עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)
עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)

חברת המועצה גולן שטיינברג מתריעה: מקלטים רבים בעיר במצב לקוי

בסדרת מיילים ששלחה גולן שטיינברג לראש העירייה, למנכ"ל העירייה ולחברי המועצה, היא טוענת שמקלטים רבים בעיר אינם שמישים במקרה חירום ומתייחסת לאזעקות של אתמול בקריות באמצע הבגרות במתמטיקה: "המורים והבוחנים ברחו על נפשם, הילדים נותרו מבולבלים עד שהתפנו מיוזמתם לחדר המדרגות"

פורסם בתאריך: 20.5.21 17:39

חברת מועצת העיר עוד שרית גולן שטיינברג מתריעה על מצבם הלקוי של מקלטים רבים בעיר ועל היעדר נגישות אליהם בהיותם נעולים. עוד היא מתריעה על מקלטים ציבוריים שהוקצו לשימושים אחרים בזמני שגרה ושאינם זמינים לציבור הרחב במצב חירום.

בסדרת מיילים ששלחה לראש העירייה עינת קליש רותם, למנכ"ל העירייה אוהד שגב ולחברי המועצה כותבת גולן שטיינברג: "ישנם מבנים המוגדרים כמקלטים שלא נמצאים ברשימה. ככל הנראה בשל שימוש בהם. אבקש לדעת מדוע אינם ברשימה, נוכח העובדה כי אין מספיק מקלטים בעיר ומרבית בתי האב לא ממוגנים. לדוגמה, במבנה העירייה המשמש את ועד נווה שאנן קיים מקלט, אשר למיטב הבנתי מושכר לשימושים פרטיים. אין סיבה שבעולם שמקלט זה לא ישמש את הציבור במקרה של אזעקות".

 

 

מוסיפה גולן שטיינברג: "אתמול נשמעו אזעקות בקריות באמצע הבגרות במתמטיקה. בעוד המורים והבוחנים ברחו על נפשם, הילדים נותרו מבולבלים עד שהתפנו מיוזמתם לחדר המדרגות, ואז נמסר להם שייאלצו לעבור מחדש את הבגרות. אבקש לדעת כיצד העיריה פועלת על מנת שהילדים לא ייפגעו וייאלצו לעבור בחינה נוספת והאם נעשתה פנייה למנהל המחוז. בנוסף, האם תרעננו צוותי החינוך לא להפקיר הילדים ולדאוג להם במקרה של אזעקה תוך פינוי כפי שאמור להתבצע".

בהתייחסה להיעדר הנגישות של המקלטים, צירפה גולן שטיינברג, כדוגמה, הודעה שקיבלה בנוגע לחטיבת הביניים בבית הספר עירוני ג'. מההודעה עולה, כי "מקלט בחטיבת הביניים הוסב לבית כנסת (עם זה אין בעיה כי יש עידוד של פיקוד העורף לשימושים נוספים למקלט), אבל הותקנה בו דלת לא תקנית עם קודנית ואין בהסדרה מי פותח ומתי ואיך שומרים על הציוד בזמן שהוא פתוח.  כמו כן נאמר שתלמידי בית הספר מופנים לחדר מדרגות ולא למקלט הנ"ל".

תגובת העירייה לדברים עדיין לא התקבלה.

מוועד נווה שאנן נמסר בתגובה: "בניגוד לאמור בכתבה מבנה הוועד שייך לוועד נווה שאנן ולא לעירייה. אין קשר בין זאת שהמקלט עומד גם לשימושים לתועלת הציבור לאפשרות השימוש בו בשעת חירום. המקום עומד מוכן לכל עת חירום. עם תחילת מצב החירום הנוכחי שכפלנו מפתחות של המקלט שיעמדו במבנה הספרייה ובעירונית. בנוסף קיבלנו גם פנייה מישיבת 'אור וישועה' לבקשת שימוש במקלט, וגם להם הועבר מפתח. היה מן הראוי היה שעוד קודם פניה לתקשורת תברר גברת גולן את הפרטים מול הוועד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חיפאי מיואש

    עו"ד שרית גולן שטיינברג – אנחנו בפני אסון חמור שיגרום למחלות קשות לאלפי ילדים ותושבים בעקבות פינוי האסבסט בבי"ס ליאו בק בקיץ הקרוב בניגוד לדעת כל המומחים ואת מתעסקת במצב המקלטים?

  2. רחלי אור

    אני גרה בבנין שנבנה בשנות ה30. עוד לפני קום המדינה ברחוב בן יהודה ואף פעם לא היה בבנן מקלט.
    וכמו בנין זה יש עוד הרבה בנינים בלי מקלטים. נראה לי שבכל הדר אין מקלטים.
    התושבים משלמים מיסי עיריה כל השנים ואף אחד לא חשב מה יהיה עם התושבים בזמן אמת של יריות טילים

  3. יובל

    תתבישי לך שאת סתם רושמת !!
    אנחנו פנינו לועד נווה שאנן ונתנו לנו מפתח לישיבת אור וישועה .
    חוצפנית סתם לרשום !!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר