שכונת שמבור (תשריט: עיריית חיפה)
שכונת שמבור (תשריט: עיריית חיפה)

העירייה ביצעה סקר שימור בשכונת שמבור

הוועדה העירונית לשימור מבנים ואתרים אישרה סקר שימור ראשון. הסקר התבצע בשכונת שמבור, ובעיריית חיפה מציינים כי סקרים נוספים ייערכו בעוד שכונות בחיפה במטרה ליצור חזון תכנוני לכל שכונה ולהוביל להתפתחות ולצמיחה תוך שימור והעצמה של ערכי העיר

פורסם בתאריך: 2.10.19 14:36

עיריית חיפה הודיעה היום (רביעי) כי סקר שימור ראשון אושר בוועדה העירונית לשימור מבנים ואתרים. הסקר התבצע בשכונת שמבור, ובעירייה מציינים כי סקרים נוספים ייערכו בעוד שכונות בחיפה במטרה ליצור חזון תכנוני לכל שכונה ולהוביל להתפתחות ולצמיחה תוך שימור והעצמה של ערכי העיר.

הסקר הראשון, שאותו הכינה אדריכלית השימור נעה שק, התבצע ברחובות הירקון, קדרון, מרגלית, שד' הנדיב, מעברות, ליטאניס, נחשון ונתיב אופקים, במטרה לאתר אתרי מורשת לשימור ולהתוות הנחיות למדיניות שתאפשר בנייה חדשה, תוך שמירה על אופיו של המרקם ההיסטורי ועל ערכיו. מהעירייה נמסר כי הסקר, שנערך במשך כשנה, העמיק את התובנות על איכויות השכונה ועל ייחודה במרחב החיפאי בכלל ובכרמל בפרט, והוביל לעיבוי של רשימת השימור העירונית.

 

 

עוד מציינים בעירייה כי "סקרי השימור הם המסד לתכנון העיר ולצמיחתה. הם מזהים את ה-DNA העירוני לפרטי פרטיו, מעגנים את הערכים העירוניים שיש לשמר ומחוללים את הקווים המנחים ליצירת בהירות תכנונית אשר חיונית לפיתוח העיר ולצמיחתה".

ראש העיר עינת קליש רותם: "עיר שלא יודעת לכבד את עברה לא תדע לבנות את עתידה. השימור האדריכלי יהיה נושא משמעותי שייכנס לכל התוכניות העתידיות של חיפה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. טלי

    קליש ,בבקשה . תאשרי את סלילת הכבישים לשכןנות הכלואות. הפקקים הרגו אותנו …
    כרמליה,כבביר ,שמבור ,בגין….

  2. הודיה מוסקוביץ

    קליש עסוקה בהגשמה מקצועית עצמית – טיפול בתמ״א, ראייה ארכיטקטית של העיר, שימור והעצמה של ערכי העיר עלק…העיר שבורה מטונפת מזוהמת.
    איזו העצמה ואלו ערכים את מדברת ? מאז שבחרנו בך שיתקת את הבידור ואת התרבות של העיר – לא עשית כלום לגבי בתי הזיקוק ושנה שלמה מכספי ציבור את מתעסקת בבתי משפט ובאיזה נמל תעופה הזייה – העיקר יש אקולוג לעיר וסרט על המדרגות.
    רק לא קליש.

  3. בן גנור

    ראוי לשימור ביתו של דוד הכהן ז"ל. מפעילי יחסי החוץ הראשונים של ישראל וסולל הקשרים עם הודו. הבית בשד' הנדיב בשכונת שמבור.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר