עינת קליש רותם, סיגל ציוני (צילומים: ראובן כהן)
עינת קליש רותם, סיגל ציוני (צילומים: ראובן כהן)

זעם בקרב הורים בקרית חיים על רקע כוונת העירייה לסגור גנים בשכונה

הורים לילדים בגן "צדף" (לוטם) בקרית חיים מזרחית שלחו מכתב נוקב לראש העירייה קליש ולמחזיקת תיק החינוך ציוני. "שוב קורה שתושבי קרית חיים, והפעם גם ילדיהם, נפגעים ומקופחים כתוצאה מהתנהלות בלתי ראויה של עיריית חיפה. האם מה שנאמר לפני הבחירות נותר ללא כיסוי וקרית חיים נותרה בת חורגת ומקופחת?"

פורסם בתאריך: 9.5.21 21:46

זעם בקרב הורים לילדים על רקע הכוונה לסגור גנים בקרית חיים וקרית שמואל. בשבוע שעבר חשף עיתון "כלבו – חיפה והקריות" את רשימת 11 גני הילדים, שעלולים להיסגר בחיפה בשנת הלימודים הבאה. בין הגנים נמצאים גם גן "צדף" (לוטם) ברחוב הפלוגות 14 בקרית חיים מזרחית וגן דביר (דתי) ברחוב אהרון הרא"ה 10 בקרית שמואל.

במכתב שנשלח לראש העירייה ולמחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני, עליו חתמו 24 הורי לילדים בגן "צדף" נכתב: "לאחרונה נודע לנו, הורי גן 'לוטם' בקרית חיים, כי גם את הגן שלנו עומדים לסגור. ושוב, לכאורה וכך להתרשמותנו, הכול במחשכים, הכול באופן חד צדדי, ללא שיח או לכל הפחות מתן הודעה מוקדמת להורים, שילדיהם ייזרקו לגנים שאינם חפצים בהם, וגרוע מכך – לגנים רחוקים מחוץ לאזור הרישום שלהם…"

"מוסיפים ההורים במכתבם: "פניות חוזרות ונשנות למחלקת רישום ולאגף החינוך העלו חרס. התשובה שקיבלנו ההורים שפנו הייתה מיתממת, לקונית, מקוממת ומכעיסה – 'אין רישום לגן'. אין רישום לגן, אז סוגרים את הגן. על פני הדברים וכך להתרשמותנו, נראה כי מדובר במרמה והטעיה חמורות, שאם וכאשר נצטרך ניאלץ, לא נהסס לחשוף אותן בפורומים הציבוריים והמשפטיים המתאימים ונאלץ את העירייה לחשוף את כל המידע. ומדוע?".

עוד מהמכתב: "מדובר בגן ותיק ומבוקש מאוד שכל הורה והורה מאיתנו נלחם להצליח להירשם אליו. לא סביר ולא הגיוני כי לפתע, יום בהיר אחד, הרישום נעלם, ומגן שנרשמים אליו כל שנה כ-35 ילדים, לפתע פתאום נרשמו אליו בקושי חמישה. בנוסף, באופן חד צדדי ומבלי להודיע להורים, עיריית חיפה החליטה על דעת עצמה לשנות לגן את שמו הוותיק זה שנים, באמתלה, כי באזור אחר של העיר (בכרמל) קיים גן עם שם דומה (גן שהוקם ונפתח הרבה לאחר גן לוטם שלנו), ופתאום מגן לוטם הפך הגן להיות לגן 'צדף'… הואיל וכאמור העירייה לא טרחה ליידע את הציבור, כי שם הגן הוחלף ושונה, הדבר גרם להטעיה חמורה של ציבור ההורים. יתרה מכך, בדיקה מעמיקה שערכנו העלתה, כי ישנם הורים, אלה שכבר כן שמעו משמועות על שינוי השם באופן חד צדדי וללא שום הודעה לציבור, שנרשמו לגן 'צדף', אך בפועל הרישום לא בוצע ופרטיהם נקלטו אוטומטית לגן אחר.

"עד לרגע זה אנו לא מקבלים תשובה. לא מדברים איתנו ולא מודיעים לנו מראש מהי החלטת העירייה בעניין הגן. האם ייסגר, אם לאו…".

 

 

ממשיכים ההורים וכותבים: "לחלקנו זכורים דבריה ופעילותה כמו גם הבטחותיה של ראשת העיר לפני הבחירות לראשות העיר, לגבי קרית חיים ותושביה, אלא שנראה כי שוב קורה שתושבי קרית חיים, והפעם גם ילדיהם, נפגעים ומקופחים כתוצאה מהתנהלות בלתי ראויה של עיריית חיפה כלפי קרית חיים. האם מה שנאמר לפני הבחירות נותר ללא כיסוי וקרית חיים נותרה בת חורגת ומקופחת? אנו מצפים ודורשים גם התערבות משרד החינוך בטיפול ותיקון של העיוות והעוול הזה. אנו דורשים טיפול דחוף בביטול העיוות ובהסדרת הדברים, כך שגן לוטם ימשיך לפעול כבעבר, תוך מתן פומבי מתאים לכך על מנת שהורים יוכלו לרשום ילדיהם לגן".

ההורים מסיימים את מכתבם: "אין בפנייה זו כדי למצות את טענותינו ושמורות הזכויות של כל הורה שנפגע לנקוט בכל ההליכים החוקיים המתאימים".

גם הורים לילדים בגן "דביר" בקרית שמואל שלחו לקליש רותם מכתב על הכוונה לסגור את הגן. "לאחרונה התבשרנו", כותבים ההורים, שגן דביר בקרית שמואל הוותיקה הוא בין הגנים שיחדלו לפעול החל משנת הלימודים הבאה. לפי תוכנית העירייה, גן 'דביר' יעבור לגן 'פאר', ושני הגנים יתאחדו לגן אחד בשטחו של גן 'פאר'. גן 'דביר' ממוקם במרכז קרית שמואל הוותיקה ברחוב אהרון הרא"ה 10. גן 'פאר' ממוקם בסוף קרית שמואל החדשה (דב פרומר 18). להבנתנו, תוכנית העירייה להעביר את הצוות המקצועי מגן 'דביר' לגן 'פאר'. אנחנו לא מבינים מדוע לא מבצעים את האיחוד הפוך. למה לא להעביר את ילדי גן 'פאר' לגן 'דביר'. גן 'דביר' הוא גן החובה היחיד שפועל בקרית שמואל הוותיקה".

מעיריית חיפה עדיין לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. גיל

    מעניין מאוד לראות איך ראשת העיר קליש
    תנהג לטובת המשפחות והילדים
    או לטובת צורכי המשרד

  2. םא.א.א חיפה

    היא מנסה לחסוך מצד אחד לסגור גנים. ויותר למלא גנים. חזרנו לשנה לפני חמישים שנה. אז הכתות והגנים היו מלאים. הי הורים יקרים. היא מנסה כן לסגור גנים כי היא חוסכת. מצטערת מצב הכלכלי בעיריה נורא. היא צמצמה במספר העובדים בכל המחלקות. פיטרה עובדים וגם כל מי שיצא לפנסיה לא שמו במקומו . בקיצור בתקנים הקטינו . לכן אנחנו מרגישים את מצב רוחם של העובדים. מקום מדכא. תנאי עבודה שלהם קיצצה. לכן ההרגשה שאין עם מי לדבר המוטיבציה ירדה בשביל מה, אין הערכה. היא לא התייחסה גם אליהם. נורא העיר חיפה ותושביה בוכים על יום שנבחרה. אנחנו קרית חיים חייבים לפעול במהירות בחתימות של כל תושבי קרית חיים וקרית שמואל להתנתק מחיפה. די מספר התושבים בקריה גדול . לא רוצים להראות כחצר האחורית שלה . חיפה מקבלת את כל ערבים המגיעים מכפרי הגליל . רוהם יש בעיות כלכליות, בעיות חברתיות נטל יהיו על העיריה ואנחנו לא רוצים להיות בגלל זה חלק מחיפה. רק בגלל חוסר מחשבה ודאגה למשפחותנו ולילדנו. עובדה לחסוך בכסף בגנים לסגור. ולצמצמם את מספר העובדים. די לא מוכנה הוא נצא להלחם במקום לבכות . זה לא יעזור קגימה להתחיל להחתים ית התושבים להתנתק מחיפה

  3. מתקפלים מהתופת הזו

    סיעת קצ היא אכן קץ לעיר שלנו.
    קצ חיים בחיפה אכן מביאה קץ לחיים בחיפה.
    אנחנו עוזבים באוגוסט.
    יש גבול לכל תעלול רק לא בעיריה הזו.

  4. כבר הייתי בסרט הזה

    סיגל ציוני "תסכים" להפגש עם ההורים ותבקש מהם לא לעשות רעש כדי שהיא תוכל לפעול וכך תרדים אותם עד שהעובדות יקבעו בשטח.
    הורים יקרים, יש אנשים מצויינים במחלקת החינוך בעיריה. תפנו אליהם ואל תבזבזו זמן בציפיה לעזרה מסיגל ציוני.

  5. ענת

    כל כך הרבה מחדלים בקדנציה אחת. מעניין אם תגיש בכלל מעומדות בבחירות הקרובות?

  6. השחף

    גם קליש וגם סיגל ציוני- "הכל דיבורים".
    רצו תואר אבל לא עושות כלום בפועל .

  7. מיכאל ליפשיץ

    לפנות למשרד הפנים ולמנות ועדה קרואה, האישה הזו לא מבינה כלום בניהול עיר ומזיקה

  8. נעמה

    תושבי קרית חיים , תפסיקו לשלם מיסים!
    אנחנו לא מקבלים שום שירות , אבל משלמים כאילו אנחנו גרים בדניה ושימו לב , בשנתיים האחרונות הארנונה עולה כל חודש.
    הגיע הזמן להגיד די

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר