי המתמודדים שלנו, ושייתן מענה לעוברים ושבים גם ביומיום".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שושי

    איזה יופי של מיזם,אני לא קונה מאפים ולא אוהבת בתי קפה…אבל למקום הזה בע"ה ארוץ ואפרגן…כל הכבוד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר