רחוב נתנזון (צילום: דוברות עיריית חיפה)
רחוב נתנזון (צילום: דוברות עיריית חיפה)

"לא חשבנו שדווקא העירייה תגרום לפגיעה כלכלית נוספת בנו"

בעלי עסקי המזון והלילה ברחוב נתנזון בעיר התחתית היו בטוחים שעם ההקלות בסגר תחזור עיריית חיפה לחסום את התנועה ברחוב בלילות כפי שקרה בעבר, ובכך תסייע להם להתפרנס, אך פניותיהם לא נענו. העירייה: "הרחוב יחזור למתכונת עבר בזמן הקרוב"

פורסם בתאריך: 11.3.21 09:57

ביולי 2020, בין הסגר הראשון לשני, הרחיבה עיריית חיפה את תחום השטח הציבורי שבו מורשים בעלי המסעדות ובתי הקפה להוציא שולחנות וכיסאות במטרה לסייע להם להמשיך לפעול בזמן משבר הקורונה. נוסף על כך נסגר רחוב נתנזון בעיר התחתית במקטע שבין רחוב כיאט לכיכר פריז לתנועת כלי רכב מהשעה 18:00 ועד למחרת בשעה 5:00, כפי שהיה נהוג מאז חודש יולי 2017. אלא שביום ראשון השבוע – היום שבו נכנסו לתוקפן ההקלות בדבר פתיחת מסעדות וברים – היו בעלי עסקי המזון והלילה ברחוב בטוחים שהעירייה תמשיך באותה מדיניות ותאפשר את סגירת הרחוב, ובכך תעזור להם להגדיל את הפדיון. זה לא קרה.

"בתקופת הסגרים הופסקה סגירתו של הרחוב, מכיוון שממילא לא ניתן היה להושיב לקוחות בעסקים שהיו פתוחים למשלוחים ולטייק אוויי בלבד", אומר שלומי אלוש, אביו של ברק אלוש ממסעדת דונטלה, "כשהברים והמסעדות נפתחו ציפינו שהרחוב ייסגר כבעבר. כבר שנים רבות נסגר רחוב נתנזון בשעות הלילה והופך למדרחוב, כך שלבעלי העסקים מתאפשר להוציא כיסאות ושולחנות אל הרחוב. אבל בפועל, הרחוב נותר פתוח בשעות הלילה לתנועת מכוניות. הדבר פוגע בפרנסה שלנו בצורה קשה מאוד כי לקוחות רבים מעדיפים את הישיבה בחוץ על פני הישיבה בפנים".

פנית לעירייה?

"פניתי לאגף לפניות הציבור ולמוקד העירוני 106, ולמחרת דיברתי עם מזכירה בלשכת ראש העיר שהיתה נחמדה מאוד והבטיחה להעביר את הפנייה למי שצריך. לבקשתה שלחתי מייל לראש העיר עינת קליש רותם. מאז עברו כמה ימים, התקשרתי שוב, והתשובה הקבועה שקיבלתי זה 'נטפל, העברנו, כולם יודעים מזה'. אני ממשיך להתקשר ולקבל את אותן התשובות ש'כולם מכירים את העניין'. אבל לא ברור מהתשובה הזו אם יסגרו את הרחוב או לא. אתמול שוב שלחתי מייל, הפעם בשם כל בעלי העסקים אחרי שהחלטנו על כך בקבוצת הווטסאפ שלנו, אבל שוב דממה. אין תגובה, אין כלום. התקשרתי עוד פעם, ושוב קיבלתי את אותה התשובה – 'הפניתי למי שצריך, נראה מחר'. מה מחר? זו הפרנסה שלנו, וכל יום שעובר גורר הפסדים עצומים. במקום לאפשר לנו להתפרנס בכבוד ולנצל את מזג האוויר הנעים שאפשר לשבת בחוץ, מתעלמים מאיתנו. לא ביקשנו טובות, רק שיחזירו את המצב לקדמותו. מה כל כך מסובך בזה? הרי הכל כבר שם – תשתית המחסומים קיימת. בסך הכל צריך לבוא פקח עם מפתח, להעלות את המחסומים בתחילת הרחוב וזהו".

 

 

מי חברים בקבוצה של בעלי העסקים?

"הבעלים של האורבן, הקסבה, הסנדוויץ', משה קראנץ', הפטיסרי, פטרון, אנחנו וכל בעלי המסעדות והפאבים ברחוב. כולם פנו לעירייה, כולם התקשרו, וכולם קיבלו את אותן התשובות שמכירים את הנושא, רק שלא עושים איתו כלום. מיותר לציין את היתרונות שיש בהושבת הקהל בשטח הפתוח למניעת הידבקות בזמן מגיפת הקורונה. המסעדנים חוו בשנה האחרונה קשיים כלכליים כבדים מנשוא, ולא חשבנו שדווקא העירייה תגרום במעשיה לפגיעה כלכלית נוספת בנו. אני לא רוצה לריב אלא רק להתפרנס בכבוד, והעירייה דוחקת אותי לפינה. כנראה שכאשר אתה פונה בצינורות המקובלים לא מתייחסים אליך ולא סופרים אותך".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הרחוב יחזור למתכונת עבר בזמן הקרוב".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אוי מסכנים

    אצם מתפרנסים בכבוד גם בלי לפלוש לשטח ענק ברחובות עם רעש בלתי סביר וזיהום אור ורעש

  2. שפרה

    היא בדיוק עסוקה להזיז את הגבינה למישהו ונורא עסוקה.

  3. אסף מתל חי

    לא מבין מה בדיוק הידיעה פה, מלבד הציטוט ששמתם בכותרת? הרחוב יחזור להיות מדרחוב, ומה לעשות שיש דברים שלא קורים מהיום למחר. אוף חלאס כבר למרמר אנשים.

  4. שלומי

    למי שהגיב הוי מסכנים. אנחנו לא מסכנים אלה אנשים נורמטיביים שרוצים להתפרנס בכבוד. לא פלשנו לשום מקום. כל כיסא שיוצא למדרחוב נעשה באישור. לגבי הרעש והאורות, כל דאון טאון בכל עיר שמכבדת את עצמה מהווה מרכז בילויים והפועל היוצא שלו הוא אור ורעש זו גם הסיבה שבמקומות אלה ממעטים לבנות בתי מגורים. לא ביקשנו שום דבר מיוחד אלא להחזיר את המצב לקדמותו . לגבי יכולתך לדעת כי אנו מתפרנסים בכבוד אתה מוזמן לפתוח גם עסק עם כל הכרוך בכך ומכל הלב מאחל לך לא לעבור שנה כמו השנה האחרונה שעברה על בעלי המסעדות והבארים

  5. קלרה

    חבל על כך, המקום מקסים,. נהגנו לשבת בדונטלה מלא פעמים. הרחוב שנסגר בשעות הערב היה משרה מעין קסם של אוירה, חבל , זה כמו לתת זריקת הרדמה/מוות למקום.

  6. אלי

    שלומי אתה מדבר כאילו אתה או העסקים שם נותנים ערך מוסף למישהו או למשהו בעיר.
    עסקים גרועים שאין להם זכות קיום

  7. חסן שוקרי

    לשלומי – מבין אותך בהחלט וגם אני מסכים עם כל מילה שלך למעט "זו גם הסיבה שבמקומות אלה ממעטים לבנות בתי מגורים" . עוד לפני שהוחלט להפוך את השור הטורקי לאזור בילוי הוא היה ועדיין רחוב מגורים ( חברתי לשעבר גרה שם והיה שם רק שוק) כנ"ל גם בסריקין ורחובות השוק . אז כל תלונה לעומדים בבנין מול גן הזכרון אשר מטרתם להרוס את העיר ולהעביר את כל מקומות הבילוי החוצה על מנת שיוכלו למכור את השטח ליזם זה או אחר

  8. עובדי עירייה

    יחזירון אתה חושב שאתה הפונה היחיד לעיריית חיפה עם בעיה ושקודם לא היו אנשים אחרים לפנך שפנו בבקשה לקבלת עזרה מהעירייה?
    איזה פחי אשפה אנשים במדינה הזו, "פניתי לפני כמה ימים וכלום לא נעשה" אני מקווה שגם כלום לא יעשה יחזיר אחד. כל אחד חושב שהוא הבן החוחרג היחידי בעיר הזו. תמתין בסבלנות שיגיעו לפניה שלך בדיוק כפי שאתה עומד בתור בסופר יחוצפן אחד. חושב רק על הפרנסה שלו על כל השחור שלא עשה מספר חודשים. איזה מסכנים אכלתם את כל השחור שעשיתם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר