"חוסר יכולת להתמודד עם סיטואציות שונות של נהיגה". נהיגת צעירים (צילום: אור ירוק)
"חוסר יכולת להתמודד עם סיטואציות שונות של נהיגה". נהיגת צעירים (צילום: אור ירוק)

כ-1500 תאונות במעורבות נהגים צעירים אירעו בעשור האחרון בחיפה

22 מהתאונות בחיפה היו קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2020 אירעו בעיר 124 תאונות במעורבות נהג צעיר. מנכ"ל עמותת אור ירוק: "להגביר את האכיפה במיוחד בשעות הלילה"

פורסם בתאריך: 4.4.21 14:28

מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי בשנת 2020 אירעו ברחבי הארץ 102 תאונות דרכים קטלניות, בהן לפחות אדם אחד נהרג, במעורבות של נהג צעיר, שתי תאונות קטלניות בכל שבוע בממוצע. כמחצית מן התאונות הקטלניות, 45 מהן, אירעו בתחום העירוני.

בחיפה אירעו 1428 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 24-15) בעשור האחרון (2020-2011), 22 מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2020 אירעו בעיר 124 תאונות במעורבות נהג צעיר.

 

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "נהגים צעירים מעורבים באלפי תאונות בכל שנה, ורבים מוצאים בהן את מותם. שנת 2020 הייתה קטלנית במיוחד על אף הפיחות בנסיעה בשל הסגרים שהיו במהלכה. לאור זאת, חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתייחס ולטפל בצורה ממוקדת במאפיינים של קבוצת נהגים זאת. במקביל, המשטרה חייבת להגביר את האכיפה על ידי הוספת ניידות ושוטרים בדגש על אזורי הבילוי של האוכלוסייה הצעירה ובאופן ממוקד בסופי השבוע. נהיגת צעירים מאופיינת לרוב בחוסר יכולת להתמודד עם סיטואציות שונות של נהיגה וצפייה מראש של תרחישי הסכנה שעלולים להתרחש ובשל כך הם פגיעים יותר. רבות מהתאונות שבהן הצעירים מעורבים מתרחשות בשעות הלילה ולאחר הבילויים והטיפול באוכלוסייה זאת צריך להיות בהתאם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר