שבת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
שבת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

כניסת ויציאת השבת בחיפה ופרשת השבוע

שישי, ז' באדר תשפ"א, כניסת השבת: 16:58. שבת, ח' באדר, יציאת השבת: 18:07. פרשת "תרומה": לו הייתי רוטשילד

פורסם בתאריך: 19.2.21 15:41

בהלוויה של הברון רוטשילד הלך אחרי המיטה אדם אחד ומירר בבכי רב. שאלו אותו: "על מה ולמה אתה בוכה כל כך, הרי אינך בן משפחה?". ענה להם: "בגלל זה אני בוכה. אם הייתי ממשפחתו, הייתי מקבל משהו מירושתו".

מהיכן עושרם של בני שושלת רוטשילד? משה אנשל רוטשילד ניהל את קופת העזרה ליתומים של הרב צבי הורביץ. כאשר התחתן עבר משה אנשל לעיר אחרת, לקח הלוואות ופתח חנות. זמן קצר לאחר מכן ביקש הרב לתת סיוע לכלה יתומה וגילה שהקופה ובה 500 דינרי זהב נעלמה. נסע הרב אל משה אנשל ושאל אותו בצער רב על הקופה שנעלמה. ראה משה אנשל את צערו של הרב, התנצל ואמר: "כן, כבוד הרב, לרגל חתונתי לקחתי את הכסף בקופה כהלוואה. מתחייב אני להחזיר לרב עד הדינר האחרון". בו במקום הוא נתן לרב 250 דינרי זהב, ובחודשים שלאחר מכן השלים את כל 500 הדינרים.

 

 

יום אחד הגיע שוטר לביתו של הרב הורביץ ושאל את הרב אם נגנבו מביתו 500 דינרי זהב. "לא נגנבו, מישהו לקחם כהלוואה והחזירם", עונה הרב. השוטר התפלא, הראה לרב קופה ואמר: "מצאנו סכום כסף גדול של 497 דינרי זהב אצל מישהו שהודה שגנב את הכסף מביתך". הביט הרב על הקופה וזיהה שאכן זו הקופה שנגנבה מביתו. הרב נסע שוב לביתו של משה אנשל ושאל אותו כיצד זה הודה בגניבה שלא גנב. אמר לו משה אנשל: "ראיתי את הצער שהיה לרב על הכסף שנעלם ורציתי לחסוך ממנו את הצער". בירך הרב את משה אנשל שיזכה לעושר מופלג, וברכתו אכן התקיימה.

הפסוק בפרשת השבוע "וייקחו לי תרומה" היה צריך להיכתב היום "ויביאו לי תרומה?", אך באה התורה ללמדנו כי כאשר אדם נותן תרומה, הוא בעצם מרוויח מכך. התרומה והנתינה מוסיפות לאדם לא רק בממון, אלא גם בשמחה. הקב"ה אומר: "אם אתה משמח את שלי, אני משמח את שלך". שנזכה לתת מתוך שמחה וטוב לבב.

שבת שלום ומבורך וגאולה שלמה בהתגלות הרבי מלך המשיח.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר