רואים שש שש (אילוסטרציה: shutterstock/Nadia Grapes)
רואים שש (אילוסטרציה: shutterstock/Nadia Grapes)

יום האשה הבין לאומי בחיפה: הרצאות, סרטים וצעדה

ביום שני יצוין יום האשה הבין לאומי, אך האירועים ייפתחו כבר מחר בסדרת הרצאות של מתנ"ס ליאו באק. ביום שני תקיים הוועדה לשוויון מגדרי בעיריית חיפה אירוע בהשתתפותה של ראש העיר עינת קליש רותם, בסינמטק יתקיים לאורך כל חודש מרץ פסטיבל סרטי נשים, וביום שישי תתקיים צעדה של נשים בשכונת הדר

פורסם בתאריך: 2.3.21 14:06

אירועי יום האשה הבין לאומי 2021 שיצוין ביום שני, 8 במרץ, ייפתחו בחיפה כבר מחר (רביעי) באירוע מקוון של מתנ"ס ליאו באק שמזמין את נשות העיר לאירוע חינמי תחת הכותרת "שמונה מרצות, שמונה דקות להרצאה". באירוע המשותף לחברה למתנ"סים ולעמותת שלנא, שיחל בשעה 19:00, ישתתפו אולפת חיידר, מורן שורצבר, מאיה חן, מינרווה כתילי מורה, שירי ויצנר, ביאטריז רוזן כץ, שהירה שלבי וערין ג'ראיסה. ניתן להירשם מראש לאירוע בטלפון 054-4232889 או בווטסאפ 058-4300515. האירוע יתקיים במסגרת התוכנית "בונים קהילות משותפות" ובתמיכתו של הארגון usaid.

במסגרת ליין תרבותא להרצאות לייב און ליין תתארח ד"ר קרן אור חן להרצאה "ברוך שעשני אשה". ההרצאה, שתתקיים ביום חמישי בשעה 21:00, מבוססת על ספרו של ג'ון גריי "גברים ממאדים ונשים מנגה" שראה אור בשנת 1992 ומציג את העמדה כי נשים וגברים הם שונים כמו יצורים מכוכבי לכת אחרים או מעולמות נפרדים.

נקודת הפתיחה בספר, שמדמה אותם לאל המלחמה הרומי מארס (הכוכב מאדים) ולאלת האהבה ונוס (הכוכב נוגה), היא שאנשי מאדים פגשו בנשות נוגה ופיתחו מערכות יחסים מוצלחות מכיוון שהם קיבלו את המאפיינים השונים האחד של השנייה. אך כשיום אחד הם נחתו על כדור הארץ הם שכחו כי כל אחד הגיע מכוכב לכת אחר, ומהנקודה הזאת נוצרו פערים שפגעו במערכת היחסים. בהרצאתה מציגה ד"ר אור חן תמונת מצב עדכנית על ההבדלים בין נשים לגברים בזמננו, ושוברת את המיתוסים הקיימים על הקשרים בין זהות מינית לנטייה מינית, וכפועל יוצא מכך את הסטיגמות הרווחות בעולם הזוגיות, העבודה והקשרים הבין אישיים.

ההרצאה דנה בחיבור בתפישת הזהות המינית הנשית והגברית – בין עוצמה ורכות, בין חשיבה ורגישות, בין קבלה עצמית להגשמה עצמית ובין הזכות להיות אשה וגבר בעולם המודרני שמנסה לטשטש הבדלי מינים וזהויות. הרצאה מיועדת לנשים ולגברים.

אירוע הפתיחה של יום האשה הבין לאומי של הוועדה לשוויון מגדרי בעיריית חיפה יתקיים ביום שני בשעה 19:30 באפליקציית זום. את דברי הפתיחה יישאו ראש העיר עינת קליש רותם, יו"ר הוועדה לשוויון מגדרי חברת מועצת העיר נעמה לזימי, חברת המועצה שהירה שלבי ונציגת עמותת איתך מעכי עו"ד שירין בטשון.

בהמשך הערב תתארח רחל עזריה, מחברת הספר "המדריכה למהפכה", עם ההרצאה "משנות את המציאות לטובה". עזריה היא פעילה חברתית ידועה שהיתה בעבר חברת כנסת, יו"ר ועדת הרפורמות בכנסת וסגנית ראש העיר ירושלים. ההרצאה מבוססת על ספרה שבו היא קובעת שלכל אחת יש את הכוח לשנות את המציאות לטובתה ולטובת הקהילה, השכונה והיישוב שלה, רק צריך לדעת איך. בהרצאה מעניקה עזריה כלים מעשיים כדי לקדם את מה שחשוב לנשים.

 

 

ביום שני תקיים התזמורת הסימפונית חיפה קונצרט לנשים בלבד שמחזיקות במנוי. הסימפונית תארח את האמנים מיקי קם ואוהד שרגאי לסדרה של שירים בעיבודים מיוחדים וחדשים. המנצח יהיה אלדד שרים שגם אחראי על הניהול האמנותי ועל העיבודים. הכניסה תהיה בחינם, תתאפשר למתחסנות ולמחלימות בלבד והיא מותנית בהרשמה מראש בטלפון 9300*.

בסינמטק ייערך פסטיבל קולנוע נשי. "גם השנה, בגלל אילוצי הקורונה, בחרנו לאפשר לנשות חיפה לחגוג את אירועי יום האשה בפסטיבל קולנוע נשי ומרתק, בשיתוף עם הסינמטק העירוני ועם בית מילר". אומרת יועצת ראש העיר לקידום שוויון מגדרי ביאטריז רוזן כץ, "אלו סרטים של נשים על נשים מכל העולם, והצפייה היא מקוונת ובחינם".

הסרטים שישתתפו בפסטיבל הם "השתיקות" – סרט ברזילאי-קולומביאני-צרפתי בבימויה של ביאטריז סנייה (7-5 במרץ בשעה 17:00); "להתאהב" של מרינה סטפאנסקה האוקראינית (8-6 במרץ בשעה 17:00); "אשה עובדת" בבימויה של מיכל אביעד (9-7 במרץ בשעה 17:00); "למלא את החלל" של רמה בורשטיין (10-8 במרץ בשעה 17:00); "עץ תאנה" – שיתוף פעולה ישראלי-גרמני-צרפתי בבימויה של עלמוורק דוידיאן (11-9 במרץ בשעה 17:00); "על כיסא הבמאי יושבת אשה" – סרטה של הבמאית סמדר זמיר (12-10 במרץ בשעה 17:00); "עניינים אישיים" בבימויה של מהא חאג' (11 ו-12 במרץ בשעה 17:00 ו-13 במרץ בשעה 19:00); "גאות" בבימויה של ורוניקה צ'ן הארגנטינאית (14-12 במרץ בשעה 17:00); ו"אשה מבוגרת" בבימויה של לים סון-אה הדרום קוריאנית (15-13 במרץ בשעה 17:00). להרשמה לחצו כאן.

אגב, בסינמטק בחרו לציין את חודש מרץ כולו כמרץ נשי עם חגיגה של קולנוע נשי של יוצרות מישראל ומהעולם. המנהלת האמנותית ואוצרת התוכנית נוגית אלטשולר: "כל החודש הוא בסימן נשי בסינמה טייק אוויי, ואת חלק מהסרטים נקרין בטרום בכורה באולמות. הסרט הראשון הוא 'לא ממושמעות' שיוקרן כבר בסוף השבוע הקרוב".

ביום שישי, 12 במרץ, תתקיים צעדת הנשים החיפאית בשכונת הדר תחת הכותרת "אם אין ריקודים, זו לא המהפכה שלי". הצעדה, שתחתום את אירועי יום האשה, תצא בשעה 12:00 מבית הקרנות ברחוב הרצל 16 ותסתיים בשוק תלפיות. את הצעדה מארגנות נשות מרכז אשה לאשה בשיתוף עם ארגוני נשים נוספים כמו מעברים לקשת הטרנסית, האגודה למען הלהט"ב בישראל, כולן, לא עומדות מנגד ועומדים ביחד, שהחליטו שלאחר שנה כזו מגיע לנשים לחגוג ביחד. לנשות העיר יש אפשרות לבחור כאן את הפלייליסט שיושמע במהלך הצעדה ומסיבת הריקודים שתתקיים לאחריה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מחולל התגובות נגד קליש

    פשוט ביזיון קליש! למה רק לנשים? מה עם טרנסג'נדרים, א-בינאריים וא-מיניים? היא לא תפסיק עד שיישארו בחיפה רק הזיהום ונשים! אביהו האן עובד על הצעה לסדר בנושא ממש ברגעים אלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר