טיילת לואי
טיילת לואי

מפגש של ילדי חיפה, יהודים וערבים, מחר בצהריים בטיילת לואי

את הרעיון הגו הורים מודאגים מהעיר על רקע האירועים הקשים של הימים האחרונים. הילדים והילדות יישבו בטיילת, יציירו על מטריות, ולאחר מכן ייצאו, ביחד עם ההורים, לטיול ברגל עד המושבה הגרמנית, ויחלקו את המטריות עם המסרים החיוביים בבתי עסק

פורסם בתאריך: 17.5.21 19:34

מפגש של ילדי וילדות העיר חיפה, יהודים וערבים, יתקיים מחר (שלישי) בשעה 14:30 בטיילת לואי במרכז הכרמל. הילדים, בכל הגילאים, מוזמנים ביחד עם הוריהם למפגש שכולו אחווה, ידידות ויצירה, שיסתיים בטיול משותף ברחובות העיר. הרעיון לעשות משהו לטובת הילדים נולד בקבוצת ווטסאפ חיפאית בשם "יהודים וערבים" שהתאגדה במהלך השבוע, לאחר כמה ימים של הפגנות והפרעות סדר שהעיר חיפה לא ידעה כמותן.

הבוקר התקיימה ישיבה בבית בכרמל בהשתתפות כ-10 הורים מודאגים, כדי לסגור פרטים אחרונים לקראת המפגש מחר. "חשבנו מה אפשר לעשות למען העתיד", אמר ל"כלבו – חיפה והקריות", אנדריי סוידאן אחד המארגנים, "המחשבה היא נטו בכיוון ילדים, איך הם יתעוררו לבוקר של אחרי, איך הם יקומו לבוקר חיפאי, ואני לא מדבר כרגע על יום אחד, אלא איך יוצאים מהתקופה. מה יקרה אחרי? הרי הכל ייגמר מתישהו, ומה קורה איתנו מבחינת צלקות ומשקעים. איך אנחנו מסבירים לילדים מה קרה, עיניהם נשואות אלינו. ילדים צריכים להיות ילדים ולגדול כמו ילדים, ולא ככה. הם שומעים את המילים התפרעויות, פרעות, הם שומעים קללות, ראו בטלוויזיה וכרגע אנחנו לא מצליחים לתת קונטרה לזה ולא משנה השפה או הדת".

איך התלכדתם ביחד?

"כל מי שהצטרף לקבוצה עשה זאת כדי לנסות ולתקן את המצב. אחת האימהות, שהיא כנראה מעורבת בחינוך, הציעה לעשות פעילות לילדים, ומפה נולד הרעיון".

מי יממן?

"כל אחד מאיתנו. אנחנו 10 הורים וכל אחד יתרום 100 שקלים. הרעיון הוא לקנות חומרים – מטריות לבנות בקוטר מטר אחד וצבעים. הילדים ישבו בטיילת לואי, יציירו ויקשטו אותן. לאחר מכן ייצאו הילדים, יד ביד עם ההורים, לטיול ברגל עד המושבה הגרמנית והכוונה להניח מטרייה מצוירת ליד כל בית עסק".

 

 

מחר (שלישי) מתוכננת שביתה כללית במגזר הערבי. הכל יהיה סגור.

"עסק שיהיה סגור, יניחו את המטריה בפתח. אנחנו לא רוצים לדחות את האירוע, חשוב שהאירוע יתקיים כמה שיותר מוקדם, בגלל זה נניח ליד כל בית עסק, לא משנה אם הוא בבעלות יהודית או ערבית, מטרייה עם מסר שאחד הילדים עיצב".

אין חששות?

"יש חששות, כמובן, אנחנו עם היד על הדופק, אף אחד לא רוצה לסכן אף אחד. עדיין יש קבוצות של מתלהמים שמסתובבים בחיפה, לכן אנחנו עושים הכל עם יד על הדופק, עם מקסימום רגישות וכמובן טובת הילדים לפנינו".

יידעתם את המשטרה, אולי כדאי לשכור חברת שמירה?

"אנחנו לא מעוניינים למשוך תשומת לב כזאת. אנחנו מעוניינים שזה יעבור ברמה הכי תמימה והכי חיובית שאפשר. יידענו גורמים מסוימים בעירייה, שהם פעילים בתחום ובשיתוף פעולה עם המשטרה. העברתי להם את האינפורמציה, שעות פעילות כולל המסלול. הכוונה שהילדים וההורים יהיו ביחד כולם, יהודים ערבים יצעדו יחדיו יד ביד. זה טיול של חיפאים שמעוניינים לחשוב על הבוקר שלמחרת. אני רוצה להדגיש שזו לא תהלוכה, זו לא הפגנה, זה טיול".

מה הצפי, כמה משתתפים?

"אני מאמין שיהיו כ-60-70 ילדים. יכול להיות יותר או יכול להיות פחות, בגלל השביתה שאנשים יפגינו סולידריות לכאן או לכאן. אבל אנחנו לא מגיעים משום צד פוליטי כלשהו. אנחנו פשוט רוצים את טובת הילדים, שיגדלו במקום יותר טוב".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר