אביו ואמו של סלומון טקה ז"ל (צילום: רמי שלוש)
אביו ואמו של סלומון טקה ז"ל (צילום: רמי שלוש)

משפחת טקה: "מזועזעים מההכפשות הזדוניות נגד סלומון"

הוריו של סלומון טקה הביעו זעזוע מ"הדלפות ושקרים שנועדו להסיט את השיח מהסוגיה המרכזית" בהתייחסם לטענה שבנם היה אמור להיות במעצר בית בזמן שנורה למוות על ידי קצין משטרה. "סלומון היה נער נורמטיבי, אהוב ואהוד", הוסיפו ההורים

פורסם בתאריך: 7.7.19 12:44

ווביג'יג' ו-וורקה טקה, הוריו של סלומון טקה ז"ל שנורה בשבוע שעבר למוות על ידי שוטר בקרית חיים, פרסמו הודעה שבה הם מביעים "זעזוע וצער עמוק על ההדלפות, הכוללות הכפשות זדוניות ושקרים על סלומון". בהודעה לתקשורת אמרו ההורים כי "ההדלפות נועדו להסיט את השיח הציבורי מהסוגיה המרכזית – צעיר ישראלי ממוצא אתיופי, בלתי חמוש, נורה למוות על ידי שוטר".

בהודעתם של ההורים נכתב: "לכל אדם, ללא הבדל גזע, מוצא, מין וצבע, זכות לחיים ולשלמות הגוף וזכות להתהלך בחופשיות ובביטחון במרחב הציבורי. בניגוד לשקרים המופצים, סלומון ז"ל לא היה בעת שנורה תחת מעצר בית. כפי שמעידים כל מכריו, סלומון היה נער נורמטיבי, אהוב ואהוד אשר סבל, כמו רבים מהנערים הישראלים ממוצא אתיופי, מהטרדות ומהתנכלות משטרתית ומשיטור יתר – תופעה שבה הודתה משטרת ישראל.

לדבריהם של ההורים "סלומון אהב את החיים ואת הזולת, והיו לו תוכניות גדולות לעתיד ובהן רצון לשרת את מדינת ישראל באחת מהיחידות המובחרות בצה"ל". ההורים צירפו להודעה פנייה שבה הם מבקשים "בכל לשון של בקשה להפסיק את הפצת ההכפשות האלה, המוסיפות למשפחה צער על צער בעצם ימי אבלה", בצד תודה לציבור המנחמים והמזדהים.

 

 

בסוף השבוע קיים עו"ד יאיר נדשי, פרקליטו של השוטר היורה, מסיבת עיתונאים שבה חזר על גרסתו של מרשו שלפיה הוא חש בסכנת חיים לו ולמשפחתו ומשום כך נאלץ להשתמש בנשק. "האירוע הטרגי לא קשור כלל לצבע עורו או למוצאו של המנוח", אמר נדשי, "בשם מרשי ובשם משפחתו אני מבקש להפסיק את מחול השדים". נדשי גם קרא לאפשר לרשויות לסיים את החקירה.

ממח"ש נמסר היום (ראשון) כי הם אינם מתכוונים למסור עדכונים כל עוד החקירה נמשכת, וכי כל הפרסומים בנושא הם בגדר השערות בלבד.

בתוך כך התקיימה הבוקר הפגנה שיזם ארגון גמלאי המשטרה בקריאה לתמוך במשטרה אל מול המחאה המתעצמת נגדה. המפגינים אחזו שלטים ועליהם סיסמאות נגד ונדליזם ואלימות ובעד שלטון החוק וקראו לעצור מפגינים אלימים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. התקשורת לא מדווחת אמת

    בואו נשמע את האמת.. אצל ההורים כולם נערים מקסימים נורמטיביים ולא מזיקים
    ואז מתברר שיש להם תיקים פליליים על שוד, גניבה, רצח, סחיטה וכו'.
    מדוע התקשורת לא מדווחת מה היה הגליון הפלילי, ומה היה הארוע שבו נורה – האם היה ממש במקרה נסיון שוד??

  2. פשוט חבל

    מוזר, אבל יש עו"ד שנפגעה מהמנוח, ותחת תלונה במשטרה הנ"ל היה במעצר בית באותה תקופה.

    הכל היה נמנע, אילו היה בבית בעת המעצר.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העליה ללא אבחנה ובקרה מאפריקה תעלה למדינה ולאזרחיה הוותירים מאוד ביוקר-ברברים זה גן מלידה ובתוספת של חוסר חינוך נורמטיבי-

  4. מחמוד אפנדי

    לדעת אמת בנישה חסרת חינוך ואלימה מאפריקה עם דמויות ימי הביניים-זו בקשה פטטית !!!

  5. נטלי

    העליה מאפריקה המידברית על חשבונינו "זו מכה קשה לתושבים ולישראל"-נ,ב ולא ידוע כמה מהם אכן יהודים !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר