זירת הירי בסלומון טקה ז"ל (צילום: רמי שלוש)
זירת הירי בסלומון טקה ז"ל (צילום: רמי שלוש)

קצין המשטרה שירה בטקה שוחרר לביתו

בית משפט השלום בחיפה שחרר בתנאים מגבילים את קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה ז"ל לפני כשבועיים. מח"ש הודיעה כי החקירה הסתיימה וכי היורה מואשם בסעיף של המתה בקלות דעת שהעונש המקסימלי עליו הוא 12 שנות מאסר

פורסם בתאריך: 15.7.19 14:34

שופטת בית משפט השלום בחיפה מריה פיקוס בוגדאנוב שחררה היום (שני) לביתו בתנאים מגבילים את קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה בן ה-18 לפני כשבועיים. לפי תנאי השחרור נדרש השוטר לחתום על ערבות בסך של 5,000 שקל ונאסר עליו ליצור מגע עם המעורבים בחקירה, למעט אשתו. כמו כן נאסר עליו לצאת מן הארץ לתקופה של שלושה חודשים. שמו של הקצין היורה עדיין אסור לפרסום והוא מוסיף להיות נתון תחת אבטחה כבדה.

לאחר פרסום דבר שחרורו של היורה עלו לירושלים אביו של סלומון, וורקה טקה, עם נציגים נוספים של יוצאי אתיופיה כדי להפגין מול הכנסת בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית. מחר מתוכננת משמרת מחאה של קייסים של העדה באוהלים מול משרד ראש הממשלה.

סעיף העבירה שבה חשוד כעת השוטר הוא המתה בקלות דעת – כך הודיעה היום המחלקה לקירות שוטרים (מח"ש). הסעיף שונה מהריגה בעקבות הרפורמה בעבירות ההמתה. העונש המירבי על סעיף זה הוא קצר יותר מעונש על הריגה ועומד על 12 שנות מאסר.

במח"ש דרשו שכחלק מהתנאים המגבילים ייאסר על היורה להיכנס לכל תחנות המשטרה בארץ. השופטת דחתה את הבקשה ואסרה עליו את הכניסה רק לתחנת זבולון. כמו כן נאסר עליו להגיע לזירת הירי. השופטת העריכה בדבריה שמידת המסוכנות הנשקפת מהיורה לציבור היא נמוכה. השוטר ממשיך לשהות בדירת מסתור ולהיות מוגדר כמאוים ברמה הגבוהה ביותר, ולדברי עורך דינו יאיר נדשי אין בכוונתו לשוב לביתו בזמן הקרוב.

 

 

במח"ש מציינים כי הם נמצאים בקשר רצוף עם משפחתו של טקה. החקירה, לטענת מח"ש, כבר תמה והועברה לפרקליטי היחידה לבחינת ממצאיה.

המשפחה הביעה, באמצעות באי כוחה, את אכזבתה מהתנהלותן של מח"ש והפרקליטות בהקשר לאחריות המיוחסת ליורה וליחס שלו הוא זכה עד כה מבחינת תנאיו.

עו"ד איציק דסה מפרקליטי משפחת טקה מסר בתגובה: "כל שמשפחתו של טקה ז"ל מבקשת הוא את גילוי האמת ואת עשיית הצדק. למרבה הצער, ההחלטות של מח"ש והפרקליטות עד כה בהודעותיהן לציבור, בהדלפות על נטייתן לייחס אחריות מופחתת לשוטר שהרג את סלומון בדמי ימיו ובקוצר ידן להתמודד עם הכפשת שמו – אינן מבשרות טובות. מלכתחילה קיבל השוטר היורה יחס שונה וסלחני כאשר הושם במעצר בית בבית מלון למרות שירה והרג את סלומון. יחס זה בולט לנוכח מדיניותן הרשמית של רשויות אכיפת החוק לבקש מעצר על מנת למנוע מסוכנות ושיבוש חקירה באירועים אחרים שמסתיימים במותו של אדם. המשפחה רואה בשחרורו של השוטר ממעצר בית המשך ישיר לאותה התנהלות מצערת. מבלי לגרוע מכך נבקש להבהיר כי העבירה המיוחסת לחשוד כעת – המתה בקלות דעת שעונשה המרבי הוא כיום 12 שנות מאסר – סווגה לפי הדין הקודם כהריגה".

דסה מוסיף כי המשפחה דורשת לשקול העמדה לדין לפי סעיף הריגה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר