האוטובוס בקו 947 שנפגע בתאונה בצומת בדק (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
האוטובוס בקו 947 שנפגע בתאונה בצומת בדק (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

ארבעה הרוגים בתאונה בקו 947 מירושלים לחיפה

אוטובוס התנגש בעוצמה בתחנה מבטון בכביש 40, סמוך לצומת בדק. כמה מהנוסעים נלכדו באוטובוס והיה צורך לחלצם בפעולות מורכבות בסיוע לוחמי האש. כוחות מד"א קבעו במקום את מותם של גבר ושלוש נשים ופינו 14 פצועים נוספים לבתי החולים. מפקד זק"א חיים אוטמזגין: "מדובר בזירה קשה ומזעזעת"

פורסם בתאריך: 22.12.19 22:13

ארבעה בני אדם נהרגו ו-18 נפצעו בדרגות שונות של פציעות בתאונה באוטובוס בקו 947 שאירעה אתמול (ראשון) בערב ליד צומת בדק בקרבת נמל התעופה בן גוריון. האוטובוס היה בדרכו מירושלים לחיפה, ולפי הדיווחים הוא התנגש בתחנת אוטובוס מבטון בכביש 40.

לאחר פעולות חילוץ מורכבות של לוחמי האש נאלצו פראמדיקים של מד"א לקבוע במקום את מותם של ארבעה מהנוסעים – גבר ושלוש נשים. 14 פצועים פונו לבתי החולים – שניים במצב קשה לבית החולים שיבא, שישה במצב קל לבית החולים אסף הרופא, ארבעה במצב קל לבית החולים בילינסון ושני פצועים קל לבית חולים השרון.

 

 

 

הדיווח על התאונה הקשה התקבל במוקד מד"א בשעה 19:39. "כשהגעתי למקום ראיתי אוטובוס נוטה על צדו, שעון על שיחים, ועל הגג שלו היתה בטונדה גדולה", סיפרה פראמדיקית מד"א גלי סופר, "ביצעתי סריקה מהירה של הזירה. נהג האוטובוס שהיה בהכרה מלאה נלכד במושב. שישה מנוסעי האוטובוס שכבו לכודים בתוכו כשהם בדרגות פציעה שונות, ופצועים נוספים במצב קל התהלכו בזירה. התחלתי את המיון הרפואי הראשוני על מנת להעריך את דרגות הפציעה של הפצועים. שתי פצועות קשה – אשה כבת 67 וצעירה כבת 19 – חולצו תוך כדי טיפול רפואי על ידי כוחות הכיבוי והועברו במהירות לניידות לטיפול נמרץ שפינו אותן לשיבא. הפצועים שהתהלכו בזירה נבדקו על ידי הצוותים הנוספים של מד"א ופונו במצב קל לבתי החולים בסביבה".

מפקד זק"א חיים אוטמזגין, שהיה גם הוא בזירה, סיפר: "זו היתה זירה קשה ומזעזעת. נהג האוטובוס איבד ככל הנראה שליטה והתנגש בתחנת אוטובוס. כשהגעתי למקום היתה המולה רבה. ראיתי אוטובוס מרוסק בשטח הפתוח בצד הכביש. קורת בטון כבדה נתלשה מהתחנה מעוצמת ההתנגשות ופגעה בעוצמה באוטובוס. מתנדבי זק"א פעלו במקום בסיוע לוחמי האש כדי לחלץ את גופות ההרוגים ולטפל בכבוד המת בזירה הקשה".

 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לא מתפלא

    כשאין אכיפה נגד נהגים מופרעים אז יש ריבוי תאונות.
    ובזמן האחרון לא רואים את משטרת התנועה בשום מקום..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר