תאונת דרכים במנהרות הכרמל (צילום: דוברות איחוד הצלה)
תאונת דרכים במנהרות הכרמל (צילום: דוברות איחוד הצלה)

סיכום 2020 בחיפה: שבעה הרוגים בתאונות דרכים

מנתוני סיכום שנת 2020 שפרסמה עמותת אור ירוק עולה כי בשנה החולפת נהרגו בתאונות דרכים בחיפה שבעה בני אדם ו-585 נפצעו, 64 מהם באורח קשה. מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה: "שנת 2020 רק מעצימה את הכישלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים במאבק בתאונות הדרכים"

פורסם בתאריך: 14.2.21 12:54

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) עולה כי בשנת 2020 נהרגו בתאונות דרכים בחיפה שבעה בני אדם ו-585 נפצעו, 64 מהם באורח קשה.

בסך הכל נהרגו בשנת 2020 בכבישי ישראל 305 בני אדם, מהם 81 הולכי רגל, 68 רוכבי אופנועים וקטנועים ו-22 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. מהתפלגות של גילאי ההרוגים עולה כי 24 מהם היו ילדים בגילאים 14-0, 70 היו בני נוער וצעירים בגילאים 24-15, ו-69 מהם היו קשישים בני 65 ומעלה. תל אביב-יפו היא העיר שבה מספר הנפגעים הוא הגבוה ביותר, והיא עברה את ירושלים שבה נפגעו הכי הרבה אנשים בשנת 2019. בירושלים מספר ההרוגים הוא הגבוה ביותר בשנת 2020.

עוד נמסר מאור ירוק כי בהשוואה לשנת 2019 נרשמה ירידה של 14 אחוז בהרוגים מתאונות דרכים, אך מדוח שפרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי נרשמה עלייה יחסית במספר ההרוגים בהשוואה לירידה בנסועה.

 

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "שנת 2020 רק מעצימה את הכישלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים במאבק בתאונות הדרכים. למרות שני סגרים הדוקים, שבהם נרשמה ירידה חדה במספר כלי הרכב שנעו בכבישים, לא נרשמה ירידה זהה גם בהרוגים, להיפך – ביחס לנסועה אף נרשמה עלייה. זו תוצאה ישירה של צמצום התקציבים שמועברים לטובת הצלת חיי אדם בכבישים. הממשלה העדיפה להתרכז רק בקורונה והזניחה את הביטחון ואת הבטיחות של כולנו בכביש".

לדבריו של קיטה, "פחות ניידות, פחות שוטרים ופחות תקציבים לשיפור הכבישים האדומים הם הגורמים המרכזיים לכישלון העצום של כל הגופים האחראים על החיים שלנו בכביש, והציבור הוא שמשלם את מחיר הכישלון. בשנה שחלפה יכולנו לחסוך מ-100 משפחות סבל וצער רבים, אבל האדישות וסדרי העדיפויות של גופי הבטיחות הובילו לכישלון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גלי

    זה בשנה של סגרים, בתי ספר מושבתים ואנשים שעובדים מהבית.
    עובדות קשות.

  2. י

    מי שהחריב את המתנס יחריב את כל המוסד המפואר ומי שמזמין לשימוע עשרות עובדים בתקופת הקורונה עדיף שלא ידבר על ערכים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עיר קטלנית להולכי הרגל
    וחלק מההרוגים זה ערסים במירוצי מכוניות ששומעים כל שישי ושבת בשעות הלילה ואיפה משטרת התנועה..
    או שליחי אופנועים שעושים הכל כדי למות בכבישים בזיגזג פרוע בין רכבים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר