פסטיבל "החג של החגים" (צילום: צבי רוגר)
פסטיבל "החג של החגים" (צילום: צבי רוגר)

חיון נגד כוונת העירייה לשנות את השם "החג של החגים"

דירקטוריון בית הגפן ימליץ לראש העיר עינת קליש רותם לא לשנות את שמו של פסטיבל "החג של החגים" לפסטיבל "חגי החורף". הדירקטוריון זכה לתמיכתו של סגן ראש העיר הרב דובי חיון, המשמש מחזיק תיק התרבות בעיריית חיפה". חיון: "אפשר לשנות תכנים ולשפר, אבל מסורת של 25 שנה לא צריך לשנות"

פורסם בתאריך: 24.10.19 07:51

ביום שלישי התכנס דירקטוריון בית הגפן כדי לדון בקיצוץ בתקציב פסטיבל "החג של החגים" ובכוונתה של עיריית חיפה לשנות את שמו לפסטיבל "חגי החורף". בתום הדיון הצביעו חברי הדירקטוריון בעד המלצה לראש העיר עינת קליש רותם לא לשנות את שמו של הפסטיבל, ובימים הקרובים יציג הדירקטוריון לקליש רותם את המלצתו.

הכוונה לשנות את שמו של הפסטיבל עלתה בעקבות החשש שעשרות אלפים מבקרים יפקדו את המושבה הגרמנית, בדומה לשנים עברו, מתוך מחשבה שהקונספט שלו יהיה דומה לזה של השנים הקודמות, אך מכיוון שהרחוב לא ייסגר לתנועת כלי רכב ומספר השוטרים והמאבטחים יקטן באופן משמעותי, הדבר עלול ליצור בעיות.

 

 

מנכ"ל בית הגפן אסף רון אמר בישיבה: "זוהי שנה של שינויים גדולים, וכחלק מהשינויים עולות שאלות ובהן אם נכון לשמור על שמו של הפסטיבל. השיח בעניין התעורר כשהמשטרה אמרה שהיא חוששת שאם נשאיר את השם יבואו לעיר 100,000 מבקרים בשבת, למרות שלא מתוכנן שום אירוע בשבתות אלא פשוט בגלל שאנשים רגילים לכך. כלומר כל הרעיון של שינוי השם לא נובע מכך שאנחנו חשבנו שכדאי לשנות אותו אלא בגלל החשש של המשטרה שאם לא נשנה את השם יגיע לכאן קהל רב לשווא. בכל מקרה, ההחלטה תתקבל בסוף חודש אוקטובר".

התנגדות מפתיעה לשינוי שמו של פסטיבל "החג של החגים" מגיע דווקא מצדו של סגן ראש העיר הרב דובי חיון, המשמש מחזיק תיק התרבות בעירייה וחבר בדירקטוריון בית הגפן. "הדירקטוריון ביקש שהשם יישאר", אמר חיון ל"כלבו – חיפה והצפון", "הגשנו בקשה לראש העיר שאם אין סיבה אז למה לשנות את השם? אפשר לשנות תכנים ולשפר, אבל מסורת של 25 שנה לא צריך לשנות. אני מקווה שהנהלת העיר תחליט להשאיר את השם. אין כל סיבה לשנותו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. חילוני שחרד לעיר בשחור

    יש לי הרגשה שלא נראה השנה עץ אשוח מואר.. כי זה מציק למפלגות החרדיות – ימים יגידו.
    בכל אופן, אני בעד פסטיבל חילוני – שלא יציג סממנים דתיים של אף דת – ולכן פסטיבל החורף זה שם מצויין.
    רק שיהיו פעילויות ואירועים גם בשבת.

  2. אילנה

    אלו שבאים לחיפה כהרגלם, מבלי לבדוק מה התכניות לא ידעו שהשם שונה ויגיעו. מי שטורח לקרוא לפני הנסיעה, וידע/יבין שהשם החדש זה שמו של "החג של החגים" גם ידע שחלו שינויים בתכניות

  3. דבי

    למה בדיוק החליטו לקצץ בארועי הפסטיבל? חיפה לא בדיוק משופעת באטרקציות. למה לא לשמור על המעט שישנו? כולל השם הייחודי. הבעיה היא ארועים בשבת? קטע דתי? כך משמרים כאן את הסטטוס קוו? בביטול ארועים שהתקיימו שנים רבות?במקום לבטל אפשר אולי להוסיף תכנים ולהעביר חלק מהארועים להדר ולכרמל כדי להקל על העומס ולספק פרנסה גם לאזורים אחרים.

  4. עידית

    שינוי השם הוא הפרט הקטן. מה שעצוב וחמור יותר הם הקביעה שלא יתקיימו אירועים בשבת או בימי שישי, הקטנת התקציב לפחות ממחצית ושינוי התוכן.
    העירייה, וקליש רותם בראשה, בעצם גזרה כמעט גזר דין מוות על הפסטיבל, שהשם פסטיבל כבר אינו הולם אותו.

  5. רינה

    כשרוצים לשנות ולבטל כל מה שקשור ליונה יהב
    ממציאים ומנסים בכל דרך
    כך לא בונים עיר
    יש לעיר היסטוריה משלה שהיא מייצרת וחייבים לשמר אותה

  6. ליאור. ורדיה

    אני מגיע למושבה הגרמנית לחג של החגים כל שנה לאווירה , אורות , לצילומים של הילדים ליד העץ הענק באמצע.
    מביא איתי תיק מלא אוכל, שתיה וממתקים…. והפתעות שרניתי מראש.
    לא מוציא אצלם אפילו שקל אחד שחוק. לא מגיע להם.
    השנה הם בוכים הרבה שם…

  7. ערן

    כבר יותר מדי ארועים ופעולות שמעידים על רצון עז לעצור או לצמצם כל הישג מתקופתו של יונה יהב. הקנאה של קליש לא תביא אותה רחוק..

  8. החג של הנוצרים

    תקראו לשיקןץ הזה בשמו האמיתי חגיגות קריסמס של הנוצרים.
    לפחות היהודים שבאים לא ישלו את עצמם שזה "חגים" ברבים, שלא יוטעו שאולי יראו חנוכיות ויקבלו סופגניות. מקבימום יקבלו ספרי ברית חגשה מעדי יהוה המסיונרים שיהב איפשר להם להקים בואדי שני סניפים, משום מה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר