מנהרת התשתיות שנבנית במסגרת פרויקט חיבורי נמל המפרץ (צילום: תאגיד יפה נוף)
מנהרת התשתיות שנבנית במסגרת פרויקט חיבורי נמל המפרץ (צילום: תאגיד יפה נוף)

פרויקט חיבורי נמל המפרץ עובר מיפה נוף לחנ"י

מתכתובת בין מנהל אגף תקציבי פיתוח במשרד התחבורה אסף אשר ליו"ר דירקטוריון תאגיד יפה נוף יואב רמתי, אשר הגיעה לידי "כלבו - חיפה והקריות", עולה כי פרויקט חיבורי נמל המפרץ יעבור מיפה נוף לחנ"י, ההסכם בין המשרד לתאגיד יוארך בשנה אחת בלבד, ופרויקט המטרונית יישאר בינתיים בידי יפה נוף

פורסם בתאריך: 1.7.20 09:02

פרויקט חיבורי נמל המפרץ יעבור מתאגיד יפה נוף לידיה של חברת נמלי ישראל (חנ"י) – כך עולה מתכתובת בין מנהל אגף בכיר תקציבי פיתוח במשרד התחבורה אסף אשר ליו"ר דירקטוריון יפה נוף יואב רמתי באשר לעקרונות יסוד לפני חתימה על הארכת הסכם ההתקשרות בין המשרד לתאגיד. לפי התכתובת, שהגיעה לידי "כלבו – חיפה והקריות", העברת הפרויקט מיפה נוף לחנ"י מוסכמת על רמתי. כמו כן סוכם בה כי משרד התחבורה יאריך את הסכם ההתקשרות עם יפה נוף, שתוקפו פג אתמול (שלישי) בשנה אחת בלבד.

"לאחר שיחות בנושא וטרם העברת סיכום כתוב בין משרד התחבורה לחברת יפה נוף, אני מבקש להעלות על הכתב כמה עקרונות יסוד שלהם נדרשת הסכמה לפני שנתקדם להסכם ולבקשה להארכה לשנה נוספת מוועדת הפטור באוצר", כתב אשר לרמתי. בפירוט הנושאים ציין אשר כי "פרויקט חיבורי נמל יעבור באופן מיידי לחנ"י. יפה נוף תסייע באופן מלא להעברת הפרויקט, כולל העברת התכנון, ההסכמים המשפטיים וכל דבר אחר שיידרש על ידי חנ"י או משרד התחבורה". כזכור, על האפשרות שפרויקט חיבורי נמל המפרץ לחנ"י דווח ב"כלבו – חיפה והקריות" כבר בתחילת חודש יוני.

נושא אחר שבולט בתכתובת הפרויקטים השונים של המטרונית, שלפי אשר "יישארו בתכנון ובביצוע של יפה נוף. תיעשה בחינה על סטטוס ההתקדמות בכל הפרויקט לאחר חצי שנה, ותתקבל החלטה באשר להשארת הפרויקט ביפה נוף או העברתו לחברה אחרת. המשרד שומר לעצמו את הזכות לקבל את ההחלטה באופן בלעדי ולאחר בחינה אובייקטיבית של קידום הפרויקט בתקופה הנתונה".

פרויקטים נוספים של יפה נוף, כך לדבריו של אשר, "ייבחנו במשותף בין שיוחלט להעביר לחברה אחרת או להשאיר ביפה נוף. ההחלטה תתקבל על ידי משרד התחבורה באופן בלעדי".

אשר הדגיש גם כי יש עוד נושאים "שמטבע הדברים אינם מקבלים ביטוי בעקרונות היסוד, אך חשוב לנו לסכם אותם לפני שנמשיך בתהליך", וביקש "לקבל מיפה נוף אישור על הדברים, לאחר שכבר התקבל עליהם אישור על ידי המנכ"לית המיועדת (סאלי גליצנשטיין, שנכנסה השבוע לתפקידה למרות שמינויה לא אושר על ידי משרד הפנים; ב"כ)".

 

 

בתשובתו של רמתי הוא ציין כי מקבל את המתווה של אשר בשינויים קלים: "עקרונית הצעתך מתקבלת בחיוב אך הוספנו כמה נקודות מינוריות אשר להבנתנו אינן משנות את מהות ההבנות". רמתי כתב כי הוא מסכים שפרויקט חיבורי הנמל "יעבור באופן מיידי לחנ"י. יפה נוף תסייע באופן מלא להעברת הפרויקט, כולל העברת התכנון, ההסכמים המשפטיים וכל דבר אחר שיידרש על ידי חנ"י או משרד התחבורה", כפי שכתב אשר. השינוי שאותו מבקש רמתי לציין בסעיף זה הוא ש"חנ"י תמלא את כלל ההתחייבויות של יפה נוף בהסכמים שנחתמו עם עיריית חיפה, חנ"י , קבלני יפה נוף, משרד התחבורה ועוד, הקשורים לפרויקט זה".

באשר לפרויקטים של המטרונית כתב רמתי כי "כל המטרוניות שבטיפול יפה נוף יישארו בתכנון ובביצוע בחברה. תיעשה בחינה על סטטוס ההתקדמות בכל הפרויקטים, וייקבעו על ידי שני הצדדים אבני דרך מדידים להשגה. לאחר חצי שנה תתקבל החלטה באשר להשארת הפרויקט ביפה נוף או להעברתו לחברה אחרת. המשרד שומר לעצמו את הזכות לקבל את ההחלטה באופן בלעדי על בסיס הישגיה של יפה נוף בהתאם ליעדים שסוכמו. ההחלטה תתקבל לאחר בחינה אובייקטיבית של קידום הפרויקט בתקופה הנתונה. יינתן אישור לפרסום מכרזים למטרונית לעכו ולטירת כרמל בכפוף לאישור חברת הבקרה".

בסוף דבריו הדגיש רמתי כי "אישור להסכם על בסיס עקרונות אלו כפוף להחלטת דירקטוריון החברה".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אבי

    ראש עיר הגרועה בתולדות העיריה. כנ"ל יו"ר יפה נוף.
    הנזקים שגרמתם/תיגרמו לעיר הם בלתי הפיכים.

  2. כושלים הביתה

    רמתי לא רשאי בכלל לקבל החלטות הוא בניגוד עניינים חמור
    יפה נוף ממשיכה במטרונית כלומר ממשיכה לבלוע מאות מליוני שקלים על נתיבים מיותרים
    בתל אביב תוך יומיים מסמנים נתיב תחבורה ציבורית בצד ימין. פה אחרי שנה אין סימנים לסיום ומאות מליוני שקלים לטמיון.
    פרויקט חרחורי נמל המפרץ – לא משנה חנ"י יפה נוף, ההרס אותו ההרס. חורבן הקישון בתחבורת משאיות רועשת וגשרי ענק.
    יפה נוף חייבים לפרק ולפצל לחברה עירונית למבנים ופיתוח ואת כל התחבורה להעביר לחברה אחרת
    מספיק לנסוע על כביש האצטדיון בין קרית חיים לבין חיפה עם מאות בורות וגבשושיות כדי להבין איזו חברה כושלת יפה נוף.

  3. ומיכי אלפר זוכה בקופה

    20 שנה יקח לתקן את הנזק שגרם רמתי, 30 שנה לתקן את הנזק של קליש.

  4. זלמן שפיצפוץ

    כמה חבל שצריך להמתין לבחירות על מנת להחליף את ראש העיר אשר עושה הכל אבל הכל להרוס את העיר. בבחירות אמרנו רק לא יהב וקיבלנו קורונה שלבטח תחסל את העיר עד לבחירות הבאות.

  5. צעד מבורך

    קליש ורגב הזדמנות פז לפקוח עיניים להבין שיש פה חברה כושלת לפרק את יפה נוף לחברת תשתיות ולחברת פיתוח עירוני
    אחרת שוב תקציב הפיתוח העירוני של חיפה ייבלע וילך על אספלט וניהול כושל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר